اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

سفیر جدید ایران استوارنامه خود را تسلیم رئیس جمهور عراق کرد

«محمدکاظم آل صادق» سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در بغداد استوارنامه خود را تقدیم رئیس جمهور عراق کرد.

سفیر جدید ایران استوارنامه خود را تسلیم رئیس جمهور عراق کرد

به گزارش خبرنگار گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، «محمدکاظم آل صادق» سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در بغداد امروز (سه شنبه) استوارنامه خود را تسلیم برهم صالح رئیس جمهور عراق کرد.

وی پیش از این نیز رونوشت استوارنامه خود را تقدیم فؤاد حسین وزیر خارجه عراق کرده بود.

سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در بغداد ۲۰ اردیبهشت و در بدو ورود به محل ماموریتش در محل شهادت سردار قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس حضور یافت.

سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در بغداد همچنین در آستانه عزیمت به محل ماموریت روز یکشنبه ۱۸ اردیبهشت ماه با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه دیدار کرد. امیرعبداللهیان در این دیدار با اشاره به اهمیت مناسبات جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عراق به عنوان دو کشور مهم در منطقه، در زمینه گسترش و تحکیم مناسبات فیمابین در حوزه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، مبادلات مردمی و دیگر ابعاد روابط، توصیه‌های لازم را ارائه کرد.

به گزارش فارس،سعید خطیب‌زاده سخنگوی دستگاه دیپلماسی ۲۲ فروردین ماه در نشست هفتگی با خبرنگاران اعلام کرد که «محمدکاظم آل صادق» سفیر جدید ایران در بغداد تعیین شده و بزودی به عراق می‌رود.

آل صادق جایگزین ایرج مسجدی شده است. مسجدی از دی ماه ۱۳۹۵ عهده‌دار سفارت ایران در بغداد بود.آل صادق مسلط به زبان عربی و از یک خانواده حوزوی و علمی شناخته شده و برادر کوچکتر شیخ محمدرضا آل صادق ادیب و شاعر معروف است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول