اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  لرستان

تغییر روند بررسی پرونده‌های سقط پس از قانون جوانی جمعیت/ علت مرگ مادر باردار ازنایی در حال بررسی است

مدیرکل پزشکی قانونی لرستان از تغییر روال پرونده‌های سقط پس از قانون جوانی جمعیت خبر داد و گفت: پرونده سقط‌ها در کمیسیون سقط و توسط قاضی و کارشناس پزشکی مورد بررسی قرار گیرد، این موضوع موجب طولانی شدن روند بررسی پرونده شده

تغییر روند بررسی پرونده‌های سقط پس از قانون جوانی جمعیت/ علت مرگ مادر باردار ازنایی در حال بررسی است

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، محمدرضا فارسی‌نژاد صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه لرستان، مجموعه فعالیت‌های پزشکی قانونی را در ۴محور عنوان و اظهار کرد:  معاینات، تشریح و کالبدشکافی، آزمایشگاهی و کمیسیون‌ها این ۴ بخش را تشکیل می‌دهند.

وی خاطرنشان کرد: ۸۵ درصد فعالیت‌های پزشکی قانونی مربوط به بخش معاینات است، ضمن اینکه نزاع و تصادفات ببشترین حجم معاینات را به خود اختصاص می‌دهد.

مدیرکل پزشکی قانونی لرستان از تغییر روال پرونده‌های سقط جنین پس از قانون جوانی جمعیت خبر و ادامه داد: پرونده سقط‌ها در کمیسیون سقط و توسط قاضی و کارشناس پزشکی مورد بررسی قرار گیرد، این موضوع موجب طولانی شدن روند بررسی پرونده شده و از این‌رو نیازمند افزایش تعداد قضات و کارشناسان هستیم.

فارسی نژاد، معاینات اجساد و کالبدشکافی را بخش دیگر فعالیت‌های پزشکی قانونی عنوان و سهم معاینات اجساد از بخش معاینات این مجموعه را ۵ درصد بیان کرد.

وی بیان داشت: از نظر تجهیزات آزمایشگاهی نیز مجهز هستیم و تیم کارشناسی خوبی در این حوزه فعالیت دارند، در بخش کمیسیون‌ها نیز در همه رشته‌ها کمیسیون تخصصی داریم، ضمن اینکه اعصاب و روان و ارتوپدی بیشترین حجم از پرونده‌ها را در بخش کمیسیون‌ها دارد.

مدیرکل پزشکی قانونی لرستان با اشاره به جذب نیرو در این مجموعه، اظهار داشت: از شهریور سال گذشته تاکنون ۶ پزشک به مجموعه پزشکی قانونی استان افزوده شده تا ضمن ارتقای کیفیت کار، زمان بررسی کار ارباب رجوع کاهش یابد.
 
فارسی نژاد با بیان اینکه تعداد افرادی که معاینه اجساد شدند در سال گذشته ۱۷۱۹ نفر بوده است، گفت: این آمار نسبت به سال ۹۹، ۴.۶ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: معاینات بالینی در سال گذشته ۴۰ هزار و ۲۵۰ مورد بوده که افزایش ۱.۸ درصدی رشد را نشان می‌دهد، ضمن اینکه از این تعداد معاینات، ۲۸ هزار مورد برای مردان و مابقی مختص زنان بوده است.

مدیرکل پزشکی قانونی لرستان از ارجاع ۳۸۶ پرونده به کمیسیون پزشکی قانونی در سال گذشته خبر داد.

فارسی نژاد با اشاره به ۴ مورد مرگ مادر باردار در ازنا، بیان داشت: ۳ مورد قبلی تعیین علت فوت شده است و مورد چهارم نیز در حال بررسی جهت تعیین علت فوت است.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول