اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  فوتبال ایران

مهدوی: کانادا می‌تواند فشار زیادی به تیم بیاورد/ نباید با بحث دستمزد کادر ایرانی تیم ملی را تخریب کرد

مدافع اسبق تیم ملی فوتبال ایران گفت: باید انتقاد و هر بحث دیگری را کنار گذاشت و اجازه داد تیم ملی خودش را مقابل حریفانی که در شأن این تیم هستند، محک بزند.

مهدوی: کانادا می‌تواند فشار زیادی به تیم بیاورد/ نباید با بحث دستمزد کادر ایرانی تیم ملی را تخریب کرد

محمدرضا مهدوی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، درباره دیدار دوستانه ایران و کانادا اظهار داشت: برای اینکه اتفاقات خوبی برای تیم ملی در جام جهانی بیفتد، یک رکن بسیار مهم برگزاری بازی‌های دوستانه خیلی خوب است. پس از فراهم نشدن شرایط حضور تیم ملی در تورنمنت ژاپن، باید به گزینه‌های بعدی فکر می‌کردیم. اردوی تیم ملی از هفته آینده آغاز می شود اما لیگ برتر 8 خرداد تمام خواهد شد. به همین دلیل بسیاری از بازیکنان تیم‌های لیگ برتری نمی‌توانند در روزهای ابتدایی اردو شرکت کنند.

وی افزود: در هر صورت با توجه به اتفاقاتی که برای تیم ملی رخ داده، باید از هر حریفی که می‌توانیم با آن بازی کنیم برای بررسی نقاط ضعف تیم ملی استفاده کنیم. اکنون باید انتقاد و هر بحث دیگری را کنار گذاشت و اجازه داد تیم ملی خودش را مقابل حریفانی که در شأن این تیم هستند، محک بزند. کانادا، حریف خوبی است و می‌توانیم در مصاف با این تیم محک خیلی خوبی بخوریم. کانادا به جام جهانی صعود کرده و مانند کره جنوبی که شرایط سختی را برای ایران رقم زد، می‌تواند به تیم ما فشار بیاورد.

مدافع اسبق تیم ملی فوتبال ایران درخصوص محرومیت دو ساله شهاب عزیزی خادم، توضیح داد: امیدوارم این موضوع در دنیا برای فوتبال ما بازتاب منفی نداشته باشد. البته ورود عزیزی خادم از ابتدا به فوتبال درست نبود. از لحاظ فوتبالی، علی کریمی گزینه بهتری برای ریاست فدراسیون بود. قرار نبود وی به تنهایی تمام تصمیمات را بگیرد و تیم قوی‌اش می‌توانستند به کریمی کمک کنند. همانگونه که شاید اگر تیم قوی در کنار عزیزی خادم قرار می‌گرفت، این اتفاقات نمی‌افتاد و چنین معضلاتی پیش نمی‌آمد. قبل از چنین انتخابی باید سنجیده‌تر عمل می‌شد. با این وجود نباید از یاد برد تیم ملی در دوره مدیریت عزیزی خادم نتایج خوبی کسب کرد.

مهدوی درباره اینکه با وجود تاکید میرشاد ماجدی، مبنی بر اینکه اعضای ایرانی کادرفنی تیم حقوق خود را دریافت نکرده‌اند، امروز مبالغی در خصوص دریافتی آن‌ها منتشر شد، گفت: من که شنیده‌ام آن‌ها ماه‌هاست حقوق و پولی از فدراسیون نگرفته‌اند. مبلغ قرارداد مربیان در کل دنیا محفوظ است مگر اینکه قوانین و لیگ حرفه‌ای داشته باشیم. ما هیچ کدام را نداریم و فقط دنبال دردسر و مطرح کردن اعداد هستیم. زمانیکه من مربی تیم ملی نوجوان بودم با دوره مدیریت و سرمربیگری حمید استیلی در تیم ملی امید همزمان بود. همانگونه که من و استیلی آن زمان دریافتی نداشتیم، اطمینان دارم اکنون هم دستیاران ایرانی اسکوچیچ چنین مبالغی نگرفته‌اند.

وی خاطرنشان کرد: دامن زدن به این مسائل به جز حاشیه‌سازی برای تیم ملی بزرگسالان و فدراسیون سودی ندارد. کریم باقری، وحید هاشمیان، خانبان و قربانعلی‌پور هم برای صعود تیم ملی به جام جهانی زحمت کشیده‌اند و تاکنون هم طبق اعلام سرپرست فدراسیون و مدیر تیم ملی، پول خاصی نگرفته‌اند. ما وظیفه داریم از این عزیزان و البته اسطوره‌های فوتبال ایران مثل علی دایی، مهدی مهدوی‌کیا، محمد خاکپور، خداداد عزیزی، کریم باقری و ... حمایت کنیم اما به جز تخریب، هیچ کاری انجام نمی‌دهیم.

بازیکن اسبق تیم ملی کشورمان اضافه کرد: در سال جام جهانی نباید برای تیم ملی و مربیانش حاشیه‌سازی کنیم زیرا این کار سبب شکست روحیه 80 میلیون ایرانی می‌شود. باید ارج و قرب دوستان حفظ شود. اسم برخی از این نفراتی که در کادر فنی تیم ملی هستند، تریلی نمی‌کشد. ما باید از آن‌ها حمایت کنیم. رصد کردن این حرف‌ها برای تیم ملی که باید در جام جهانی به موفقیت برسد تا همه ایرانی‌ها لذت ببرند، سودی ندارد. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول