اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری ایران

مدیریت کارآمد اتوبوس‌رانی با محصولی دانش‌بنیان

سامانه‌ یکپارچه اتوبوس‌رانی BIS برای بهبود و سیستماتیک کردن فرآیندهای سازمان اتوبوس‌رانی طراحی و تولید شد.

مدیریت کارآمد اتوبوس‌رانی با محصولی دانش‌بنیان

به گزارش سرویس علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، سامانه‌ یکپارچه اتوبوسرانی BIS به بهبود و سیستماتیک کردن فرآیندهای سازمان اتوبوسرانی طراحی و تولید شد. این سامانه تحت وب به‌منظور یکپارچه‌سازی و مکانیزه کردن فرآیندهای عملیاتی شرکت‌های اتوبوسرانی تهیه شده است که با وجود مزایای بسیار بالا باعث کاهش هزینه‌ها و عملکرد بهتر می‌شود.

فرآیندهای پیاده شده در این سامانه توسط کارشناسان بر اساس تجربیات کارشناسان شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و شرکت‌های خصوصی فعال در حوزه اتوبوسرانی در کلان‌شهر تهران شناسایی و استخراج شده و سپس با توجه به قوانین و دستورالعمل‌های مصوب و با دید مکانیزه کردن فرآیندها بازبینی و طراحی مجدد شده است.

یک شرکت دانش بنیان با دانش بومی متخصصانش توانسته سامانه‌ای را برای اتوبوسرانی به‌منظور یکپارچه‌سازی و مکانیزه کردن فرآیندها طراحی کند.

با استفاده از سامانه یکپارچه اتوبوسرانی بخش عظیمی از فعالیت‌های اتوبوسرانی به‌صورت مکانیزه مدیریت می‌شود. با وجود BIS اطلاع‌رسانی به مردم کامل و مباحث مربوط به هزینه‌های اتوبوس، نگهداری و بهره‌برداری از آن به‌ شدت مدیریت و بهینه‌سازی می‌شود.

با استفاده از این سیستم کارکرد رانندگان و همچنین کارکرد سالیانه یک دستگاه اتوبوس به‌صورت کاملا دقیق و عادلانه محاسبه می‌شود. عملکرد و فعالیت راهبران، تعداد روزهای مرخصی رانندگان با سیستم مدیریت یکپارچه قابل رصد بوده و در کاهش هزینه‌ها بسیار مؤثر است.

این سیستم، علاوه بر حفظ کرامت شهروندان، زمان‌بندی خطوط، محاسبه کارکرد و مرخصی رانندگان را ممکن ساخته است، همچنین می‌توان نحوه مراجعات را مدیریت و شان و کرامت کارمندان و راهبران را حفظ کرد.

توسط این سیستم قوانین و دستورالعمل‌ها را به‌صورت هوشمند مکانیزه و از اعمال سلایق جلوگیری می‌شود. این سیستم  کمک به اجرای عدالت بین راننده‌ها می‌کند و با آنالیز هوشمند در ارزیابی راننده‌ها تأثیرگذار است.

این محصول بر اساس تکنولوژی روز طراحی شده و بدون خطا کار می‌کند و علاوه بر کاهش هزینه‌ها، در تهران باعث کاهش مصرف چندین تن کاغذ و در اصفهان باعث کاهش حداقل 500 میلیون در ماه شده است. این سیستم تاکنون در اتوبوسرانی‌های تهران، اصفهان و قزوین راه‌اندازی شده و به‌زودی در کرج بهره‌برداری می‌شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول