اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  لرستان

اصلاح باغات گردو با هدف مقاوم سازی در مقابل سرماهای دیررس

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: امسال بیش از 60 هکتار از باغات گردو با هزینه‌ی حدود ۲۰۰ میلیون تومان اصلاح شده‌اند.

اصلاح باغات گردو با هدف مقاوم سازی در مقابل سرماهای دیررس

محمدحسن کیانی‌فر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خرم‌آباد، با بیان اینکه یکی از وظایف امور باغبانی سازمان جهادکشاورزی اصلاح باغات قدیمی است، اظهار کرد: در این خصوص و با توجه به هماهنگی‌های انجام شده با باغداران استان به متقاضیان دارای درختان بذری گردو که از لحاظ کمی و کیفی در سطح پایینی هستند ارقام شناخته شده و اصلاح شده  با عملکرد بالا و کیفیت قابل قبول بازارپسند و قابل صادرات داده می‌شود.

وی افزود: در این روش امور باغبانی از پژوهشکده وزارت جهاد در قالب اعتبارات یارانه‌ای اقدام به خرید پیوند مناسب کرده و آنها را رایگان  در اختیار پیوندکاران مجرب و آموزش دیده  قرار می‌دهد، با این شیوه  باغات گردو اصلاح می‌شوند.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: پیوندکارانی که قرارداد اجرای کار با سازمان دارند تنها دستمزد کمی برای هر پیوند  از باغدار دریافت می‌کنند.

کیانی فر بیان کرد:  امسال بیش از ۶۰ هکتار از باغات گردو با هزینه‌ی حدود ۲۰۰ میلیون تومان اصلاح شده‌اند.

وی با بیان اینکه در سال‌های اخیر  فروش نهال بذری گردو از طرف معاونت باغبانی وزارت جهاد کشاورزی ممنوع شده است، خاطرنشان کرد: اصلاح باغات به سازگاری درختان و مقاوم سازی آنها در مقابل سرماهای دیررس نیز کمک خواهد کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول