اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

بلینکن: تحریم‌ها علیه روسیه تا هر زمان ضرورت داشته باشد حفظ می‌شود

وزیر امور خارجه آمریکا روز یکشنبه گفت که کشورهای ناتو متعهد هستند که تحریم‌ها علیه روسیه تا هر زمان که ضروری باشد، حفظ شود.

بلینکن: تحریم‌ها علیه روسیه تا هر زمان ضرورت داشته باشد حفظ می‌شود

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا گفت که تمامی کشورهای عضو ناتو متعهد هستند تا تحریم‌ها علیه روسیه را تا هر زمان که ضروری باشد، حفظ کنند.

وی که در کنفرانس خبری پس از نشست غیر رسمی وزیران امور خارجه ناتو در بر لین صحبت می‌کرد، افزود: «تمامی اعضای ائتلاف خواستار آن هستند که این جنگ هر چه زودتر به پایان برسد . ما آشکارا مصمم هستیم تا کمک‌های امنیتی به اوکراین را حفظ کرده و تحریم‌ها و فشار دیپلماتیک علیه روسیه را تا زمانی که ضرورت دارد حفظ کنیم».

بلینکن ادامه داد که آمریکا و متحدان ناتو بر حمایت قدرتمندانه از اوکراین در میدان نبرد و در میز مذاکرات متمرکز هستند.

از سوی دیگر، «ینس استولتنبرگ» دبیر کل ناتو روز یکشنبه تاکید کرد که ناتو باید حمایت نظامی خود از اوکراین را حفظ کند.

وی که به دلیل ابتلا به کرونا از طریق ویدئوکنفرانس صحبت می‌کرد، گفت: «وزیران خارجه ناتو بار دیگر بر حمایت قدرتمندانه این ائتلاف از اوکراین تاکید کردند و ناتو نیز باید به افزایش و حفظ حمایت نظامی از اوکراین ادامه دهد».

دبیر کل ناتو مدعی شد در حالی که جنگ در اوکراین بر اساس برنامه‌ریزی مسکو پیش نمی‌رود، اوکراین می‌تواند در برابر روسیه به پیروزی برسد.

وی ادامه داد: «در کنار شکست‌های نظامی که روسیه در اوکراین متحمل شده، مسکو به هدف راهبردی خود در ایجاد گسستگی در ناتو نیز دست نیافته است».

 وزرای امور خارجه ۳۰ کشور عضو ناتو در حال برگزاری مذاکرات دو روزه آخر هفته (شنبه-یکشنبه) در برلین هستند که تمرکز آن بر درخواست عضویت دو کشور شمال اروپا است. درخواست رسمی آن‌ها برای پیوستن به ناتو ظرف چند روز آینده انتظار می‌رود. 

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول