اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری ایران

واکنش معاون علمی رئیس جمهور به تصویب قانون «جهش تولید دانش‌بنیان»

سورنا ستاری با انتشار پستی در صفحه شخصی اش تصویب قانون «جهش تولید دانش‌بنیان» را ریل گذاری برای 15 سال آینده اکوسیستم دانش‌بنیان کشور دانست.

واکنش معاون علمی رئیس جمهور به تصویب قانون «جهش تولید دانش‌بنیان»

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس، درپی تصویب نهایی قانون «جهش تولید دانش‌بنیان» توسط شورای نگهبان، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری و رئیس بنیادملی نخبگان با انتشار پستی تحت عنوان «ریل گذاری برای آینده»  نسبت به تصویب این قانون مهم که زمینه‌ساز تحقق فرمان رهبرمعظم انقلاب و پیشرفت اکوسیستم دانش‌بنیان کشور خواهد بود، واکنش نشان داد. 

ستاری ضمن تشکر از زحمات نمایندگان مجلس شورای اسلامی و همکاران معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، این قانون را نقشه راهی برای ۱۵ سال آینده کشور در حوزه دانش‌بنیان دانست که  سه هدف مهم «تقویت ابزارهای حمایت مالی از شرکت‌ها»، «توسعه زیرساخت‌ها و رفع موانع تولید» و «توسعه بازار شرکت‌های دانش‌بنیان» را دنبال می‌کند.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری درپست اینستاگرامی خود نوشت:

«ریل گذاری برای آینده 
امروز روز بزرگی است برای ما و اکوسیستم دانش‌بنیان کشور. قانون جهش تولید دانش‌بنیان پس از سه سال تلاش همکارانم در معاونت علمی و فناوری در تعامل با مجالس دهم و یازدهم به نتیجه رسید و مصوب شد.
در طی این سال‌ها مشکلات قانونی و نواقص شناسایی شدند و گرچه ما با تمام تلاشمان نتوانستیم تمامی ایده‌‌هایمان را در قانون جدید پیاده کنیم ولی به هر حال عملاً نقشه راه ۱۵ سال آینده کشور در حوزه دانش‌بنیانی ریل‌گذاری و به تصویب رسیده است. از دیگر سو این قانون به نوعی قانون تاسیس معاونت علمی و فناوری است حالا معاونت علمی هم بواسطه قوانین متعدد جایگاه قانونی دارد و هم بواسطه عملکردش صاحب اعتبار و مرجعیت معنوی در دستگاه‌های کشور است.
قانون جهش تولید دانش‌بنیان عملاً در سه بخش اصلی خلاصه می شود: 
• تقویت ابزارهای حمایت مالی از شرکت‌ها
• توسعه زیرساخت‌ها و رفع موانع تولید
• توسعه بازار شرکت‌های دانش‌بنیان
برای اجرایی سازی قانون باید ۱۲ آیین نامه و تعدادی دستورالعمل در دولت به تصویب برسد که پیش‌نویس همه آنها برای ارائه در کمیسیون‌های دولت آماده است و پس از ابلاغ توسط ریاست محترم جمهور ارائه خواهد شد و مطمئنم این قانون با پیگیری‌های اجرایی شروع شده توسط دکتر مخبر یکی از افتخارات دولت جناب آقای دکتر رئیسی و مجلس یازدهم خواهد بود و این یادگاری ما برای آیندگان است.
در طی این سه سال بسیاری از همکارانم در معاونت علمی مورد توهین و افترا قرار گرفتند که البته بهای بسیار کوچکی برای این مبارزه بزرگ بود به هر حال این موارد می‌گذرد و به قول معروف روسیاهی به ذغال می‌ماند.
جا دارد از نمایندگان مجلس شورای اسلامی خصوصا در کمیسیون‌های آموزش و تحقیقات و صنعت نهایت تشکر را داشته باشم امروز همدلی خوبی بین همه مسئولین بواسطه رهنمودهای رهبری در حوزه دانش بنیان وخلاق  بوجود آمده که ثمره تلاش‌های ۸ سال گذشته و اتفاقات اخیر از ابتدای شکل‌گیری دولت سیزدهم است.
بویژه از ریاست محترم جمهوری و ریاست مجلس و اعضای شورای محترم نگهبان هم نهایت تشکر را دارم که با حمایت‌های خود باعث این اتفاق تاریخی شدند.
مثل همیشه سر خودمان را پائین می‌اندازیم و بدون توجه به مسائل سیاسی وحواشی با تمام توان برای رسیدن به اهدافمان و به پشتوانه قانون جدید استوار قدم برمیداریم»

 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول