اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

کنگره استانی شهدای طلبه و روحانی در اصفهان برگزار می‌شود

مسؤول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه صاحب‌الزمان(عج) استان اصفهان از برگزاری دوازدهمین کنگره استانی شهدای طلبه و روحانی اصفهان در روز ۲۹ اردیبهشت ماه خبر داد.

کنگره استانی شهدای طلبه و روحانی در اصفهان برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، حجت‌الاسلام رحمت‌اله صادقی مسؤول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه صاحب‌الزمان(عج) استان اصفهان پیش ظهر امروز در جمع اصحاب رسانه اظهار داشت:  ۴ هزار طلبه و روحانی مورد تأیید بنیاد شهید در سطح کشور به شهادت رسیده‌اند که از این تعداد ۱۱۱ نفر در ترور، ۳۸ نفر به عنوان مدافع حرم در عراق یا سوریه، ۵۷ نفر در حکومت‌های گذشته از مشروطه تا انقلاب اسلامی و بقیه مربوط به سال‌های دفاع مقدس بوده‌اند.

وی ادامه داد: افتخار روحانیت شیعه است که همواره پیش قدم جهاد بوده و شخصیتی چون شیخ جعفر کاشف الغطا همانطور که از بازار برای نیازمندان پول جمع‌آوری می‌کرد، در هنگام حمله وهابیون به کربلا جزو پیشگامان مبارزه با وهابیون بود؛ از این دست موارد در تاریخ شیعه زیاد است که این نشان از پیگام بودن روحانیت دارد.

صادقی به نقش طلاب و روحانیون در سال‌های دفاع مقدس اشاره و اضافه کرد: برخی از این طلاب و روحانیون در جایگاه فرماندهی گروهان، گردان، تیپ، لشکر و قرارگاه قرار داشتند و به عنوان مثال شهید ردانی‌پور در جایگاه فرماندهی قرارگاه حضور داشت یا دیگر روحانیون نیز به عنوان یک رزمنده در رسته‌های غواصی، تخریب‌چی، بی‌سیم‌چی یا سایر رسته‌ها نقش‌آفرینی می‌کردند.

مسؤول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه صاحب‌الزمان(عج) استان اصفهان خاطرنشان کرد: اقامه نماز جماعت، برگزاری مجالس عزاداری، فعالیت‌های تبلیغی و تبلیغ چهره به چهره نیز از دیگر خدمات فعالیت‌های طلاب و روحانیون بوده است.

وی با اشاره به شیوع کرونا، اظهار کرد: در زمان کنونی نیز طلاب جهادی گام به گام کادر پزشکی در بیمارستان‌ها به یاری بیماران شتافتند یا در قبرستان‌ها حضور پیدا کردند و حتی در شرایط ابتدایی اولیه شیوع کرونا اجازه ندادند یک میت کرونایی بدون تغسیل و تکفین دفن شوند.

صادقی افزود: طلاب جهادی خواهر و برادر در سیل و زلزله اولین کسانی بودند که وارد منطقه می‌شدند و آخرین کسانی بودند که خارج می‌شدند و در مسیر خدمت به مردم از جان و مال و آبروی خود مایه گذاشتند.

مسؤول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه صاحب‌الزمان(عج) استان اصفهان با اشاره به شهادت ۵۹۰ طلبه و روحانی در سال‌های دفاع مقدس، تصریح کرد: اصفهان در بین استان‌های دیگر بیشترین تعداد شهید را تقدیم کرده است و در جایگاه بعدی استان‌های تهران و مازندران قرار دارند.

وی یادآور شد: استان اصفهان همچنین با ۲۱۵ جانباز بیشترین تعداد جانباز طلبه و روحانی را به خود اختصاص داده است و امروز اجلاسیه طلاب و روحانی جانباز در حالی در مشهد برگزار می‌شود که ۱۶ نفر از جانبازان بالای ۷۰ درصد در این مراسم حضور پیدا کرده‌اند.

صادقی بیان کرد: از مجموعه ۵۹۰ شهید طلبه و روحانی اصفهان، ۵۵۷ نفر در دفاع مقدس، ۱۸ نفر با ترور یا انفجار، یک نفر طلبه خواهر در مکه مکرمه، یک نفر نجف، یک نفر کربلا، یک نفر در پاکستان، یک نفر در بوسنی و هرزگوین به شهادت رسیده‌اند. 

مسؤول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه صاحب‌الزمان(عج) استان اصفهان با اشاره به برگزاری اولین کنگره سراسری شهدای طلبه و روحانی سراسر کشور در روز چهارم خرداد در قم، اضافه کرد: امسال دوازدهمین کنگره شهدای طلبه و روحانی استان اصفهان به دلیل اینکه اصفهان بالاترین تعداد شهید را به خود اختصاص داده است، در راستای کنگره سراسری طلبه و روحانی کشور روز  ۲۹ اردیبهشت از ساعت ۹ تا ۱۲ با سخنرانی حجت‌الاسلام ذوالنوری رئیس کمیسیون امنیت مجلس در گلستان شهدای اصفهان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به برنامه‌های کنگره شهدای طلبه و روحانی در قم، افزود: در حاشیه این کنگره نمایشگاهی از دستاوردها و خدمات طلاب و روحانیون رزمنده و ایثارگر برگزار می‌شود که ۲ غرفه آن به استان اصفهان اختصاص داد.

صادقی همچنین گفت: از مجموع ۵۹۰ شهید طلبه و روحانی استان خانواده بیش از ۴۷۰ نفر سرکشی شدند که در برخی از این سرکشی‌ها استاندار یا آیت‌الله مهدوی عضو خبرگان رهبری حضور داشتند.

مسؤول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه صاحب‌الزمان(عج) استان اصفهان در پایان خاطرنشان کرد: از مجموع ۵۹۰ شهید طلبه و روحانی استان ۱۴۶ شهید ساکن شهرستان اصفهان، ۱۱۳ شهید ساکن شهرستان نجف آباد، ۹۲ شهید ساکن کاشان و سایر شهدای طلبه و روحانی ساکن سایر شهرستان‌های استان بوده‌اند.

انتهای پیام/۶۳۱۲۸/آ/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول