اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  تشکل های دانشگاهی

جریان قرآنی، جریانی ریشه‌دار در فضای آموزش عالی کشور است

رئیس نهاد رهبری در دانشگاه‌ها با ذکر این مطلب که جریان قرآنی، جریان ریشه‌دار در فضای آموزش عالی کشور است، اظهار داشت: آن چیزی که بیشتر از سایر چیزها مورد اقبال عزیزان دانشگاهی قرار می‌گیرد، رویداد قرآنی است.

جریان قرآنی، جریانی ریشه‌دار در فضای آموزش عالی کشور است

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، مراسم اختتامیه بیست و ششمین جشنواره قرآنی «هدهد»  ویژه اساتید، دانشجویان و کارکنان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با حضور برگزیدگان این رویداد و جمعی از مسئولان امروز یکشنبه (۲۵ اردیبهشت‌) در سالن آمفی‌تئاتر مرکزی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی تهران برگزار شد.

حسین قناعتی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران در این مراسم طی سخنانی گفت: هیچ‌کسی نخواهد توانست به عمق قرآن دست یابد و این فقط برای حضرات معصومین (ع) مقدر است و مابقی به اندازه سیر وجودی خود از درجاتی از قرآن بهره‌مند می‌شوند.

وی با بیان اینکه هر جا بشر پیشرفت کرده رد پایی از قرآن وجود دارد، افزود: این جلسات کمک می‌کند تا به اساس قرآن پی ببریم، امیدواریم شامل کسانی نشویم که قرآن می‌خوانند اما مورد لعنت آن قرار می‌گیرند، دقت کنیم که همیشه با خدا باشیم تا انوار آن بر ما ظاهر شود، تمام گرفتاری‌های ما از هوای نفس است، امثال شهید رجایی الگویی اجرایی مسئولان است و اگر مسئولان آن الگو را پیاده کنند مشکلی نخواهیم داشت، تمام مشکلات جمهوری اسلامی از بی‌تقوایی است. به امید روزی که با ظهور صاحب‌الزمان(عج) اساس قرآن و مفهوم واقعی آن را درک کنیم و عدالت و اوج معنویت که هدف خلقت انسان است، ظاهر شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی رستمی، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها هم ضمن قدردانی بابت برگزاری جشنواره قرآنی «هدهد»، در سخنانی درباره آنچه که در توجه به قرآن از ما خواسته شده است، اظهار کرد: رسول اکرم(ص) در روایتی فرموده اند: هنگامی که فتنه‌ها چون پاره‌های شب تار شما را در خود پیچید، به قرآن روی بیاورید. قرآن راهکار نجات در تاریکی‌های قیرگون فتنه‌هاست، امام علی(ع) نیز فرموده اند: بدانید که این قرآن، آن خیرخواهی است که هرگز جز خیر از او نخواهید دید و هرگز گمراهی در او اتفاق نمی‌افتد، وقتی به تعالیم قرآن مراجعه می‌کنیم می‌بینیم دوگونه وعده در قرآن داده شده است، بعضی از وعده‌های قرآن قطعی و برخی دیگر مشروط است، وعده قطعی مثل قیامت است، وعده‌های مشروط نیز غالباً درباره عذاب یا قوانین و سنت‌های حاکم بر دنیاست، یکی از وعده‌های قطعی، وعده ابتلا و امتحان است، گاهی خداوند با تأکید یا دو بار تأکید می‌فرمایند که حتماً امتحان خواهید شد.

وی با اشاره به آیات سوره آل عمران، بیان کرد: اینگونه نیست که خداوند اجازه دهد بدون امتحان عبور کنیم مگر اینکه جدا شدن پاک‌ها از ناپاکان اتفاق بیفتد، خداوند بعضی‌ها را با بعضی دیگرمی آزماید، امیرالمؤمنین(ع) در جایی در توصیف جنگ‌های صدر اسلام به حماسه‌ها و رزم‌آوری‌های سپاه مشرکان اشاره می‌کنند، یعنی اینگونه نبوده که پیروزی بر سپاه سه برابری دشمن کار آسانی باشد.

رستمی با بیان اینکه آیات متعددی درمورد امتحان بشر آمده است، افزود: حتماً در دل فتنه‌ها امتحان صورت می گیرد تا انسان‌های راستگو از اهل کذب شناخته شوند، باید راست و ناراست از هم جدا شوند و این اتفاق در کوره ابتلا رخ خواهد داد.

وی خطاب به حاضران در جلسه بیان کرد: شما عزیزان قرآنی باید هدایت‌گر جامعه باشید، بعضی‌ها مشمول شفاعت قرآن هستند به آن‌ها گفته می‌شود بخوان و بالا برو، برخی هم مورد نفرین قرآن هستند، اما چطور مشمول شفاعت قرآن قرار بگیریم اینطور که با تمام وجود حامل قرآن باشیم.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: در مقاطع مهمی در تاریخ کشورمان و دنیا قرار داریم، در فرمایشات اخیرِ حضرت آقا شنیده‌اید که ایشان به موضوع پیچ تاریخی اشاره کرده‌اند، به اتفاقات دنیا به عنوان یک اتفاق ساده نباید نگریسته شود. انتخاب‌ها نشان می‌دهند که گوهر وجود انسان‌ها در چه وضعیتی است، بر قرآنیان است که هدایت‌گر جامعه باشند و ان‌شاءالله که این جامعه شایسته تمدن نوین اسلامی و طلوع خورشید ولایت عظمی بر آن باشد تا حضرت صاحب‌الزمان(عج) بیاید و حقایق قرآن را بر ما روشن کند.

رستمی با ذکر این مطلب که جریان قرآنی، جریان ریشه‌دار در فضای آموزش عالی کشور است، اظهار کرد: کهن‌ترین جشنواره در فضای علمی کشور ما جشنواره قرآنی است، در میان همه گردهمایی‌ها و رویدادهای علمی، ورزشی و فرهنگی، آن چیزی که بیشتر از سایر چیزها مورد اقبال عزیزان دانشگاهی قرار می‌گیرد، رویداد قرآنی است و علی‌رغم محدودیت‌ها و سختی‌هایی که در دوره کرونا اتفاق افتاد، استقبال نسبت به سال گذشته بهتر بود و عطر انس و همراهی با قرآن معطرکننده فضای دانشگاه‌های ما شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول