اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

آیت‌الله فاطمی‌نیا؛ عالمی انقلابی و مدافع ولایت فقیه

این واعظ شهیر و استاد اخلاق و معنویت، با دل و جان به ولی فقیه و شخص امام خامنه‌ای حفظه‌الله اعتقادی راسخ داشت و ضمن تقویت جایگاه رهبری و بیان حُرمت تضعیف این جایگاه در مجالس و محافل می‌گفت: تضعیف رهبری از شُرب خمر نیز حرام‌تر است؛ چراکه این کار، یک کشتی ۷۰ میلیون نفری را سوراخ می‌کند.

آیت‌الله فاطمی‌نیا؛ عالمی انقلابی و مدافع ولایت فقیه

خبرگزاری فارس از قم_ اعظم ربانی: تاریخ این سرزمین، مملوّ از از بزرگ‌مردانی است که وجودشان لبریز از عشق و ارادت به قرآن و مکتب بود. آنانکه با نگاه به نور اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع)، دوران غیبت را زمینه‌ای برای عصر حضور امام عصر ارواحنافداه می‌دانستند و معتقد بودند همانگونه که در عصر حضور، پیامبر اعظم (ص) و امامان معصوم (ع)، والی و حاکم حکومت اسلامی هستند، در عصر غیبت هم با استناد به روایات، حکومت، تنها از آنِ فقیه عادل است؛ لذا عاقلانه نظریه ولایت فقیه را پذیرفتند و عاشقانه به تبعیت از ولی‌ِفقیه زمان خویش، پرداختند. 

تاریخ از یاد نخواهد برد بزرگانی همچون مرحوم آیت‌الله العظمی شیخ محمد علی اراکی را که کار امام خمینی (ره) را فقط و فقط برای رضای خدا می‌دانست و می‌گفت: "این مرد از آن مردهایی است که اگر در روز عاشورا بود، این هفتاد و دو تن می شدند هفتاد و سه تن".

چهره‌های درخشانی چون آیت الله شهید سعیدی نخستین مجتهد نهضت امام خمینی (ره) که امام را شبیه‌ترین عالمان نسبت به ولی‌الله الاعظم، امام زمان علیه‌السلام و آباء و اجداد طاهرینش می‌دانست و ضمن تاکید بر اینکه تا جان در بدن دارم، از آیت الله خمینی سخن خواهم گفت، فریاد می‌زد: "به خدا سوگند! اگر مرا بکشید و خونم را بر زمین بریزید، در هر قطره‌ی خونم، نام مقدّس خمینی را خواهید یافت."

مگر کم داشتیم عالمانی که در سیره‌ی رفتاری و اخلاقیِ امام راحل، ذوب شده بودند و چون مرحوم آیت الله العظمی شهید سید محمدباقر صدر که می‌گفت: "ذوبوا فی الخمینی کما هو ذاب فی الاسلام"، روح و جانشان با منطق و استدلال معمار انقلاب اسلامی، درآمیخته بود!

بزرگ‌مردانی چون آیت الله شهید دستغیب که نمونه‌ی کاملی از همراهی با ولایت فقیه بود و جمله‌ی معروف: "بی عشق خمینی نتوان عاشقی مهدی(عج) شد"، از یادگاری‌های اوست!

برای مردم فرقی ندارد که راهبری کشتی پُرتلاطم عصر غیبت را "سید روح الله" به عهده گیرد یا فرزند و شاگرد مکتبی‌اش "سید‌ علی" این سفینه را ناخدایی کند. مهم این است که خداوند متعال نعمتی گرانمایه به مردم داد که تنها او می‌توانست غم فقدان پیر و مراد و امام را برای مردم جبران کند.

همو که سردار دل‌ها، سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی با سینه‌ای پردرد اما مهربان و با چشمی سیراب از قطرات اشک شوق، قلم بر صفحه‌ی بی جان کاغذ گذاشت و نوشت: "والله والله والله از مهمترین شئون عاقبت به خیری، رابطه قلبی و دلی و حقیقی ما با این حکیمی است که امروز سکّان انقلاب را به دست دارد."

او می‌فهمید که تنها راهبرد طلایی برای استمرار انقلاب اسلامی، عمل به جمله‌ی پُرمعنای "پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به مملکت شما آسیب نرسد"، می‌باشد.

رهبری که واعظ شهیر، مرحوم آیت الله سید عبدالله فاطمی نیا بارها در مجالسِ وعظ و اخلاق خود، تضعیف جایگاهش را گناهی نابخشودنی معرفی می‌نمود و می‌گفت: "بنده روی منبر امام حسین علیه‌السلام، در خانه خدا، آن هم در مجلس حضرت زهرا علیهاالسلام اگر چیزی را یقین نکنم، نمی‌گویم. بدانید و آگاه باشید، هرکس کوچک‌ترین حرفی در تضعیف مقام رهبری بزند، هرکس اندیشه‌ای داشته باشد که ضدّ مقام رهبری باشد، خدا او را نخواهد بخشید. این را یقین بدانید." او با دل و جان به ولی فقیه و شخص امام خامنه‌ای حفظه‌الله اعتقادی راسخ داشت و ضمن تقویت جایگاه رهبری و بیان حُرمت تضعیف این جایگاه در مجالس و محافل می‌گفت: "تضعیف رهبری از شُرب خمر نیز حرام‌تر است؛ چراکه این کار، یک کشتی ۷۰ میلیون نفری را سوراخ می‌کند."

آری "ولی فقیه" تا عصر ظهور، همچون چراغی روشن و دُرّی ارزشمند، در صدفِ سینه‌های امت اسلام و ملّت شهید پرور ایران اسلامی، محفوظ خواهد ماند و همه خواهند دید که به کوری چشم دشمنان این مرز و بوم و در سایه‌ی لطف امام عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف، این ملت، سرافراز و سربلند خواهد ماند.

همزمان با سالروز شهادت حضرت حمزه سیّد‌الشهداء و وفات سیّدالکریم، حضرت عبدالعظیم علیهماالسلام، یاد عبد صالح خدا، استاد اخلاق و معنویت، واعظ شهیر، عالِم خدوم و انقلابی، آیت الله سید عبدالله فاطمی‌نیا را گرامی می‌داریم و ضمن تسلیت این ضایعه به مقام معظم رهبری، مراجع عظام تقلید، حوزه‌های علمیه و عموم ارادتمندانِ آن سخنور چیره‌دست، حشر با ائمه معصومین علیهم السلام را از خداوند متعال برای ایشان، مسئلت می‌کنیم.

انتهای پیام/۷۸۰۳۴

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول