اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

برنامه‌های دادگستری البرز برای حمایت از شرکت‌های دانش بنیان

در نشست ستاد پیگیری سیاست‌های اقتصاد مقاومتی استان البرز، برنامه‌های دادگستری استان برای حمایت از شرکت‌های دانش بنیان تشریح شد.

برنامه‌های دادگستری البرز برای حمایت از شرکت‌های دانش بنیان

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، اولین نشست ستاد پیگیری اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی استان البرز در سال ۱۴۰۱ با حضور رئیس کل دادگستری، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان و اعضای ستاد در محل دادگستری کل استان برگزار شد.

حسین فاضلی هریکندی، رییس کل دادگستری استان البرز، در این نشست با اشاره به اینکه تشکیل «ستاد پیگیری اجرای سیاستهای کلی اقتصاد مقاومتی در قوه قضائیه» در راستای اجرای ابلاغ سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی نظام توسط مقام معظم رهبری در سال 1392 بوده است گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در سال‌های اخیر با آینده نگری، با نامگذاری سال‌ها با مضامین اقتصادی، اهمیت و جدیت موضوع اقتصاد، تولید و اشتغال و خودکفایی را یادآور شده‌اند.

حمایت از تولید کننده

وی اضافه کرد: اعضای ستاد پیگیری سیاست‌های اقتصاد مقاومتی استان البرز در برگیرنده همه نمایندگان استانی دستگاه‌های حاکمیتی عضو ستاد در کشور است.

رئیس ستاد پیگیری اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی استان البرز با تاکید بر اینکه نقش و اهمیت تولید کننده در شرایط کنونی همانند نقش رزمندگان در دوران دفاع مقدس است، تصریح کرد: باید همان نگاه حمایتی که در پشتیبانی از جبهه‌ها وجود داشت در حمایت از تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی نیز وجود داشته باشد که در شرایط تحریم و جنگ اقتصادی به فعالیت مشغول هستند.

وی با تاکید بر برخی الزامات حمایت از تولید کنندگان از قبیل مبارزه با قاچاق کالا، رفع موانع و تسهیل‌گری در امور مربوط به تولید و اشتغال بیان کرد: نباید شرایط به گونه ای باشد که تولید کننده به دلیل موانع دست و پاگیر و شرایط سخت، سرمایه خود را به سوداگری و فعالیت‌های غیرمولد سوق دهد.

فاضلی هریکندی اهمیت حمایت از تولید را در قوه قضائیه یادآور شد و راهبردهای ابلاغی رئیس قوه قضائیه در ابتدای سال را مصداقی از این حمایت برشمرد که حداقل چهار مورد آن مرتبط با شعار سال و حمایت از تولید است.

برنامه های دادگستری برای حمایت از شرکت‌های دانش بنیان

نماینده عالی قوه قضائیه در استان البرز در ادامه به تبیین برنامه‌های متنوع مجموعه خود در راستای تحقق شعار «سال تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین» پرداخت و گفت: تشکیل شورای مشورتی در حمایت از شرکت‌های دانش بنیان یکی از این اقدامات است؛ باید ابتدا آماری از شرکت های دانش بنیان داشته باشیم و بعد به سراغ بررسی مشکلات و اقدامات حمایتی قضایی و حقوقی برویم.

وی ادامه داد: این آمادگی را داریم شعب ویژه‌ای را برای رسیدگی به دعاوی له یا علیه شرکت‌های دانش بنیان در سطح استان در همه سطوح دادسرا، محاکم بدوی و تجدیدنظر و اجرای احکام داشته باشیم.

سامانه جمع آوری اطلاعات شرکت‌های دانش بنیان

فاضلی هریکندی در ادامه به دستاوردها و تجربه موفق سامانه اختصاصی «سمتاد» دادگستری کل استان البرز در جمع آوری اطلاعات بیش از ۸۰ هزار بنگاه اقتصادی و واحد صنفی استان اشاره کرد و متذکر شد: از نظر فنی این امکان وجود دارد تا سامانه مشابهی را برای جمع آوری و رصد اختصاصی اطلاعات شرکت های دانش بنیان در دادگستری کل استان ایجاد کنیم.

وی ضمن تاکید بر ضرورت بازدیدهای مستمر از شرکت های دانش بنیان و رصد مشکلات آن‌ها از نزدیک اضافه کرد: همچنین این آمادگی را داریم تا شورای حل اختلاف ویژه برای بحث داوری در زمینه شرکت‌های دانش بنیان را نیز تشکیل دهیم.

آموزش‌های ویژه قضات

رئیس ستاد پیگیری اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی استان البرز در پایان از اجرای برنامه آموزشی ویژه قضات در دادگستری کل استان توسط معاونت منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری خبر داد و گفت: این برنامه با همکاری پارک علم و فناوری استان اجرایی خواهد شد تا قضات شعب ویژه آشنایی بیشتری با این شرکت ها داشته باشند.

انتهای پیام/ج/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول