اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

حضور۳ هزار گروه جهادی در رزمایش جهادگران فاطمی مازندران/ پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصدی کارخانه زباله‌سوز ساری

فرمانده سپاه کربلا از حضور ۳ هزار گروه جهادی در رزمایش جهادگران فاطمی به مدت ۱۰ روز خبر داد و گفت: مهمترین نقطه برجسته این رزم آمایش فعالیت تخصصی اقشار بوده است.

حضور۳  هزار گروه جهادی در رزمایش جهادگران فاطمی مازندران/ پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصدی کارخانه زباله‌سوز ساری

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، سردار سیاوش مسلمی بعدازظهر امروز در جمع خبرنگاران مازندران به مناسبت اختتامیه رزمایش جهادگران فاطمی و برنامه‌های محرومیت‌زدایی و سازندگی بسیج و سپاه کربلا، اظهار کرد: این رزمایش به مدت ۱۰ روز در مازندران همزمان با سراسر کشور ادامه اجرا شد و در این رزمایش از ۵ هزار گروه جهادی که در سامانه اطلس جهادی ثبت شده بودند؛ نزدیک به ۳ هزار گروه جهادی فعال بودند.

وی گفت: مهمترین نقطه برجسته این رزم آمایش فعالیت تخصصی اقشار بوده که در عرصه‌های عمرانی و زیربنایی،فرهنگی،آموزشی،اجتماعی،اقتصادی و بهداشت و درمان به مردم خدمات ارائه شده است.

فرمانده سپاه کربلا خاطر نشان کرد: نیازمندی‌های استان از قبل آسیب‌شناسی شده بودند و متناسب با نیازهای منطقه برای این گروه‌ها ماموریت تعریف شده بود.

وی اضافه کرد: از زمان شروع مجمع جهادگران استان تاکنون سه دوره مجمع برگزار شده که در هر شهرستان یک شورا جهادی فعال است که فعالیت آنها در کمیته‌های تخصصی برنامه‌ریزی می‌شود.

مسلمی به فعالیت موثر سازمان بسیج مهندسی و منابع طبیعی در این رزمایش اشاره کرد و افزود: به جهت همزمانی فعالیت این رزمایش با واکسیناسیون دام ۵۷ گروه تخصصی در این ایام فعال بودند، ویزیت، واکسیناسیون و ارائه مشاوره رایگان به دامداران از جمله کارکردهای این اقشار در طول این ایام بوده است.

وی در ادامه با اشاره به فعالیت بسیج جامعه پزشکی در برنامه‌های ویزیت رایگان،گفت: نزدیک به ۱۵ هزار نفر از افراد محروم و نیازمند از این خدمات بهره‌مند شدند.

فرمانده سپاه کربلا اضافه کرد: دیگر اقشار سازمان بسیج هم متناسب با نیازهای‌ مردمی خدمات مناسبی به مخاطبان و اقشار کم درآمد ارائه کردند.

مسلمی خاطر نشان کرد: بسیج سازندگی استان از ظرفیت خوبی برخوردار بوده و سابقه بسیار درخشانی از خودش به‌جای گذاشته است و می‌تواند بسیاری از پروژه‌های برجامانده از سایر پیمانکاران را به اتمام برساند.

وی با اشاره به ورود سازمان بسیج سازندگی مازندران به تکمیل پروژه زباله‌سوز ساری، افزود: اجرای بخش سازه‌های این پروژه پس از مشکلات به وجود آمده برای پیمانکار به بسیج سازندگی واگذار شده که براساس برنامه در مدت کوتاهی تحویل پیمانکار می‌شود.

مسلمی به آمادگی بسیج سازندگی  سپاه کربلایدر کمک به مسؤولان دستگاه اجرایی در زمان بحران اشاره کرد و افزود: تجربه موفقی در این سازمان برای مواجه با بحران ثبت شده و این سازمان کارنامه بسیار قبولی از خودش در این موارد به جای گذاشته است.

وی به فعالیت بسیج سازندگی سپاه کربلا در قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) در سطح استان اشاره کرد و افزود: یکی از کارکرد این قرارگاه رفع مشکلات پروژه‌های نیمه‌تمام عمرانی است با توجه به بحث کم‌آبی و چالشی که در برخی از روستاها از این بابت وجود دارد بنا داریم نسبت به رفع نیازمندی‌ها اقدام کنیم.

فرمانده سپاه کربلا  در ادامه با اشاره به اجرای مرحله مهم هدفمندی یارانه‌ها از کشف بیش از ۶ هزار تن روغن احتکار شده توسط سپاه کربلا خبر داد و گفت: بخشی از روغن کشف شده مربوط به امروز بوده، ۳۳ تن شکر، یک تن ماکارونی،۱۲ تن آرد، هشت تن تخم‌مرغ و مقداری هم نهادهای دامی کشف شده است.

وی ادامه داد: براساس دستورات مقامات قضایی بخشی از اقلام در محل کشف شده با قیمت زمان تولید، توزیع شده است و مابقی هم باید تعیین تکلیف شود.

در ادامه اقبال‌پور مسؤول بسیج سازندگی مازندران، پیشرفت فیزیکی پروژه‌های عمرانی به‌جا مانده از پیمانکاران را که حدود ۴۵ درصد بوده را قابل قبول برشمرد و گفت: در مدت سه ماه اخیر  میزان پیشرفت فیزیکی  بسیاری از پروژه‌ها به ۸۵ درصد رسید و تداوم پروژه نیاز به تامین اعتبارات دارد.

انتهای پیام/۸۶۰۰۴/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول