اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سیستان و بلوچستان

مشاوره حقوقی حرکتی جهادی و بسیجی توسط سازمان بسیج حقوقدانان سیستان و بلوچستان

رئیس سازمان بسیج حقوقدانان استان سیستان و بلوچستان، از فعالیت مطلوب سازمان بسیج حقوقدانان در رزمایش جهاد فاطمی در سیستان و بلوچستان خبرداد و گفت: تلاش برای کاهش حجم ورودی پرونده به دستگاه قضایی نیازمند حرکت جهادی و بسیجی است که بسیج حقوق‌دانان در کنار دستگاه قضایی استان این خدمات را ارائه می کند.

مشاوره حقوقی حرکتی جهادی و بسیجی توسط  سازمان بسیج حقوقدانان سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، ابوالحسن رضایی امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: رزمایش جهادگران فاطمی هجدهم اردیبهشت ماه همزمان با دومین روز از هفته بسیج سازندگی همزمان با سایر رده های بسیج مستضعفان  در سازمان بسیج حقوقدانان استان نیز آغاز شد

وی افزود: با اجرای این رزمایش از 17 تا 26 اردیبهشت تمامی حقوقدانان بسیجی سازمان بسیج حقوقدانان استان پای کار آمدند و جهاد گونه خدمت کردند به گونه ای که با تلاش وکلا، سردفتران، حقوقدان‌ها، اساتید دانشگاه، دانشجویان و دانش‌آموختگان رشته‌های حقوق  در این رزمایش 516 عنوان مشاوره حقوقی به 516 نفر ارائه شده است.

رضایی بیان کرد: این سازمان در طول سال با اجرای برنامه های مختلف در تلاش است تا در کنار بالا بردن سطح آگاهی و علم حقوقی افراد جامعه، ارائه مشاوره‌های حقوقی را برای گروه‌های مختلف انجام داده و زمینه حمایت همه‌جانبه را از اقشار مختلف فراهم کنند.

رئیس سازمان بسیج حقوقدانان سیستان و بلوچستان اجرای طرح هر مسجد یک حقوقدان را در مساجد استان یادآور شد و گفت: حضور حقوقدانان در مساجد و ارائه مشاوره حقوقی رایگان در زاهدان  توسط وکلا، قضات و حقوقدانان بسیجی برپا می شود تا در موضوعات مختلفی که جامعه با آن درگیر است مانند حقوق کسب و کار، آموزش های حقوقی قبل از ازدواج، اصول تنظیم قراردادها و تنظیم وصیت نامه های شرعی و قانونی مشاوره‌های رایگان به مردم داده شود.

رضایی گفت: تعداد 174  جهادگر حقوقی در قالب 34 گروه جهادی خدمات مشاوره ای و وکالت های رایگان حقوقی را در این رزمایش بر عهده داشتند.

رئیس سازمان بسیج حقوقدانان سیستان و بلوچستان ادامه داد: با تلاش حقوقدانان کانون بسیج حقوقدانان شورای حل اختلاف شهرستان زاهدان، نیز در طول برگزاری این رزمایش 5 نفر زندانی قبل از ورود به زندان از زندان آزاد شدند.

رضایی از توزیع 50 بسته معیشتی بین خانواده های نیازمند خبر داد و گفت: در راستای کمک نیازمندان، 50 بسته معیشتی در بین جامعه هدف این سازمان توزیع شد.

وی همچنین با اشاره به توزیع 500 پرس غذای گرم توسط حقوقدانان کانون بسیج شهرستان چابهار خبر داد و گفت: این میزان غذا نیز در نقاط حاشیه نشین شهرستان چابهار توسط بسیجیان حقوقدانان کانون چابهار توزیع شد.

رضایی در ادامه برگزاری جلسه صلح و سازش در شعبه 20 کانون بسیج حقوقدانان شورای حل اختلاف ناشی از سرقت گوشی موبایل و اهدای دو دستگاه گوشی ، ارائه مشاوره حقوقی رایگان در شهرستان های زاهدان ، چابهار ،زابل  ، زهک، ارائه مشاوره حقوقی در دفاتر کانونها و سازمان ، برگزاری کارگاه حقوقی در بستر فضای مجازی با حضور حقوق یاران حوزه های مقاومت و دفاتر تسهیلگری به تعداد70 نفر، برگزاری جلسه جهاد تبیین با حضور شورای اندیشه ورز سازمان ، بازدید از کارخانه آرمان سلامت زاهدان با حضور مسئولین و معاونین و رده های اقشاری سپاه استان، توزیع ۵۰۰ پرس غذای گرم در محل کانون بسیج حقوقدانان چابهار، حضور حقوقدانان در مساجد و ارائه مشاوره حقوقی رایگان در زاهدان در راستای رزمایش جهادگران فاطمی، مشاوره رایگان به نمازگزاران مسجد حضرت ابوالفضل (ع )زیباشهر  و ارائه مشاوره حقوقی در کانون بسیج حقوقدانان زابل در رزمایش جهاد فاطمی خبر داد.

انتهای پیام/75005

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول