اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  مسجد و هیئت

تهرانی‌ها آیت‌الله فاطمی‌نیا را «حسین‌گویان» بدرقه کردند+عکس و فیلم

مراسم تشییع پیکر حضرت آیت‌الله سیدعبدالله فاطمی‌نیا استاد اخلاق و مفسر نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه، صبح امروز سه‌شنبه ۲۷ اردیبهشت‌ با حضور خیل عظیم عاشقان و ارادتمندان ایشان و جمعی از مسؤولان برگزار شد.

تهرانی‌ها آیت‌الله فاطمی‌نیا را «حسین‌گویان» بدرقه کردند+عکس و فیلم

به گزارش خبرنگار حوزه مسجد و هیأت خبرگزاری فارس، مراسم تشییع پیکر سیدعبدالله فاطمی‌نیا استاد اخلاق و مفسر نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه که سالیان سال در شهر تهران مجالس سخنرانی و وعظ برپا کرد، صبح امروز سه‌شنبه ۲۷ اردیبهشت‌ماه با حضور خیل عظیم عاشقان و ارادتمندان ایشان و جمعی از مسئولین کشوری برگزار شد. از مسئولین حاضر می‌توان به حجج اسلام صدیقی، ابوترابی، عباس صراف، سیدمحمود علوی و همچنین سیدمحمد حسینی معاون امور پارلمانی رئیس جمهور و ... اشاره کرد.

روضه‌خوانی در کنار پیکر آیت‌الله فاطمی‌نیا

این مراسم از ساعت ۹ صبح امروز در مسجد دانشگاه تهران با تلاوت آیاتی از قرآن کریم آغاز شد و سپس با ورود پیکر به صحن مسجد مراسم حال و هوای دیگری به خود گرفت. پس از آن موذنی، پیرغلام اهل بیت(ع) که قریب ۳۵ سال در مجالس استاد فاطمی‌نیا روضه‌خوانی داشت، به مرثیه‌خوانی پرداخت و ابیاتی نیز به زبان آذری خواند. پس از او، ایمان شمسایی، معاون مطبوعاتی وزارت  ارشاد که فرزند حاج حسین شمسایی از پیرغلامان کشور هم به حساب می‌آید، زیارت عاشورا خواند و چند بیتی هم خواند تا مردم در کنار پیکر این پیرغلام و روضه‌دار سیدالشهدا(ع) دقایقی به سینه بزنند.

آیت‌الله صدیقی بر پیکر آیت‌الله فاطمی‌نیا نماز خواند

نماز میت بر پیکر استاد فاطمی‌نیا به امامت آیت‌الله صدیقی امام جمعه موقت تهران برگزار شد و مردم هم‌نوای با او در فرازهای مختلف این نماز از جمله «اللّٰهُمَّ إِنَّ هٰذَا عَبْدُکَ وَابْنُ عَبْدِکَ وَابْنُ أَمَتِکَ نَزَلَ بِکَ وَأَنْتَ خَیْرُ مَنْزُولٍ بِهِ. اللّٰهُمَّ إِنَّا لَانَعْلَمُ مِنْهُ إِلّا خَیْراً، وَأَنْتَ أَعْلَمُ بِهِ مِنَّا» اشک ریختند و ناله زدند.

مداحی هلالی در مراسم تشییع آیت‌الله فاطمی نیا

در ادامه، پیکر این استاد اخلاق روی دست مردم قدرشناس تهران حاضر در مراسم از مسجد خارج شده و سپس روی کامیون پیش‌بینی شده قرار گرفت تا وارد سیل جمعیت حاضر در فضای دانشگاه تهران شود. در این هنگام رضا هلالی و ابراهیم رحیمی، مداحان اهل بیت(ع) روضه خواندند و مرثیه‌خوانی کردند تا مردم تهران با پیکر یکی از اساتید برجسته اخلاق تهران وداع کنند.

بدرقه استاد فاطمی‌نیا با ذکر «یا حسین»

پیکر استاد فاطمی‌نیا با حضور خیل جمعیت حاضر در مراسم از دانشگاه تهران تا میدان فلسطین تشییع شد و در مسیر مردم با سینه‌زنی و ذکر «یا حسین» او را بدرقه کردند. استاد فاطمی‌نیا به روضه حضرت علی‌اصغر(ع) علاقه بسیار داشت. شب گذشته در مراسم وداع با پیکر ایشان در مسجد دانشگاه امام صادق(ع) حجت‌الاسلام سیدحسین فاطمی‌نیا فرزند ایشان نقل کرد که در آخرین مرتبه‌ای که ایشان را به بیمارستان منتقل می‌کردیم، در آمبولانس ایشان به من فرمودند روضه حضرت علی‌اصغر(ع) بخوانید. 


تصویری از حجت‌الاسلام سیدحسین فاطمی‌نیا رد کنار برادرش در مراسم وداع با پیکر استاد

فرزند استاد فاطمی‌نیا ادامه داد: بارها از پدر می‌خواستیم روضه شش ماهه کربلا را بخوانند و هربار سرباز می‌زدند، یک بار که علت را از ایشان جویا شدم، گفتند: من اگر روی روضه حضرت علی اصغر (ع) متمرکز شوم، می‌میرم. در مراسم تشییع به جهت این ارادت، رضا هلالی و ابراهیم رحیمی روضه حضرت علی‌اصغر(ع) خواندند و مرثیه‌خوانی کردند تا مردم هم اشک بریزند و سینه‌زنی کنند.

 

سینه‌زنی مردم تهران در بدرقه پیکر استاد فاطمی‌نیا

پیکر استاد فاطمی‌نیا بلافاصله از تهران راهی قم شد تا از ساعت ۱۷ مراسم تشییع در این شهر با حضور مردم برپا شود. مراسم تشییع پیکر این استاد اخلاق و عالم ربانی در قم، از ساعت ۱۷ از مسجد امام حسن عسکری(ع) تشییع و در حرم حضرت فاطمه معصومه(س) به خاک سپرده شود.

 

ذکر «یا حسین» مردم تهران در بدرقه استاد فاطمی‌نیا

امشب برای ایشان نماز شب اول قبر بخوانید به نیت عبدالله بن اسماعیل. روحش شاد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول