اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  فوتبال ایران

هفته بیست و هشتم لیگ برتر| جشن بدون جام استقلال در آزادی/ پرسپولیس بی‌انگیزه در تبریز

دیدارهای هفته بیست و هشتم لیگ برتر امروز با انجام یک مسابقه در تهران آغاز می شود و پنجشنبه هم 7 بازی دیگر انجام خواهد شد که استقلل قهرمان لیگ میزبان آلومینیوم اراک است و پرسپولیس در تبریز به مصاف تراکتور می‌رود.

هفته بیست و هشتم لیگ برتر| جشن بدون جام استقلال در آزادی/ پرسپولیس بی‌انگیزه در تبریز

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، دیدارهای هفته بیست و هشتم در دو روز متوالی برگزار می شود. امروز (چهارشنبه) یک بازی در تهران انجام خواهد شد و 7 دیدار دیگر روز پنجشنبه برگزار می شود. شاید این هفته هم معادلات در قعر جدول حل شود.

نگاهی به این مسابقات می اندازیم؛

نساجی - هوادار ؛ یک مسابقه عجیب!

این عجیب ترین مسابقه فصل است، نساجی در خانه حریفش میزبان شده! تیم خانه به دوش لیگ برتر رکورد تمام بازی های خانگی را شکسته و این مرتبه در ورزشگاه خانگی هوادار میزبان این تیم شده است! نساجی بعد از قهرمانی جام حذفی دچار حاشیه هایی شد  و در نهایت هم ساکت الهامی با بغض و آه از این تیم جدا شد.

اکنون نساجی با سرمربیگری سرپرست خود فصل را به پایان خواهد برد. هوادار که مثل نساجی تیمی خصوصی محسوب می شود در زمینه کادرفنی و بازیکنان بسیار با ثبات عمل کرده و با وجود مشکلات مالی که داشته اند رضا عنایتی تلاش کرده تیم را از حواشی به دور نگه دارد. هوادار با وجود اینکه اولین فصل حضور در لیگ برتر است هم نتایج مناسبی گرفته و هم فوتبال با کیفیتی ارایه کرده است. بازی رفت دو تیم با نتیجه مساوی بدون گل به پایان رسید. علیرضا حقیقی دروازه‌بان نساجی در این بازی به دلیل محرومیت غایب است.

تراکتور- پرسپولیس؛ سرخپوشان تهرانی بی‌انگیزه‌اند؟

تراکتور با حضور در رده سیزدهم جدول لیگ تقریبا بقایش در لیگ برتر را تضمین کرده با این حال هواداران پرشور این تیم از نتایج تیم در طول فصل به هیچ عنوان راضی نیستند ولی امیدوارند که حداقل فصل را با نتایج آبرومند به پایان برسانند بنابراین تراکتوری ها در این بازی هم به دنبال جبران باخت 2 بر یک بازی رفت هستند و هم می خواهند دل هواداران شان را به دست بیاورند.

پرسپولیس هم قهرمانی را از دست داده اما اگر بخواهد بی انگیزه در میدان حاضر شود ممکن است نایب قهرمانی فصل هم از دستش برود بنابراین شاگردان گل محمدی به دنبال برد هستند. البته بعد از شکست مقابل سپاهان شایعه های زیادی در مورد جدایی گل محمدی و دستیارانش از پرسپولیس منتشر شد ولی آخرین اخبار حکایت از این داردکه شاید فصل آینده هم همکاری گل محمدی با پرسپولیس ادامه پیدا کند. به هر حال جدال قرمزپوشان تبریز و تهران همچنان می تواند جذاب شود.پرسپولیس برای حفظ رده دوم جدول در تبریز باید برنده شود وگرنه ممکن است این هفته یک پله در جدول لیگ سقوط کند.

سپاهان - شهرخودرو؛ برد راحت زردپوشان اصفهانی؟

سپاهان هفته گذشته در سیرجان پرسپولیس را شکست داد تا هم استقلال را قهرمان زودهنگام لیگ کند و هم خودش به کسب نایب قهرمانی لیگ امیدوار شود. زردپوشان اصفهانی این هفته مقابل تیم قعرنشین شهرخودرو به میدان می رود. تیمی که برای بقا می جنگد و کار دشواری برای ماندن در لیگ برتر دارد اما سپاهان که این فصل یکی از مدعیان اصلی قهرمانی به شمار می رفت اکنون به دنبال نایب قهرمانی است و اگر در این دیدار خانگی پیروز شود و پرسپولیس در تبریز امتیاز از دست بدهد جانشین این تیم در جدول لیگ خواهد شد.

زهردار ترین خط حمله لیگ با 39 گل زده کار سختی مقابل تیم شهرخودرو که 38 گل خورده نخواهد داشت. زردپوشان اصفهانی تازه موتورشان برای درخشش در لیگ برتر گرم شده که مسابقات رو به پایان است. شاگردان داود سیدعباسی هم در این هفته ها بازی های زیبایی از خود به نمایش گذاشتند و در مسابقه با گل گهر سیرجان حتی 3 بر صفر از حریف پیش افتادند اما در نهایت برد را با تساوی عوض کردند. شهرخودرو در سه هفته پایانی با سپاهان، پرسپولیس و فولاد بازی دارند که امتیاز گرفتن از آنها کار آسانی نیست.

پیکان - فولاد؛ بدون حساسیت

پیکان برای اینکه در جدول لیگ  در رده هفتم باقی بماند نیاز دارد که در هر سه بازی آخرش برنده شود و فولاد خوزستان هم که با گل گهر در کورس قرار گرفتن روی پله چهارم جدول است به دنبال پیروزی است. فولادی ها البته با یک بازی پرانتقاد مقابل استقلال در خانه شکست خوردند و اگر در این بازی هم پیروز نشوند شاید یک پله دیگر در جدول لیگ پایین بیایند.  به هر حال نتیجه این مسابقه حساسیتی از نظر قهرمانی یا تیم های سقوط کننده ندارد و دو تیم هم شاید به فکر اتمام مسابقات لیگ برتر باشند و می‌خواهند لیگ را با نتایج خوب به پایان برسانند، بازی رفت دو تیم با نتیجه مساوی یک بر یک تمام شد.

گل گهر - نفت مسجدسلیمان؛ به فکر بقا مقابل تیم قدرتمند

گل گهر برای حفظ رتبه چهارم جدول لیگ می جنگد و می‌خواهد بالاتر از برخی دیگر از تیم‌های صنعتی قرار بگیرد اما نفت مسجدسلیمان به دنبال بقا در لیگ برتر است. گل‌گهری‌ها هفته گذشته در یک بازی پربرخورد دربی کرمان را از مس بردند اما نفت مسجدسلیمان سه هفته است که روی نوار تساوی گام بر می‌دارد. روی کاغذ شانس گل‌گهر برای پیروزی بیشتر است مثل دیدار رفت که 2 بر صفر به پیروزی رسید اما بازیکنان نفت مسجدسلیمان قطعا با انگیزه‌تر هستند.بازیکنان گل‌گهر بارها گفته‌اند به دلیل کسر 7 امتیاز از این تیم شرایط روحی و نتیجه‌گیری گل‌گهر دچار افت فاحش شد.

صنعت نفت آبادان - مس رفسنجان؛ قطع نوار ناکامی شاگردان منصوریان

نفتی‌ها از 6 بازی آخر خود در لیگ برتر فقط دو امتیاز گرفته‌اند و اکنون می‌خواهند در بازی خانگی جبران مافات کنند. هرچند نفت آبادان در هفته‌های قبل هم از داشتن تماشاگر در ورزشگاه محروم بود اما علیرضا منصوریان سرمربی نفت از مسئولان استانی خواست که شرایط حضور تماشاگران را در ورزشگاه فراهم کنند. نفت با شکست هفته گذشته مقابل آلومینیوم اراک با 32 امتیاز در رده یازدهم ایستاده و نگرانی برای سقوط ندارد ولی همین باخت باعث درگیری رسانه‌ای او با یکی از اعضای هیات مدیره باشگاه آلومینیوم اراک شد. مس رفسنجان 41 امتیازی روی پله ششم جدول ایستاده است. شاگردان محمد ربیعی بازی رفت را با نتیجه 3 بر صفر برده‌اند و در تلاش هستند که در جمع 5 تیم اول جدول قرار بگیرند.

استقلال - آلومینیوم اراک؛ جشن غیر رسمی و بدون جام

استقلال یک تیم کامل و بدون نقص در این فصل بود تیمی که توانست با وجود همه مشکلاتی که برایش پیش آمد قهرمان لیگ برتر شود. حالا دیگر استقلالی‌ها در سه هفته مانده به پایان رقابت‌ها خود را برای ایجاد یک رکورد بی‌نظیر آماده می‌کنند و می‌خواهند بدون شکست جام قهرمانی را بالای سر ببرند. تیمی که کمترین گل خورده را دارد و بازیکنانش هماهنگ و به دور از حواشی یک فصل سخت کار کرده‌اند شایسته قهرمانی هم بودند.

آبی پوشان هفته گذشته فولاد آسیایی را با دو گل شکست دادند و این هفته هم به مصاف یک سرمربی استقلالی دیگر می‌روند. سیدمهدی رحمتی که هدایت آلومینیوم را برعهده دارد می‌داند شانس زیادی برای پیروزی مقابل استقلال نخواهد داشت مگر اینکه بازیکنانش فوق العاده کار کنند و بتوانند بازیکنان تکنیکی و با کیفیت استقلال را متوقف کنند.

استقلال فوتبال را باهوش و منطقی بازی می‌کند و به قول یکی از کارشناسان، آبی پوشان در این روزهای آخر لیگ فراتر از آسیا هستند. بازی رفت دو تیم با نتیجه مساوی یک بر یک به پایان رسید. فردا شب هواداران استقلال برای برپایی جشن غیررسمی قهرمانی به ورزشگاه آزادی خواهند رفت تا شبی تاریخی و به یادماندنی را برای خود و بازیکنان رقم بزنند. البته جام قهرمانی قرار است روز آخر و در هفته سی‌ام  از سوی سازمان لیگ فوتبال به استقلال اهدا شود.

فجرشهیدسپاسی - ذوب آهن؛ آخرین تلاش‌های تیم بازیکن ساز

آخرین برد فجر در این فصل در هفته پنجم مقابل پیکان تهران رقم خورد و بعد از آن این تیم دوست داشتنی و بازیکن ساز دیگر رنگ پیروزی را ندیده و حتی با وجود انتخاب مجتبی سرآسیایی و انجام بازی‌های تاکتیکی و منظم به برد نرسیده با این حال بازیکنان، مربیان و مدیران باشگاه امیدوارند که در لیگ برتر بمانند.فجری‌ها باید در این سه مسابقه آخر پیروز شوند و امیدوار باشند نفت مسجدسلیمان امتیازی نگیرد. شکست دادن ذوب آهن کار راحتی نیست. ذوبی‌ که هفته گذشته با اشتباه کمک داور پیروزی را مقابل تراکتور از دست داد به دنبال برد است اما قطعا بازیکنانش مثل بازیکنان حریف انگیزه ندارد ولی اگر شاگردان تارتار در این مسابقه پیروز شوند شانس صعود سه پله‌ای در جدول لیگ را دارند. بازی رفت دوتیم با نتیجه 2 بر صفر به سود ذوب آهن به پایان رسید.

برنامه مسابقات هفته بیست و هشتم لیگ برتر:

چهارشنبه 28 اردیبهشت

نساجی مازندران-    هوادار تهران-     ساعت 19-    ورزشگاه پاس قوامین تهران
 

پنج‌شنبه ۲۹ اردیبهشت
تراکتور تبریز- پرسپولیس- ساعت ۱۹- ورزشگاه  یادگار امام تبریز

سپاهان اصفهان- شهرخودرو مشهد- ساعت ۱۹:۳۰- ورزشگاه نقش جهان اصفهان

پیکان تهران- فولاد خوزستان - ساعت ۲۰-  ورزشگاه  پاس قوامین تهران

گل‌گهر سیرجان- نفت مسجدسلیمان - ساعت ۲۰- ورزشگاه  شهید سردار سلیمانی سیرجان

صنعت نفت آبادان- مس رفسنجان- ساعت ۲۱- ورزشگاه  تختی آبادان

استقلال - آلومینیوم اراک- ساعت ۲۱:۱۵- ورزشگاه  آزادی تهران

فجر شهید سپاسی شیراز- ذوب‌آهن - ساعت ۲۱:۳۰- ورزشگاه  متعاقباً اعلام می شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول