اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

ایجاد اشتغال ۵۰۰ هزار مددجوی کمیته امداد در کشور

رئیس کمیته امداد امام خمینی گفت: براساس تصمیم شورای عالی اشتغال، کمیته امداد امام خمینی در سال جاری موظف به ایجاد ۵۰۰ هزار شغل برای جامعه هدف شده است.

ایجاد اشتغال ۵۰۰ هزار مددجوی کمیته امداد در کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، سیدمرتضی بختیاری، رئیس کمیته امداد امام خمینی در جلسه شورای زکات مازندران که با حضور نماینده ولی فقیه در مازندران  برگزار شد، اظهار کرد: تا وقتی کمیته امداد در مسیر ولایت در مشایعت مردم باشد قطعا ما هم مورد حمایت نمایندگان ولی فقیه قرار می‌گیریم.

وی به ارارئه عملکرد این نهاد در یک‌سال گذشته در استان پرداخت و گفت: درآمد این نهاد  ۴۴۵ میلیارد و ۹۷۱میلیون تومان به صورت نقدی و غیرنقدی بوده است.

 بختیاری با اعلام اینکه توانمندسازی مددجویان ماموریت اصلی کمیته امداد است، اضافه کرد: براساس تصمیم شورای عالی اشتغال، کمیته امداد در سال جاری موظف به ایجاد ۵۰۰ هزار شغل برای جامعه هدف شده است و در سال گذشته ۵۸ هزار خانوار از طریق طرح‌های اشتغال خودکفا شدند.

وی با بیان اینکه ۲ هزار و ۶۱۸ نفر از ایتام و ۹هزار و ۷۰۰  فرزند مشمول طرح محسنین نیز در استان تحت حمایت هستند، گفت: این افراد از حمایت‌های مادی و معنوی بیش از ۵۱هزار حامی برخوردارند.

 بختیاری با بیان اینکه حامیان استان ۶۷ میلیارد تومان به ایتام و محسنین کمک کردند، افزود: کمک‌های حامیان بلافاصله به حساب ایتام واریز می‌شود.

این مسؤول با تاکید براینکه توانمندسازی مددجویان ماموریت اصلی کمیته امداد است، افزود: امسال ۱۶هزار و ۳۷۵ فرصت شغلی در استان باید ایجاد شود که تسهیلات اشتغال برای این مهم ۸۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی کشور با بیان اینکه در سال گذشته ۵۸ هزار خانوار از طریق طرح‌های اشتغال خودکفا شدند، اضافه کرد: براساس تصمیم شورای عالی اشتغال، کمیته امداد در سال جاری موظف به ایجاد ۵۰۰ هزار شغل برای جامعه هدف شده است.

آیت‌الله محمدباقر محمدی لائینی نماینده ولی فقیه در استان نیز در دیدار با بیان اینکه کمیته امداد مازندران در ماه مبارک رمضان مجموعا ۱۰۰ میلیارد تومان کمک‌های مردمی در شهرهای مختلف جمع‌آوری کردند، اظهار کرد: این امر نشان دهنده این است که مردم مازندران مردم خیر و دلسوز هستند و گیرنده هم باید وارد و عاقل و پرتحرک باشد و عزت شخصی خود را فدای کوچک شدن برای درخواست برای دیگران است، کند.

وی با بیان اینکه در ساماندهی نیروی انسانی باید نیروهایی که تفکر انقلابی و جهادی دارند، را بر سرکار بیاوریم، افزود: بعضی از نهادها کسانی را که خیلی همراه با ارزش‌ها و هم نگاه ارزش‌ها نیستند،  مسؤولیت می‌دهند که این امر نیروهای انقلابی را منزوی می‌کنند در کمیته امداد در این زمینه فعالیت‌های خوبی شده است.

 

نماینده ولی فقیه در استان مازندران با اشاره به اینکه کمیته امداد یک ماموریت‌ فوری، زمان‌بندی شده و بلندمدت دارد، تصریح کرد: ماموریت بلندپایه در کمیته امداد امام خمینی اغنا است و باید سیاست‌های اقتصادی ما به سمت و سویی باشد فقیر نداشته باشیم و همه غنی شده باشند و مسکن خود را تامین کنند و نیاز حداقلی نداشته باشند.

این مسؤول بیان کرد: وام‌های اشتغال که مددجویان کمیته امداد را خودکفا می‌کند برای من خوشحال کننده‌تر  از آن ماموریت‌های فوری است و تا کی باید لقمه لقمه به دست‌شان بدهیم و باید کاری کنیم خودکفا و غنی شوند.

وی در ادامه با بیان اینکه نظارت اشتغال در کمیته امداد بیشتر از جای دیگر است، اضافه کرد: با دادن وام اشتغال مددجویان را از حمایت خود بیرون می‌کنیم و با این تورم و گرانی  و آن مددجو بلد نیست که با این وام چه کاری کند و خرج گرفتاری‌های زیاد خود می‌کند و آن وام نتوانسته مددجو را  را به مرحله اغنا برساند و در قسط‌های وام مانده است.

محمدی‌لائینی بیان کرد: برای خودکفایی فکر اساسی و اهتمام بیشتر کنید و که چگونه مددجویان خودکفا شوند، اینجوری نباشد از سرخودمان باز کنیم.

این مسؤول با بیان اینکه مازندران با این مواهب الهی فقیر داشته باشد ناسپاسی است، یاداور شد: آب، خاک، فضای سرسبز داریم اما بازهم فقیر داریم.

وی با اشاره به اینکه خدا کارش را درست انجام داد، اما مسؤولان بلد نیستند که مردم غنی شوند، گفت: مسؤولان ناکارآمد هستند باید حوزه اقتصاد، منابع طبیعی، گردشگری را رشد دهند، در برخورددارترین استان کشور، فقیر و فقرا زیاد است.

* ۸۰ هزار نفر مازندرانی مددجوی کمیته امداد هستند

حجت الاسلام بشیرعالیشاه مدیرکل کمیته امداد مازندران در این دیدار اظهار کرد: کار در کمیته امداد را یک کار شرعی می‌بینیم و کار اداری نیست و باید مردم از این نهاد پاسخ مثبت بگیرند.

وی با بیان اینکه کمیته امداد مازندران ۸۰ هزار خانوار تحت پوشش دارد، افزود: از این تعداد ۱۳۴هزار نفر بُعد خانوار ما هستند.

عالیشاه بیان کرد: در حوزه‌‌های مختلف بحث اعتمادسازی را انجام دادیم و همگرایی خیرین به خانواده‌های نیازمند موجب شد تا خیرین باید پای کار بیایند.

وی با بیان اینکه یک‌هزار و ۳۰۰ واحد مسکن محرومین احداث شده است، گفت: در بحث جهیزیه هزار و ۵۰۰ نفر را جهیزیه دادیم و در سال ۱۴۰۰ هیچ پشت نوبتی نداشتیم و ۸ هزار و ۴۰۰ لوازم خانگی نیاز بود و به خانواده‌های نیازمند داده شد.

مدیرکل کمیته امداد تصریح کرد: ما در بحث قرض ماندگار ورود پیدا کردیم و از طریق وام قرض الحسنه وام و تسهیلات را به نیازمندان داده شد و در اسفند ماه سال گذشته ۳ هزار نفر را در حوزه اشتغال، مسکن و ...وام قرض الحسنه دادیم.

 

وی با بیان اینکه در سال گذشته ۱۰۰ میلیارد وام قرض الحسنه به محرومان داده شد، گفت: به ۵۰ درصد کسانی که وام وام کارگشایی داده شد غیرپوششی بودند که از فرمانداری، استانداری، و دفتر نماینده ولی فقیه معرفی شدند.

این مسؤول خاطرنشان کرد: در عرض ۴۵ روز امداد الکترونیک (هوشمند) را در کمیته امداد استان مازندران جاری شد و امداد هوشمند مستقر شده است.

وی با بیان اینکه کمیته امداد مازندران در بحث برگه بارکد QR  برای صندوق صدقات در کشور پیشتاز است، افزود: برگه بارکد در استان اجرا شد و صندوق صدقات باید به سمت و سوی الکترونیک برود و از فضای مجازی خوب بهره برداری شود.

عالیشاه اضافه کرد: حدود ۳۷۰ هزار برگه بارکد  QR در استان توزیع شد و صدقات ما خرداد ماه الکترونیک خواهد شد.

وی چشم انداز کمیته امداد را مهم عنوان کرد، گفت: سامانه پیشنهادات طراحی شد تا مردم با انتقادات و پیشنهادات و با ارائه مقاله و پژوهش و ... ما را در این امر مهم یاری کنند.

انتهای پیام/۸۶۰۵۱/ج/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول