اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  بوشهر

شهردار برازجان: آب 10 سال آینده فضای سبز تامین شده است

شهردار برازجان گفت: تاکنون ۱۲ حلقه چاه در چند ماه اخیر فعال شده که آب ۱۰ سال فضای سبز شهر برازجان را تامین می کند.

شهردار برازجان: آب 10 سال آینده فضای سبز تامین شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان دشتستان، مرتضی قدوسی صبح امروز در نشست با اصحاب رسانه اظهار داشت: فعالیت‌ها و عملکرد شهرداری، فقط مربوط به بخش عمرانی نیست، بلکه کارهای فرهنگی خدماتی و فضای سبز نیز جز فعالیت های شهرداری محسوب میشوند.

شهردار برازجان ادامه داد: تاکنون ۱۲ حلقه چاه در چند ماه اخیر فعال شده  که  آب ۱۰ سال فضای سبز شهر برازجان را تامین می کند؛ همچنین لایروبی و حفاظت صحیح از چاه‌ها به طور منظم در دستور کار مدیریت شهری قرار دارد.

وی افزود: در بدو ورودم به شهرداری، شهر را به ۲۴ نقطه تقسیم کردیم و نیروهای خدماتی را موظف نمودیم خیابان‌های بیشتری را پوشش دهند و برای تشویق‌شان امتیاز‌هایی از قبیل افزایش حقوق و تعطیلی بیشتر برایشان در نظر گرفتیم.

قدوسی عنوان کرد: زیباسازی شهری یکی از اولویت‌های مهم بنده است که در همین راستا با کارشناسان و معماران زیادی صحبت کرده‌ایم و از شهرهای بزرگ الگوبرداری نموده ایم.

شهردار برازجان با اشاره به اینکه رسانه‌ها پل ارتباطی مردم با مسؤولان هستند گفت: در ابتدای شروع کارم، اقدام به اصلاح ساختاری و برخورد جدی با فساد صورت گرفت و هر شخص یا گروهی تخریب یا تهدید نیز کند کوتاه نخواهیم آمد.

وی تصریح کرد: ۸۰ پرونده ارتقا شغلی نیروهای این مجموعه که سال‌ها به دنبال آن بودند را ظرف سه ماه انجام دادیم تا انگیزه پرسنل افزایش پیدا کند و راندمان کاری نیز افزایش یابد.

قدوسی در ارتباط با کاشت درختان جدید در شهر برازجان گفت: هنگامی که کار را در شهرداری آغاز کردم، حذف درختان کنوکارپوس با توجه به آسیب به زیر ساخت‌های شهری طی نامه‌ای به شهرداری اعلام شد و با کار کارشناسی و مشاوره‌های متعدد، با توجه به مصرف کم آبی و رشد مناسب انجیر، این درخت را انتخاب کردیم.

شهردار برازجان در پاسخ به سوال خبرنگار فارس در ارتباط با اعتراض برخی فعالین اجتماعی نسبت به نحوه هزینه کرد تابلو شهدا گفت: برخی از پروژه‌ها اعتبارشان زیاد هست و قانون گذار یک سقف برای ما مشخص کرده است که ۵۲۰ میلیون تومان بدون اجرای مناقصه برای واگذاری به شخص می‌باشد اما اگر هزینه برآوردی افزایش پیدا کند قانون گذار مجددا سقفی دیگر را در نظر می‌گیرد.

قدوسی ادامه داد: برخی‌ها معتقد بودند اعتبار کل تابلو‌های نصب شده یک و نیم میلیارد بوده است اما با توجه به فهرست بها جدید و افزایش هزینه‌ها مجددا درخواست افزایش مبلغ را ارائه دادیم.

وی افزود: هر تابلو حدود ۶۰ تا ۶۵ میلیون تومان هزینه‌اش شده است و سه سال ضمانت دارد و اجرای این کار توسط افراد بومی در شهر برازجان مقدور نبود که مجبور شدیم به اصفهان مراجعه نماییم.

شهردار برازجان در ارتباط با وضعیت سالن یک هزار نفری شهید حاج قاسم سلیمانی ابراز داشت: تاکنون ۲۰ میلیارد و دویست میلیون تومان از اعتبار داخلی توسط شهرداری بابت سالن شهید سلیمانی پرداخت شده است و کار حدود ۸۰ درصد پیشرفت داشته است.

قدوسی عنوان کرد: بازگشایی خیابان دلگشا در ۱۲ سال گذشته در طرح تفضیلی شهرداری دیده شده بود و تقریبا از ۱۰۰ پلاک فقط پنج پلاک تملک شده است و باید پرسید چرا پروژه به این مهمی باید در مقطعی که املاک ارزان بود و با قید فوریت صورت میگرفت انجام نشود.

شهردار برازجان یادآور شد: برای اجرای این پروژه به زمان نیازمندیم که امیدواریم مالکین نیز با ما همکاری لازم را داشته باشند.

وی ادامه داد: در پنج ماه حضورم توجه خاصی به ورزش داشته‌ام و اعتباراتی به تیم‌های مختلف اختصاص داده‌ایم، زیرا نگاه ما اهمیت به نشاط اجتماعی است و صرفا از یک تیم خاص حمایت نمی کنیم و مساعدت‌ها باید در چارچوب صورت بگیرد.

شهردار برازجان خاطر نشان کرد: بدهی ۲۵ میلیاردی شهرداری به تامین اجتماعی تقسیط‌بندی شده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول