اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

بررسی فرصت‌ها و موانع رشد همکاری های اقتصادی با آفریقا

فرصت‌ها و موانع رشد همکاری های اقتصادی با آفریقا در نشست مجازی سفیران جمهوری اسلامی ایران در آفریقا با معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه بررسی شد.

بررسی فرصت‌ها و موانع رشد همکاری های اقتصادی با آفریقا

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، در ‌نشست مجازی سفیران جمهوری اسلامی ایران در قاره‌ آفریقا با مهدی صفری، معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه، فرصت‌ها و موانع افزایش صادرات به این قاره مورد بررسی قرار گرفت.

در این نشست، صفری ضمن اشاره به اهتمام دولت سیزدهم به بهبود تراز تجارت خارجی کشور و تقویت روابط اقتصادی با کشورهای حوزه آفریقا، به تلاش‌های وزارت امور خارجه در ۹ ماه آغازین دولت سیزدهم برای تقویت روابط تجاری با این قاره اشاره و خاطرنشان کرد که اجلاس چند کمیسیون مشترک اقتصادی با کشورهای آفریقایی در این مدت برگزار شده و در ۶ ماه نخست سال جاری نیز اجلاس کمیسیون مشترک با شمار زیادی از دیگر کشورهای این منطقه برگزار خواهد شد.

 وی افزود: محصولات غیرنفتی به‌ویژه در بخش دانش‌بنیان، خدمات فنی و مهندسی، دارو و تجهیزات و خدمات پزشکی، محصولات غذایی و تجهیزات و مصالح ساختمانی از جمله بخش‌هایی‌ است که ظرفیت زیادی برای رشد صادرات به کشورهای آفریقایی دارد.

معاون اقتصادی وزارت امور خارجه همچنین با اشاره به مشکلاتی چون کمبود منابع آبی در داخل کشور و چشم‌انداز بازار جهانی محصولات کشاورزی و غذایی، بر لزوم توجه بیشتر به کشت فراسرزمینی در قاره آفریقا با توجه به برخورداری بخش‌های وسیعی از این قاره از منابع مطلوب آب و زمین اشاره کرد.

لزوم راه‌اندازی خط کشتیرانی و خطوط مستقیم هوایی بین ایران و کشورهای آفریقایی و فرصت ترانزیت تولیدات منطقه اوراسیا به آفریقا از مسیرهای زمینی و دریایی ایران از دیگر موضوعاتی بود که در این نشست مورد گفتگو وتبادل نظر قرار گرفت.

در این دیدار مجازی روسای نمایندگی های جمهوری اسلامی ایران در آفریقای جنوبی، نیجریه، غنا، کنیا، نیجر، مالی، اتیوپی، نامیبیا، تانزانیا، زیمبابوه، جمهوری دموکراتیک کنگو، گینه کوناکری، سیرالئون و سنگال، ضمن اشاره به ظرفیت‌ها و نیازهای اقتصادی کشورهای محل مأموریت خود، موانع و چالش‌های موجود در مسیر تقویت روابط اقتصادی با این کشورها را تشریح کردند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول