اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  دانشگاه

کلنگ زنی ۱۳۶ واحد خوابگاه دانشجویی در سراسر کشور

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم از کلنگ زنی ۱۳۶ واحد خوابگاهی در سراسر کشور در آینده نزدیک خبر داد.

کلنگ زنی ۱۳۶ واحد خوابگاه دانشجویی در سراسر کشور

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی صندوق رفاه دانشجویان، مسعود گنجی رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم که برای بررسی مسائل رفاهی دانشجویان دانشگاه بین‌المللی‌ امام خمینی(ره)  به این دانشگاه سفر کرده بود در نشست هیات رئیسه دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) شرکت کرد و خاطرنشان کرد: جهت دهی مجموعه وزارت علوم چه کارکنان و چه اساتید باید در مسیر تعلیم و تربیت دانشجویان باشد تا دانش‌آموختگانی در تراز انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی پرورش یابند.
رئیس صندوق رفاه دانشجویان عنوان کرد: در حال حاضر در دانشگاه‌های کشور ۳۳ خوابگاه در رتبه ۵ و ۲۷۰ خوابگاه در رتبه ۴ هستند و باید برنامه ریزی شود تا  همه خوابگاههای رتبه ۵ و اغلب خوابگاه های رتبه ۴ دانشگاه‌ها به رتبه ۱ و ۲ ارتقاء یابند.
گنجی، با اشاره به دیدگاه حاکم بر عملکرد مدیران وزارت علوم تصریح کرد: سعی و عملکرد مدیران در وزارت علوم بر این است که عدالت در توزیع امکانات در بین دانشگاه ها رعایت شود.
وی با اشاره به بازدید خود از مجتمع خوابگاه های دانشگاه بین‌المللی‌ امام خمینی(ره) افزود: افزایش ظرفیت خوابگاه‌های دانشگاه‌ها در بخش متاهلین و همچنین ارتقا سطح کیفی و تجهیز خوابگاه‌های دانشگاه‌ها  ضمن اولویت بندی آنها در دستور کار صندوق و دانشگاه ها قرار دارد تا حداکثر در آغاز سال تحصیلی آینده توسط دانشگاه ها و به کمک صندوق رفاه دانشجویان قسمت عمده‌ای از مشکلات رفاهی و خوابگاهی دانشجویان برطرف گردد.

گنجی در مورد ساخت خوابگاه ها نیز با توجه به قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت بیان داشت: سعی ما این است تمام برنامه ریزی ها  در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با رویکرد اهداف عالیه تربیتی و فرهنگی صورت گیرد، حتی نرخ رشد جمعیت کشور یکی از این رویکردها است که با اجرای قانون متعالی حمایت از خانواده و جوانی جمعیت تحقق آن دور از انتظار نیست ضمنا  در این زمینه وزارت علوم طرح و ایده هایی دارد. که در آینده شاهد اجرایی شدن آنها خواهیم بود.
وی ضمن اشاره به ظرفیت‌های موجود در قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت بیان کرد: ماده ۷ این قانون به خوابگاه سازی توسط دانشگاه‌ها اشاره دارد  و ماده ۸ این قانون، صندوق رفاه دانشجویان را مکلف به ارائه وام هایی برای ودیعه اجاره بهای خانه یا آپارتمان با قیمت مناسب مثلاً در شهر  قزوین حداقل ۵۰ درصد اجاره بهای یک منزل ۷۰ متری به دانشجویان متأهل است تا در این زمینه به حل مشکل اجاره مسکن این عزیزان کمک کند.
رئیس صندوق رفاه دانشجویان در ادامه با اشاره به انتظار  واریز  حداقل ۱۳۸ میلیارد به حساب صندوق از اجاره بهای خوابگاههای دانشجویی در طول یک سال تحصیلی، گفت در صورت تحقق این مبلغ کمک خوبی برای حل مشکلات رفاهی دانشجویان دانشگاه ها صورت خواهد گرفت.
 رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم تحقیقات و فناوری گفت: هر دانشگاهی که فعالیت بیشتری داشته باشد و خوابگاه بیشتری دارد و اجاره بهای بیشتری به حساب صندوق واریز کند کمک بیشتری از صندوق دریافت خواهد کرد.
گنجی در پایان گفت: در سابق، از کل اجاره بهای خوابگاه‌ها حدود ۶۰ درصد آن به حساب دانشگاه‌ها برگردانده می‌شد تا در تجهیز و ارتقاء کیفی خوابگاه‌ها استفاده شود، اما در مدیریت جدید این مقدار به ۹۰ درصد تغییر کرده و حتی ده درصد باقیمانده نیز در دانشگاه‌های همان استان سعی خواهیم کرد هزینه شود که این موضوع کمک زیادی به بهبود رفاه دانشجویان در دانشگاه‌های کشور خواهد بود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول