اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  سلامت

ارائه تسهیلات فرزندآوری به زوج‌های دانشجو توسط ستاد اجرایی فرمان امام

با امضای تفاهمنامه همکاری بین بنیاد ١۵خرداد ستاد اجرایی فرمان امام و نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها ، فرایند ارائه تسهیلات فرزندآوری به زوج‌های دانشگاهی آغاز شد.

ارائه تسهیلات فرزندآوری به زوج‌های دانشجو توسط ستاد اجرایی فرمان امام

به گزارش گروه رفاه و آسیب‌های اجتماعی خبرگزاری فارس، صبح امروز درمراسمی با حضور سرپرست ستاد اجرایی فرمان امام، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها ، مدیرعامل بنیاد 15 خرداد و جمعی از مدیران ارشد این دو مجموعه تفاهمنامه همکاری طرح ملی ایرانِ جوان با هدف حمایت از جوانی جمعیت و عضویت زوج‌های دانشگاهی در باشگاه خانواده مثبت ۵ به امضا رسید.

سرپرست ستاد اجرایی فرمان امام دراین مراسم اظهار کرد: از یکسال پیش و پس از پیوستن مجموعه بنیاد ۱۵ خرداد به ستاد اجرایی فرمان امام ، مأموریت پیگیری و پرداختن به موضوعات اجتماعی مهمی مانند فرزندآوری و جوانی جمعیت ، درمان نابروری و و مسائل خانواده رابه این بنیاد واگذار کردیم و به صورت جدی از روش‌های مختلف برای این هدف برنامه‌ریزی کردیم.

عارف نوروزی با اشاره به موج جدید فعالیت‌های این بنیاد و ارائه خدمات به زوج‌های دانشگاهی گفت: براساس تفاهمنامه‌ای که امروز با نهاد رهبری در دانشگاه‌ها امضا کردیم ، به دانشجویان دارای فرزند با اولویت دو فرزند و بیشتر خدمات و تسهیلات متنوعی ازقبیل یک‌میلیون تومان کارت هدیه به مادر،٢ میلیون تومان افتتاح حساب سرمایه‌گذاری بلند مدت و ١۵ میلیون وام قرض‌الحسنه خرید کالا و .. اختصاص میدهیم.

وی تصریح کرد: بکارگیری ظرفیت‌های کانون‌های دانشجویی، برگزاری کارگاه‌های مشاوره، راه‌اندازی شبکه تسهیلگران جمعیت، راه‌اندازی مراکز مشاوره و تدوین الگوی بومی فرزندآوری نیز جزو اهدافی است که در راستای اجرای این طرح دنبال میشود.

نوروزی تأکید کرد: ستاد اجرایی فرمان امام از همین امروز این آمادگی را دارد تا به محض اعلام نهاد رهبری در دانشگاه‌ها این خدمات را بدون درنگ ارائه کند و بر سرعت بخشی دراین امر مهم هم تأکید داریم.

سرپرست ستاد اجرایی فرمان امام خاطرنشان کرد: درپرداختن به موضوع جمعیت و تسهیل افزایش آن به شدت جدی هستیم و در سال‌های اخیر ستاد اجرایی فرمان امام به عنوان نهاد پیشتاز دراین زمینه قدم‌های بزرگی برداشته و به عنوان یک اولویت و سیاست استراتژیک برای آینده کشور به آن نگاه میکند.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها نیز در این مراسم گفت: متاسفانه توجه به حفظ جمعیت جوان کشور و فرزندآوری و تحدید نسل جزو موضوعاتی است که در دوره‌های قبل با غفلت همراه بود و به حاشیه‌های نامناسب گرفتار شد اما در سال‌های اخیر و با تأکید چندین باره رهبرمعظم انقلاب ، حرکت‌هایی دراین زمینه آغاز شده که ستاد اجرایی فرمان امام مانند سایر موارد به عنوان دستگاه پیشرو در این زمینه اقدامات بسیار خوبی را انجام داده است. 

حجت‌الاسلام مصطفی رستمی افزود: فضای دانشگاهی در کشور ما حدود ۴ میلیون عضو دارد که شامل اساتید و دانشجویان است و بایستی به درستی به موضوع جمعیت واقف شوند ، همچنین این قشر قطعا میتواند یک هسته و جمعیت اثرگذار در جریان رشد جمعیت کشور خواهد بود. 

وی افزود: ستاد اجرایی فرمان امام مجموعه جهادی و با برکتی است که در حوزه محرومیت‌زدایی ، اشتغالزایی ، خدمات درمانی و اجتماعی نظیر درمان زوج‌های نابارور تلاش‌های ارزشمند و بی بدیلی داشته است و امروز آغاز اجرای این طرح جدید در دانشگاه‌ها آغاز رقم خوردن اتفاقات خوب در کشور خواهد بود.

مسئول نهاد رهبری در دانشگاه‌ها گفت: معتقدیم در حوزه توسعه جمعیت ، پایین آوردن سن ازدواج مولفه اصلی‌تری خواهد بود که جوانان بتوانند آماده شوند تا اثر مستقیمی در حوزه جمعیت داشته باشند.

حجت‌الاسلام رستمی تصریح کرد: حوزه شناختی و روانی این طرح بخش مهم‌تری است که در این تفاهمنامه در نظر گرفته شده ، همچنین ظرفیت‌های قانونی خوبی در حوزه جمعیت وجود دارد و سند ملی ازدواج دانشگاهیان مصوب شورایعالی انقلاب فرهنگی نیز منتظر ابلاغ رییس‌جمهور است که با ابلاغ آن زیرساخت خوبی دراین حوزه ایجاد خواهد شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول