اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

امیرعبداللهیان: صفحه جدیدی در روابط ایران و امارات گشوده شد

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در سفری کوتاه به ابوظبی برای شرکت در مراسم رئیس فقید امارات عربی متحده در توئیتی نوشت که صفحه جدیدی در روابط ایران و امارات گشوده شده است.

امیرعبداللهیان: صفحه جدیدی در روابط ایران و امارات گشوده شد

به گزارش خبرنگار گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، سعید خطیب‌زاده سخنگوی دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران دیروز (دوشنبه) ۲۶ اردیبهشت ماه در نشست هفتگی با خبرنگاران درباره حضور مقامی از ایران برای شرکت در مراسم درگذشت رئیس فقید امارات عربی متحده اعلام کرد که حسین امیرعبداللهیان بدین منظور به این کشور سفر خواهد کرد.

پس از آن بود که امیرعبداللهیان در رأس هیأتی از جمله مجلس شورای اسلامی راهی ابوظبی شد و با «محمد بن زاید آل نهیان» همتای اماراتی خود و همچنین محمد بن زاید رئیس جدید امارات دیدار و تسلیت دولت و ملت ایران را به دولت و ملت امارات ابلاغ کرد. البته امیرعبداللهیان پیش از این نیز در پیامی به همتای اماراتی درگذشت شیخ خلیفه بن زاید آل نهیان رئیس دولت امارات را به دولت و ملت کشور دوست و برادر امارات عربی متحده، تسلیت گفت و از خداوند متعال برای آن مرحوم، رحمت و غفران الهی و برای همتای اماراتی و خاندان آل نهیان صبر و اجر مسئلت کرد. (اینجا بخوانید)

به گزارش فارس، سعید خطیب‌زاده نیز روز دوشنبه در جمع خبرنگاران گفت: من به ملت و دولت دوست امارات تسلیت می‌گویم و امیدوارم رئیس جدید کشور امارات عربی متحده، آقای محمد بن زاید برای کشور امارات شکوفایی و آینده‌ای بهتر و همچنین حضور و انتخاب ایشان برای منطقه پیام آور ثبات و صلح و دوستی باشد. 

خطیب‌زاده درباره روی کار آمدن محمد بن زاید در امارات و رویکرد ایران و روابط بعد از جابه جایی قدرت در امارات هم گفت: روابط ایران و امارات عربی متحده به عنوان دو همسایه فارغ از رفت و آمدها و اتفاق ناگوار در امارات یعنی از دست دادن رئیس این کشور و روی کار آمدن رئیس جدید، می‌تواند مسیر خودش را طی کند. فرصت‌ها و فضای جدیدی در روابط ایجاد شده و امیدواریم این فرصت ایجاد شده در روابط در دوران محمد بن زاید به مرحله جدیدی برسد.

شامگاه دوشنبه نیز تصاویری از دیدار امیرعبداللهیان با همتای اماراتی ‌و همچنین رئیس جدید این کشور منتشر شد.

 

 

حسین امیرعبداللهیان بامداد امروز (یکشنبه) نیز در توئیتی با انتشار تصویری از دیدارش با محمد بن زاید آل نهیان رئیس جدید امارات نوشت: صفحه جدیدی در روابط جمهوری اسلامی ایران و امارات گشوده شد. به گرمی دست همسایگان خود را می فشاریم. گرمی روابط همسایگان، دشمنان منطقه را مایوس می‌سازد.

به گزارش فارس، این نخستین سفر امیرعبداللهیان بعد از تصدی وزارت خارجه به امارات عربی متحده است. وزرای خارجه دو کشور پیش از این چندین بار تلفنی گفت‌وگو کرده بودند.

امیرعبداللهیان ۱۳ بهمن ماه ۱۴۰۰ در گفت‌وگوی تلفنی همتای اماراتی، حضور رژیم صهیونیستی در منطقه را تهدیدی برای همه کشورها و منطقه خواند و با اشاره به بحران یمن گفت: تداوم جنگ و گسترش درگیری ها و منازعات به نفع هیچ یک از طرف ها و منطقه نیست. وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران هشتم آذر ماه سال گذشته نیز در گفت‌وگوی تلفنی با همتای اماراتی از وی برای سفر به تهران دعوت و بر مشورت مستمر دو کشور تأکید کرده بود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول