اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  دانشگاه

حال و هوای داوطلبان کارشناسی ارشد در روزهای نزدیک به آزمون

داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد، روزهای پایانی مانده به کنکور را سپری می‌کنند و این روزها حال و هوای خاصی دارند.

حال و هوای داوطلبان کارشناسی ارشد در روزهای نزدیک به آزمون

گروه دانشگاه خبرگزاری فارس؛ آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۱ در روزهای چهارشنبه، پنج‌شنبه و جمعه ۲۸، ۲۹ و ۳۰ اردیبهشت برگزار می‌شود.

تا همین چند سال پیش که آزمون کارشناسی ارشد داوطلب چندانی نداشت و تعداد افرادی که برای این آزمون ثبت‌نام می‌کردند زیاد نبود شاید اصلا چند روز مانده به کنکور کارشناسی ارشد حرف زدن از استرس خنده‌دار تلقی می‌شد اما حالا با افزایش جمعیت داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد و بیشتر شدن رقابت برای تحصیل در این مقطع، استرس کنکور سراسری به این آزمون هم رسیده است.

داوطلبان آزمون ۱۴۰۱ هم روزهای پایانی مانده به کنکور را می‌گذرانند و با توجه به حواشی ماه‌های اخیر مبنی بر خواسته داوطلبان برای تعویق آزمون، برخی داوطلبان این روزها را با استرس بیشتری می‌گذرانند.

کنکور

برای اینکه بهتر در جریان حال و هوای این روزهای کنکوری‌های کارشناسی ارشد قرار بگیریم با چند نفر از این داوطلبان گفت‌وگو کردیم.

* استرس‌ها و امیدها

یکی از داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد که اتفاقا خواستار تعویق زمان کنکور بوده است، گفت: این روزها استرس خیلی زیادی را تجربه می‌کنم، قاعدتا و قانونی باید بین دو کنکور یک سال فاصله زمانی باشد اما با توجه به اینکه کنکور سال گذشته با تعویق برگزار شد برای کنکور امسال فقط ۹ ماه زمان مطالعه داشتیم و در این زمان به جمع بندی دروس نرسیدیم.

وی افزود: مدت زمانی را هم برای درگیری با حواشی تعویق کنکور سپری کردیم، این روزها به صورت فشرده درس می‌خوانم اما هنوز برخی دروس نخوانده باقی مانده و برخی دیگر هم نیاز به جمع‌بندی دارد که زمانی برای انجام این کار ندارم.

داوطلب دیگری گفت: من سه بار کرونا گرفتم و نتوانستم درس بخوانم، حالا هم از نظر بدنی و روحی ضعیف شده‌ام، بسیاری از درس‌ها تلنبار شده و توانی برای خواندنشان ندارم.

داوطلب دیگر آزمون کارشناسی ارشد با بیان اینکه استرس پیش از هر آزمون طبیعی است، گفت: انسان پیش از آزمون‌های کوچک هم استرس می‌گیرد حالا ما می‌خواهیم در آزمون کارشناسی ارشد شرکت کنیم که به سرنوشت ما مرتبط است بنابراین قطعا در روزهای پایانی مانده به کنکور استرس وجود دارد اما این استرس نباید ما را از درس خواندن فارغ کند.

یکی دیگر از داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد که خواستار عدم تعویق کنکور بود، گفت: پویش تعویق زمان کنکور که در چند ماه گذشته راه‌اندازی شده بود تمرکزم را به هم ریخته بود، اما پس از چند روز دوباره تمرکزم را به دست آوردم و به آن پویش بی اهمیت شدم.

وی افزود: از شهریورماه تاریخ کنکور اعلام شده بود و ما میتوانستیم برنامه ریزی کنیم و اینکه یک سال زمان باید بین دو کنکور باشد واقعا بهانه بود زیرا داوطلبان امسال در کنکور سال گذشته شرکت نکردند و می‌توانستند از همان زمان درس خود را شروع کنند، معتقدم اگر کسی برنامه ریزی داشته باشد می تواند درس بخواند.

این داوطلب کنکور گفت: من برنامه ریزی کردم، درس خواندم و جمع بندی هم کردم.

* سخن روزهای آخر با داوطلبان

البته کارشناسان معتقدند داوطلبان آزمون باید در روزهای پایانی تمام حواشی را از ذهن خارج کرده و به آنچه در گذشته رخ داده هم اصلا فکر نکنند، آنچه در گذشته اتفاق افتاده دیگر تمام شده و حالا باید برای روز آزمون آماده شد.

آمادگی برای روز آزمون به تمرکز نیاز دارد و داوطلبان باید تمرکز خود را بر روی آزمون قرار داده و با آرامش به آینده روشن‌شان بیندیشند.

داوطلبان باید به آنچه خوانده‌اند و می‌دانند اعتماد کنند و با تمام دانسته‌هایشان به استقبال آزمون بروند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول