اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

ده‌ها زخمی در حمله نظامیان صهیونیست به فلسطینیان قدس و کرانه باختری

حمله نظامیان صهیونیست به تجمع مختلف فلسطینیان به مناسبت سالروز اشغال فلسطین در شهرهای قدس، طولکرم و رام الله به آسیب دیدن ده‌ها فلسطینی منجر شد.

ده‌ها زخمی در حمله نظامیان صهیونیست به فلسطینیان قدس و کرانه باختری

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، نظامیان رژیم اشغالگر صهیونیستی  ظهر امروز به چندین تجمع‌ مردمی فلسطینیان که به مناسبت سالروز یوم النکبه برگزار شده بود، حمله کردند.

به گزارش فلسطین الیوم، ده‌ها نفر از جوانان مناطق رام الله، قدس و طولکرم  بر اثر شلیک گلوله گاز اشک آور گلوله‌های پلاستیکی و حتی گلوله واقعی نظامیان صهیونیست آسیب دیدند.

 به گفته منابع محلی، جمع زیادی از جوانان فلسطین امروز در ورودی شمالی شهرک «البیره» مشرف به شهرک صهیونیست‌نشین بیت ایل به مناسبت سالروز یوم النکبه تجمع کرده بودند و با ایجاد سنگرهایی و آتش زدن لاستیک و پرتاب سنگ به سمت محل استقرار نظامیان صهیونیست اعتراض خود را نشان دادند که با شلیک گلوله صهیونیست‌ها مواجه شدند.

به گفته هلال احمر فلسطین، نظامیان صهیونیست در این درگیری علاوه بر مجروح کردن چند فلسطینی به ضرب گلوله پلاستیکی، گلوله واقعی هم شلیک کرده و دستکم یک نفر را زخمی کردند.

همزمان نظامیان صهیونیست با حمله به دانشگاه القدس در ابودیس(شهری در استان قدس) آنها را هدف شلیک گلوله‌های گازی قرار دادند که در نتیجه آن ده‌ها دانشجو دچار حالت خفگی شده و بخش‌هایی از دانشگاه تخلیه شد.

جوانان فلسطینی هم در پاسخ لاستیک‌های خودرو را در نزدیک درب آهنی واقع در دیوار حائل را آتش زدند که نظامیان صهیونیست برای تسهیل در یورش به دانشگاه ابودیس اختصاص داده‌اند.

دانشگاه القدس ابودیس بارها هدف یورش نظامیان صهیونیست قرار گرفته که در جریان آن دانشجویان مورد ضرب و شتم قرار گرفته‌اند.

در شهر طولکرم در شمال کرانه باختری هم درگیری‌های مشابهی رخ داد که طی آن نیروهای اشغالگر به سمت دانشکده فنی خضوری گاز اشک آور پرتاب کردند. جوانان فلسطینی هم  با پرتاب سنگ مقابله کردند؛ اما ده‌ها نفرشان بر اثر شلیک گلوله پلاستیکی و گاز اشک آور آسیب دیدند.

نظامیان اشغالگر همچنین امروز سه جوان را هم از مناطقی از بیت المقدس اشغالی بازداشت کردند.

۱۰۹ شهرک‌نشین صهیونیست هم امروز با هتک حرمت مجدد مسجد الاقصی وارد آنجا شدند تا به تعبیر خود آداب مربوط به عید موسوم به الفصح را که مصادف با هفتاد و چهارمین سالروز یوم النکبه است، برگزار کنند.

امروز تجمعات ضدصهیونیستی در داخل و خارج فلسطین و حتی در اروپا نیز به مناسبت «یوم النکبه»، سالروز اشغال فلسطین و تأسیس رژیم موقت صهیونیستی برگزار شد.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول