اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  بوشهر

معاون اول دستگاه قضا: پرونده ترور سردار سلیمانی را رها نمی‌کنیم

معاون اول قوه قضائیه گفت: جمهوری اسلامی در حال پیگیری دو پرونده حقوقی و کیفری ترور سردار سلیمانی است و موضوع را رها نمی‌کند.

معاون اول دستگاه قضا: پرونده ترور سردار سلیمانی را رها نمی‌کنیم

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان عسلویه، محمد مصدق پیش از ظهر امروز در هشتمین نشست تخصصی حقوق بشر آمریکایی با بیان اینکه ایران به دنبال تامین حقوق بشر انسان ها در همه جهان است، اظهار داشت: یکی از موضوعات اصلی حقوق بشر آمریکایی مربوط به ترور سردار شهید حاج قاسم سلیمانی است.

معاون اول قوه قضائیه گفت: بر اساس قوانین بین‌المللی اگر کشوری نتواند از حقوق خود دفاع کند، می تواند کشور دیگری کمک بگیرد که حضور آمریکایی‌ها در سوریه بر اساس هیچ توافقنامه ای نبوده و حضور در عراق نیز با شرایطی بوده که در بند چهارم توافقنامه سال ۸۸ آمده که هر وقت عراق اراده کند، باید آمریکا از این کشور خارج شود.

مصدق تصریح کرد: وقتی آمریکا  فرماندهان عالی و رسمی دو کشور را ترور می‌کند، چرا صدای برخی از حقوقدانان بلند نمی‌شود. آمریکا برای توجیه حضور و ترور در عراق، برخی از افراد را اجیر کرد که میان قشری از مردم تردید ایجاد کنند و حضور نیروهای مستشار ایرانی در عراق که به درخواست این کشور بوده، را تضعیف کند.

معاون اول قوه قضائیه با بیان اینکه همه آزادی خواهان دنیا اعلام می‌کنند که کسی جوابگوی قلدری آمریکا نیست، گفت: توجیه آمریکا برای ترور فرماندهان این بوده که ایران قصد داشته که به چهار سفارتخانه آمریکا حمله کند و همچنین اعلام کرد که با درخواست عراق این کار انجام شده اما عراق رسما موضوع را تکذیب کرد.

وی تصریح کرد: در حالی که مجلس عراق، حشد الشعبی را بعنوان یک نیروی نظامی و جدای از ارتش به رسمیت شناخته، چطور می‌شود که دستور ترور فرمانده خود را به آمریکا بدهد.

وی با بیان اینکه حقوقدانان بین المللی با صدا و بی صدا در محافل اعلام می‌کنند که دلایل آمریکا برای ترور سردار سلیمانی پذیرفته شده نیست، خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی در حال پیگیری دو پرونده حقوقی و کیفری ترور سردار سلیمانی است و موضوع را رها نمی‌کند.

وی در خصوص تصمیم حذف ارز ترجیحی در کشور گفت: رئیس جمهور محترم برای حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی به صورت جهادی اقدام کرده است که اصلاح اقتصادی هر چه زودتر انجام پذیرد.

مصدق با بیان اینکه معیشت مردم به خصوص قشر ضعیف تامین شود، عنوان کرد: این رئیس جمهور می‌توانست مثل بقیه رئیس جمهورها اصلاح را انجام ندهد و بگذارد وضعیت به همین شکل تا دو سه آینده ادامه داشته باشد اما همین ابتدای کار به صورت جهادی جراحی اقتصادی را شروع کرده است؛

معاون اول قوه قضائیه خاطرنشان کرد: امروز باید سخنان مقام معظم رهبری محور قرار بگیرد و بدانیم که آمریکا سود مردم ایران را در این اوضاع اقتصادی نمی‌خواهد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول