اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

زنگ خطر برای اولاف شولتز؛ نخستین شکست انتخاباتی صدراعظم

در ضربه‌ای به حزب «سوسیال دموکرات» آلمان به رهبری «اولاف شولتز» صدراعظم این کشور، محافظه کاران رای کافی را در پرجمعیت‌ترین ایالت آلمان کسب کردند.

زنگ خطر برای اولاف شولتز؛ نخستین شکست انتخاباتی صدراعظم

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در ضربه‌ای به حزب «سوسیال دموکرات آلمان» به رهبری «اولاف شولتز» صدر اعظم این کشور، محافظه کاران، آرای کافی برای باقی ماندن در ریاست پرجمعیت‌ترین ایالت آلمان را به دست آوردند.

به نوشته وبگاه شبکه خبری «دویچه وله» حزب محافظه کار «اتحادیه دموکرات مسیحی آلمان» (CDU) روز یکشنبه بیشترین سهم رای را در« نوردراین وستفالن» بزرگترین ایالت این کشور از نظر جمعیت، به دست آورد. نتایج اولیه نشان داد که حزب «آنگلا مرکل» صدر اعظم سابق با کسب 35.7 درصد آرا در جایگاه اول قرار گرفته و حزب سوسیال دموکرات با کسب 27 درصد آرا در جایگاه دوم قرار گرفته است. 

در سیستم فدرال آلمان، قانونگذاران ایالتی مقدار قابل توجهی از قدرت را در اختیار دارند و رای روز یکشنبه در پرجمعیت‌ترین ایالت آلمان به عنوان زنگ خطری مهم برای سوسیال دموکرات‌های چپ میانه حاکم به ریاست اولاف شولتز (SPD) در نظر گرفته شد.

حدود ۱۳ میلیون نفر واجد شرایط رای دادن این رویداد را به بزرگترین انتخابات آلمان تبدیل کردند.

بعد از پیروزی شولتز در انتخابات، او وعده داد که آلمانِ دهه آینده را با برنامه‌های بزرگ مسکن‌سازی، افزایش حداقل دستمزد و یک صنعت بدون کربن دی اکسید رهبری کند. وی رهبری حزب سوسیال دموکرات‌ها را در انتخابات ماه سپتامبر و در برابر بلوک محافظه‌کار دموکرات مسیحی و سوسیال دموکرات مسیحی که نزدیک به آنگلا مرکل بودند بر عهده داشت. 

پس از ۱۶ سال زمامداری آنگلا مرکل، اتحادیه احزاب مسیحی آلمان، متشکل از دو حزب دموکرات مسیحی و سوسیال مسیحی، به نازل‌ترین سطح آرا در طول تاریخ فعالیت خود سقوط کرد و در نهایت انتخابات را به رقیبش واگذار کرد. هرچند که حزب سوسیال دموکرات نیز موفق به کسب اکثریت آراء نشد و مجبور به تشکیل کابینه ائتلافی شد.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول