اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

روحانیت شیعه همواره در میدان ایثار و شهادت پیشتاز بوده است

نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان با اشاره به جایگاه روحانیت شیعه، گفت: روحانیت شیعه همواره در میدان ایثار و شهادت پیشتاز بوده است.

روحانیت شیعه همواره در میدان ایثار و شهادت پیشتاز بوده است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از روابط عمومی دفتر امام‌جمعه اصفهان، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد، نماینده ولی فقیه و امام‌جمعه اصفهان در جمع اعضای کنگره شهدای طلبه و روحانی استان با تشکر از دست‌اندرکاران این کنگره، اظهار داشت: برگزاری کنگره شهدای طلبه و روحانی، اقدام خوبی است و هرگز نباید ترک نشود بلکه لازم است هرساله هرچه بهتر برگزار شود.

وی ادامه داد: پیشگامی در ایثار و شهادت افتخاری است که مخصوص روحانیت شیعه بوده و هست زیرا امروز در جنگ‌هایی که در دنیا بوده و هست هیچ یک از پیشوایان مذهبی سایر ادیان برای حفظ مردم و دفاع از آن‌ها و دین نقشی ندارند.

طباطبایی‌نژاد روحانیت شیعه به پیشگامی روحانیت شیعه در دفاع از دین، ناموس و کیان اسلامی اشاره کرد و افزود: روحانیت شیعه پا به رکاب تلاش می‌کند به مردم خدمتی کنند یا مشکلی از آن‌ها را برطرف کنند و حتی در جان دادن نیز پیش‌قدم می‌شوند.

امام‌جمعه اصفهان تصریح کرد: افتخار روحانیت شیعه است در همه حرکت‌های انقلابی، حضوری مؤثر داشته و به عنوان مثال در تظاهرات قبل از انقلاب همه روحانیون به ندای امام خمینی (ره) لبیک گفتند و جلودار بودند و در پیروزی انقلاب نقش مؤثری ایفا کردند.

وی  تصریح کرد: روحانیت شیعه در حوادث، بلایا و اتفاقات گوناگون نیز به مردم خدمت کرد و در کنار مردم بوده و هست.

حجت‌الاسلام رحمت‌الله صادقی مسوول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه صاحب‌الزمان (عج) استان اصفهان نیز پیش از سخنان امام‌جمعه اصفهان با ارائه گزارشی از فعالیت‌های کنگره شهدای طلبه و روحانی استان اصفهان، گفت: قریب ۵۹۰ نفر از طلاب و روحانیون استان اصفهان به درجه رفیع شهادت نائل شده‌اند.

وی ادامه داد: البته این تعداد بیشتر است ولی به دلیل اینکه منازل این شهدا در استان‌های دیگر بوده است در سایر استان‌ها دفن شده‌اند.

صادقی افزود: استان اصفهان دارای ۸۰ طلبه و روحانی جانباز بالای ۵۰ درصد، ۱۵ روحانی و طلبه جانباز بالای ۷۰ درصد، ۳۵ طلبه و روحانی آزاده، ۲ روحانی شهید مدافع حرم و ده‌ها روحانی دارای فرزند شهید است.

مسوول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه صاحب‌الزمان (عج) استان اصفهان با اشاره به حضور روحانیون در جایگاه‌های فرماندهی در سال‌های دفاع مقدس، گفت: شهدای بسیاری مانند شهید ردانی‌پور، میثمی در این جایگاه حضور داشتند ولی ۸ نفر آن‌ها امروز در قید حیات هستند.

وی با اشاره به برگزاری کنگره شهدای طلبه و روحانی در قم در روز چهار خرداد، اظهار کرد: ۴ اجلاسیه در قزوین ویژه طلاب و روحانیون آزاده، در مشهد ویژه طلاب و روحانیون جانباز بالای ۷۰ درصد، در کرمان ویژه شهدای طلبه و روحانی مدافع حرم و در خوزستان ویژه شهدای طلبه و روحانی فرمانده و همچنین روحانیونی که در سال‌های دفاع مقدس در جایگاه فرماندهی حضور داشتند، برگزار می‌شود.

صادقی اضافه کرد: همچنین در پنج استان ازجمله استان اصفهان  همایش شهدای طلبه و روحانی برگزار می‌شود که این مراسم در اصفهان روز ۲۹ اردیبهشت در گلستان شهدای اصفهان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/۶۳۰۸۶/ج/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول