اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

مسکو: ۱۰۴ مرکز تجهیزات نظامی اوکراین تخریب شد

وزارت دفاع روسیه می‌گوید که در جریان عملیات شبانه نیروهای نظامی روس، ۱۰۴ مرکز تجمع نیروی انسانی و تجهیزات نظامی اوکراین هدف قرار گرفته و تخریب شد.

مسکو: ۱۰۴ مرکز تجهیزات نظامی اوکراین تخریب شد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «ایگور کوناشنکوف» سخنگوی وزارت دفاع روسیه امروز (دوشنبه) اعلام کرد که نیروهای مسلح روسیه در جریان عملیات شبانه خود سه مقر فرماندهی و ۱۰۴ مرکز تجمع نیروی انسانی و تجهیزات نظامی نیروهای مسلح اوکراین را مورد اصابت قرار دادند.

بنا بر گزارش خبرگزاری روسی تاس، سخنگوی وزارت دفاع روسیه در این خصوص اعلام کرد: «نیروهای عملیاتی و تاکتیکی و یگان هوابرد ارتش روسیه، سه مقر فرماندهی، ۱۰۴ مرکز تجمع نیروی انسانی و تجهیزات نظامی و دو انبار سوخت اوکراین را هدف قرار دادند و نیروی دفاع هوایی روسیه نیز یک فروند جنگنده سوخو-24 اوکراین را در منطقه زمینوی ساقط کرد».

بر اساس این گزارش، سامانه دفاع هوایی فدراسیون روسیه دو جنگنده سوخو-۲۵ اوکراین را در منطقه «نیکلایف» و «ولیکا کامیشواخی» سرنگون کرد. سامانه‌های پدافند هوایی روسیه نیز ۱۰ پهپاد اوکراینی را در منطقه دونتسک تخریب کرد که شامل جنگنده توپولوف «تو-۱۴۳» نیز می‌شد.

بر اساس گزارش وزارت دفاع روسیه، از آغاز عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین، نیروهای مسلح روسیه،۱۶۸ هواپیما،۸۸۹ پهپاد، سه هزار و ۱۰۸ تانک و خودروی زرهی نیروهای مسلح اوکراین را منهدم کرده‌اند.

وزات دفاع روسیه در این خصوص گفت: «در مجموع، از زمان آغاز عملیات نظامی ویژه، موارد زیر تخریب و منهدم شده است: ۱۶۸ هواپیما، ۱۲۵ بالگرد، ۸۸۹ پهپاد،۳۰۷ سامانه موشک ضدهواپیما، سه هزار و ۱۰۸ تانک و دیگر خودروهای زرهی، ۳۸۱ راکت‌انداز چندگانه، یکهزار و ۵۲۹ توپخانه صحرایی و خمپاره و دو هزار و ۹۴۹ یگان خودروهای نظامی ویژه».

روسیه در تاریخ ۲۴ فوریه (پنجم اسفند ماه) به درخواست کمک جمهوری‌های دونباس دونتسک و لوهانسک برای دفاع در مقابل حملات اوکراین، عملیات نظامی در اوکراین را آغاز کرد و از همان ابتدا مقام‌های روس تأکید کردند که تنها به دنبال خلع سلاح و نازی زدایی اوکراین هستند و تنها زیرساخت‌های نظامی را هدف قرار می‌دهند و به دنبال اشغال یا هدف قرار دادن مناطق غیرنظامی نیستند.

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول