اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  دانشگاه

آنچه داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد باید بدانند/ از نحوه دریافت کارت تا چگونگی رفع نقص

آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۱ در روزهای چهارشنبه، پنج‌شنبه و جمعه ۲۸، ۲۹ و ۳۰ اردیبهشت برگزار می‌شود و داوطلبان از امروز می‌توانند برای دریافت کارت ورود به جلسه اقدام کنند.

آنچه داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد باید بدانند/ از نحوه دریافت کارت تا چگونگی رفع نقص

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، آزمون‌ ورودی مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته‌ سال ۱۴۰۱ کشور در نوبت صبح روزهای چهارشنبه ۲۸ اردیبهشت ماه، پنجشنبه ۲۹ اردیبهشت ماه و جمعه ۳۰ اردیبهشت ‌ماه سال ۱۴۰۱ برگزار می‌شود و داوطلبان هر یک‌ از کدرشته‌های امتحانی باید به نشانی مندرج بر روی کارت شرکت در آزمون مراجعه کنند.

کارت شرکت در آزمون از امروز از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور توزیع می‌شود.

* چگونه کارت آزمون را دریافت کنیم؟

داوطلبان باید به سایت سازمان سنجش آموزش کشور مراجعه کرده و مشخصات شناسنامه‌ای(نام‌، نام‌خانوادگی، شماره شناسنامه، سال تولد) و مشخصات ثبت‌نامی (شماره پرونده و کد رهگیری) را در لینک توزیع کارت وارد کنند تا کارت آن‌ها صادر شود، سپس می‌توانند از کارت خود پرینت بگیرند.

برای شرکت در جلسه آزمون همراه داشتن پرینت کارت شرکت در آزمون و همچنین اصل کارت ملی یا اصل شناسنامه عکسدار و ارائه آن الزامی است.

آن دسته از داوطلبانی که علاوه بر کدرشته امتحانی اصلی، داوطلب شرکت در رشته امتحانی دوم (رشته‌ شناور) نیز بوده‌اند، باید کارت شرکت در آزمون رشته امتحانی دوم خود را نیز از سایت سازمان سنجش دریافت کرده و برای شرکت در آزمون رشته انتخابی دوم نیز به نشانی حوزه امتحانی مندرج بر روی کارت مراجعه کنند.

زمان برگزاری آزمون رشته‌های شناور (رشته انتخابی دوم) صبح روز چهارشنبه ۲۸ اردیبهشت ماه است.

آزمون‌ کدرشته‌‌های امتحانی ۱۱۲۸ (آموزش زبان ژاپنی)، ۱۱۲۹ (زبان و ادبیات اردو)، ۱۲۸۷ (مهندسی طراحی محیط زیست)، ۱۳۵۶ (نمایش عروسکی) و ‌‌۱۳۶۰ (مجموعه موسیقی) منحصراً در شهرستان تهران‌ برگزار می‌شود.

محل برگزاری آزمون برای ۸ کدرشته امتحانی شامل کدرشته‌های امتحانی ۱۱۴۹‌،‌۱۱۴۷، ۱۱۵۰‌، ۱۱۵۴، ۱۱۵۵، ۱۱۵۷ ،۱۱۵۸ و‌ ۱۱۵۹ که ثبت‌نام آنها توسط دستگاههای اجرایی ذیربط و با هماهنگی این سازمان صورت گرفته نیز در شهرستان تهران است و از طریق اطلاعیه‌ای که هریک از ارگانهای ذیربط صادر می‌کنند آزمون این کدرشته‌ها در تاریخ های پیش‌بینی شده برگزار می‌شود بنابراین کارت شرکت در آزمون برای این افراد در سایت سازمان سنجش صادر نشده است.

* نحوه رفع مغایرت احتمالی کارت آزمون

پس از دریافت کارت شرکت در آزمون، اگر داوطلبی در کارت خود مغایرتی مشاهده کرد باید به چند طریق عمل کند.

اگر مغایرت مربوط به زبان خارجی انتخابی داوطلب یا در رابطه با معلولیت (بینایی، شنوایی، و جسمی حرکتی) باشد باید داوطلب در روز دوشنبه ۲۶ اردیبهشت یا روز سه‌شنبه ۲۷ اردیبهشت از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۲:۰۰ و ۱۴:۰۰ تا ۱۸:۰۰ به نماینده سازمان سنجش مستقر در باجه رفع نقص حوزه مربوطه مراجعه کند.(نشانی حوزه‌های رفع نقص در جدول شماره ۲ در ذیل این اطلاعیه درج شده است).

چنانچه مغایرت موجود در کارت آزمون بر اساس سایر مشخصات از جمله نام رشته تحصیلی، نام محل تحصیل و معدل دوره کارشناسی (معدل براساس مفاد بند «د‍» مندرج در این اطلاعیه) و با توجه‌ به‌ ثبت‌نام انجام شده، باشد برای اصلاح این مغایرت داوطلب می‌تواند تا ۳۰ اردیبهشت ماه منحصراً به قسمت ویرایش اطلاعات کارت در سایت سازمان سنجش مراجعه و موارد مربوط را اصلاح کند.

اگر مغایرت مربوط به گزینش در رشته‌های دانشگاه پیام‌نور و موسسات غیرانتفاعی است، داوطلب باید در زمان تکمیل فرم انتخاب رشته (اوایل تیرماه) در این زمینه طبق اعلام سازمان سنجش اقدام کند.

با توجه به اینکه ۲۰ درصد معدل مقطع کارشناسی به صورت تراز در نمره کل داوطلب اعمال می‌شود و میانگین معدل مقطع کارشناسی ناپیوسته و معدل مقطع کاردانی به صورت تراز شده اعمال می‌شود، داوطلبان باید در صورتی که مغایرتی در معدل درج شده بر روی کارت ورود به جلسه مشاهده کردند بلافاصله در سایت سازمان سنجش اقدام به ویرایش معدل کنند زیرا مغایرت معدل اظهار شده توسط داوطلب با معدل مندرج در مدرک کارشناسی سبب لغو قبولی در کد رشته قبولی داوطلب در مقطع کارشناسی ارشد می‌شود.

شهرستان محل برگزاری آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال 1401 براساس استان محل اقامت فعلی متقاضیان نیز از اینجا قابل مشاهده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول