اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  کتاب و ادبیات

«آتی» روایتی از رشادت‌های مردم شهرهای مرزی در دوران دفاع مقدس

کتاب آتی روایتی از رشادت‌های مردم شهرهای مرزی کشورمان در دفاع از خاک میهمن در هشت سال دفاع مقدس توسط انتشارات منتشر شد.

«آتی» روایتی از رشادت‌های مردم شهرهای مرزی در دوران دفاع مقدس

به گزارش خبرنگار باشگاه خبری توانا، فاطمه سحابی‌فر، نویسنده کتاب آتی با حضور در غرفه باشگاه خبری توانا در سی و سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، گفت: ما در زمان جنگ در منطقه اسلام آباد غرب کرمانشاه زندگی می‌کردیم و هر روز شاهد بمباران و وضعیت قرمز بودیم.

وی با اشاره به رشادت‌های مردم مناطق جنگی در هشت سال دفاع مقدس، افزود: من در یکی از بمباران‌های دوران جنگ تحمیلی ترکش خوردم و پس از سال‌ها که از آن منطقه دور شدم، با خواندن کتاب‌هایم خاطرات دفاع مقدس و رنج‌های مردم مناطق مرزی، جرقه نوشتن درباره خاطراتم از جنگ در ذهن من زده شد.

سحابی‌فر هدف از نگارش کتاب «آتی» را نشان دادن سختی‌ها و صبوری مردم مناطق جنگی عنوان کرد و افزود: کتاب من مربوط به اتفاقاتی است که در دوران جنگ افتاد. از روزی که خانه و انبار پدری‌ام توسط صدام بمباران و‌کاملا تخریب شد و مجبور شدیم به طاق بستان برویم تا مشکلاتی که زندگی در مناطق جنگی داشت.

وی با بیان اینکه شاید نسل جوان اکنون چندان تصوری از جنگ نداشته باشند، خاطر نشان کرد: دوران دفاع مقدس همه عشق و ایثار بود و به نظرم هر کسی آن ایام را دیده است، باید با شیوه‌های مختلف راوی دفاع مقدس و رشادت‌های مردم و رزمنده‌ها به نسل‌های بعدی هم باشد. من هم به همین واسطه سعی کردم در کتابم به دلاورمردی‌های مردم مرزنشین و سختی‌هایی که با آن دست و پنجه نرم می‌کردند، اشاره کنم.

نویسنده کتاب آتی با اشاره به اینکه گذشتن از جان و همه زندگی شاید در کلام ساده بنظر بیاید، گفت: من با همه وجود در آن ایام فداکاری مردم را لمس کردم. جلوی چشمم عزیزی را زیر گلوله و بمباران دشمن از دست می‌دادم و خانه‌هایمان ویران می‌شد و‌برای ادامه زندگی مجبور بودیم خانه و آن همه خاطرات‌کودکی را رها کنیم ‌‌و به شهر دیگری برویم تا حداقل پدرانمان که در منطقه و نبرد با دشمن بودند، بابت سلامتی ما خیالشان راحت باشد.

وی افزود:در آن زمان تنها کاری که از ما بر می‌آمد، این بود که با تمام توان به رزمندگان کمک کنیم. به یاد دارم که در ایام جنگ‌وقتی نوجوانی ۱۲ -۱۳ ساله بودم، در منطقه با کمبود خون مواجه بودیم و رزمنده‌های بسیاری به خاطر کمبود خون شهید می‌شدند. فراخوانی اعلام شد ‌‌و بسیاری از مردم کرمانشاه مدام خون اهدا می‌کردند. من هم با اینکه سن کمی داشتم، به مراکز اهدای خون رفتم. اما وقتی به خانه برگشتم از کم‌خونی بی‌هوش شدم.

سحابی‌فر گفت: مردم استان‌های جنگ زده مثل کرمانشاه، خوزستان و ایلام فداکاری بسیاری در دوران جنگ‌ تحمیلی از خود نشان دادند و با شجاعت اجازه ندادند که حتی یک وجب از خاک ایران اسلامی دست دشمن بیفتد. من هم در کتاب آتی سعی کردم بخشی از رشادت‌های مردم سرزمینم را توصیف و نسل جوان را با بخشی از خاطرات دفاع مقدس مردم آشنا کنم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول