اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  محیط زیست و گردشگری

درخواست نمایندگان مجلس از ضرغامی چه بود؟

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی عصر دوشنبه ۲۶ اردیبهشت ماه بیش از ۱۸۰ دقیقه میزبان هفت نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی بود.

درخواست نمایندگان مجلس از ضرغامی چه بود؟

به‌گزارش خبرگزاری فارس، در این دیدار علیرضا عباسی نماینده مردم کرج، اشتهارد و فردیس درباره رسیدگی به بناهای تاریخی استان البرز، حمام مصباح، پل خاتون، کاخ مروارید، کاخ سلیمانیه، قلعه صمصام و راه اندازی بازارچه دائمی، توسعه گردشگری و بوم‌گردی و بازسازی بقاع متبرکه نظرها و پیشنهادهایی ارائه کرد.

احداث یادمان میرزا کوچک خان جنگلی
در این دیدار همچنین حسن محمدیاری از حوزه انتخابیه تالش، رضوانشهر و ماسال درباره لزوم حمایت و ترویج صنعت گردشگری و توسعه زیرساخت‌ها، حفظ و نگهداری آثار باستانی و میراث‌فرهنگی استان، رفع موانع روستاهای هدف گردشگری، توجه ویژه به موزه باستان‌شناسی و مردم‌شناسی شهرستان ماسال، احداث و راه‌اندازی یادمان میرزا کوچک جنگلی، راه‌اندازی و احداث بازارچه صنایع‌دستی به‌منظور فروش محصولات تولید کنندگان با ضرغامی گفت‌وگو کرد.
تلاش برای رفع مشکل تپه باستانی قلعه‌کش آمل
رضا حاجی‌پور نماینده مردم شهرستان آمل نیز در این دیدار به همراه نماینده تام‌الاختیار اهالی زکریا و جمعی از فعالان و کارشناسان، درباره رفع مشکل تپه باستانی قلعه‌کش آمل، حفظ و نگهداری و مرمت آثار باستانی و صنایع‌دستی، توجه ویژه به پتانسیل بالای منطقه در ایجاد اشتغال و گردشگری با وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت‌و‌گو کرد.
درخواست حمایت از هنرمندان صنایع‌دستی اردستان
سید صادق طباطبایی‌نژاد نماینده مردم اردستان در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست، ضمن ارائه توضیحات از حوزه انتخابیه خود درخواست حمایت از فعالان حوزه گردشگری و صنایع‌دستی را داد و درباره توسعه زیرساخت‌های گردشگری، ایجاد و تجهیز مراکز آموزش و فروش صنایع‌دستی، توجه ویژه به موزه مردم‌شناسی و مرمت آثار باستانی صحبت کرد.
تشکیل کمیته رسیدگی به مشکلات حریم ماکو
محمد علیپور نماینده مردم ماکو که به همراه شهردار، کارشناسان و فعالان حوزه میراث‌فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی ماکو در این نشست شرکت کرده بود، درخواست رسیدگی به مشکلات ساکنان حریم ماکو را داشت که وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی دستور ایجاد کمیته‌ای برای بررسی موضوع را صادر کرد.
دعوت از ضرغامی برای حضور در جشنواره‌های بومی استان فارس
در این دیدار روح‌الله نجابت نماینده مردم شیراز و زرقان در استان فارس نیز ضمن دعوت از وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی برای حضور در جشنواره‌های بومی استان، درباره جشنواره ارده زرقان، جشنواره‌های بومی و محلی و کشاورزی و خوراکی در استان فارس با ضرغامی گفت‌و گو کرد.
 همچنین نماینده مردم زرقان و شیراز توجه به توسعه زیرساخت‌های گردشگری و صنایع‌دستی و ایجاد بازارچه‌های محلی را خواستار شد.
در پایان این نشست ضرغامی بعد از گفت‌و‌گو با نمایندگان و شنیدن نظرهای کارشناسان دستورات لازم را صادر کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول