اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

وزیر خارجه پیشین لبنان: فضای انتخابات منسجم با خط مقاومت است

وزیر خارجه پیشین لبنان با بیان این‌که فضای انتخابات لبنان مثبت و منسجم با خط مقاومت است، گفت که با اعلام نتایج، شکست تلاشهای طرف‌های خارجی علیه مقاومت، عیان خواهد شد.

وزیر خارجه پیشین لبنان: فضای انتخابات منسجم با خط مقاومت است

به گزارش سرویس بین‌الملل خبرگزاری فارس، «عدنان حسن منصور» وزیر خارجه اسبق لبنان فضای انتخاباتی در لبنان را مثبت توصیف کرد و گفت که همه لبنانی‌ها برای این انتخابات آماده می‌شوند و وضعیت لبنان به وضوح و تا حد زیادی با خط مقاومت همخوانی و هماهنگی دارد و نتایج انتخابات در روز شمارش آرا مشخص خواهد شد.

وی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، در خصوص فضای انتخابات جاری در لبنان تصریح کرد: «فضا مثبت است و همه لبنانی‌ها برای این انتخابات آماده می‌شوند، به ویژه این که این انتخابات، انتخاباتی محوری است، زیرا مجلس جدید و آینده باید وظایف بسیار مهمی را انجام دهد و با بحران‌هایی که لبنانی‌ها در حال حاضر با آن روبرو هستند، مواجه شد؛ از شرایط سخت اقتصادی و معیشتی گرفته تا جریان واحد پول ملی و نقل و انتقالات مالی که به صورت غیرقانونی صورت گرفت و منجر به کسری بودجه لبنان شد. همچنین مسائل اجتماعی، اقتصادی، بهداشتی و آموزشی نیز وجود دارد و پارلمان جدید باید به این مشکلات رسیدگی کند.

در خصوص پیش‌بینی نتایج انتخابات، وزیر امور خارجه لبنان در سالهای ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۴ در دولت «نجیب میقاتی» گفت:به طور کلی تمایل امروز لبنانی‌ها حمایت از مقاومت و حمایت از محور مقاومت است. این انتخابات به معنای آن است که لبنانی‌ها آن‌چه را که مقاومت با ارتقای حاکمیت، تقویت مردم و مقابله با همه تلاش‌های دشمن در سیاست خودعلیه لبنان، ارائه کرده است، ببینند. این مقاومت به لبنان مصونیت می‌بخشد و در داخل لبنان نیز ثبات ایجاد می‌کند، بنابراین انتظار داریم، حزب حامی خط مقاومت در انتخابات به موفقیت دست یابد».

منصور در خصوص دخالت آمریکا در امور داخلی لبنان و این‌که آیا این امر تاثیر منفی بر مقاومت می‌گذارد، نیز گفت: «یقیناً پیشروی محور مقاومت در منطقه یا حضور خط مقاومت در داخل لبنان، سیاست آمریکا را مختل می‌کند و همین امر باعث می‌شود که آمریکایی‌ها از طریق گروه‌ها یا نهادهای حاضر در صحنه لبنان، در امور داخلی لبنان دخالت کنند. به این ترتیب که اقدام به جهت‌دهی آن‌ها می‌کنند و از آن‌ها در رسانه‌ها از نظر سیاسی و حتی مالی حمایت می‌‌کنند. اما این امر، موجب نمی‌شود که آمریکا به خواسته خود در  دور نگه داشتن لبنان از مقاومت، یا دور کردن مقاومت از لبنان و دور کردن لبنان از محیط عربی و محور مقاومت برسد.

وی در پاسخ به این سوال که مقاومت و حامیان آن چه لبنانی را از طریق انتخابات امروز می‌خواهند، گفت: آن‌چه لبنان از طریق مقاومت می‌خواهد این است که کشوری مستقل، و آزاد باشد که حاکمیت خود را حفظ کند و سیاست سلطه خارجی را رد کند. لبنان نمی‌خواهد وارد سیاست عادی‌سازی با دشمن اسرائیلی شود.

وزیر پیشین امور خارجه لبنان در پایان این گفت‌وگو تصریح کرد: «می توانم بگویم که وضعیت لبنان به وضوح و تا حد زیادی با خط مقاومت منسجم است و نتایج انتخابات در آن روز با شمارش آرا مشخص خواهد شد و تمام تلاشهای کشورهای خارجی برای خنثی کردن یا سرنگونی مقاومت یا خط مقاومت و هرکس که نماینده مقاومت در داخل لبنان باشد، شکست خواهد خورد. ما تا چند روز دیگر این حقیقت را در میدان خواهیم دید.

گفت‌وگو از: معصومة فروزان

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول