اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

حمایت شهرداری از تشکل‌های مردمی در حوزه فرزندآوری و جمعیت

مدیرکل سلامت شهرداری تهران با تاکید بر لزوم تغییرات باورها و انگاره‌های فرزندآوری در جامعه امروز ایران، از حمایت تمام قد شهرداری تهران از کنشگران، تشکل‌های مردمی و فعالیت‌های حوزه فرزندآوری و جمعیت خبر داد.

حمایت شهرداری از تشکل‌های مردمی در حوزه فرزندآوری و جمعیت

به گزارش خبرگزاری فارس، نخستین گردهمایی بانوان کنشگر عرصه جمعیت و فرزندآوری شهر تهران به مناسبت هفته جمعیت و با عنوان «فرزندان، سرمایه‌های زندگی» با حضور مسئولان حوزه شهری و بیش از ۲۰۰ بانوی فعال این حوزه در سالن ایوان شمس به همت اداره کل سلامت شهرداری تهران برگزار شد.

حمید صاحب، مدیرکل سلامت شهرداری تهران با تاکید بر لزوم تغییرات باورها و انگاره‌های فرزندآوری در جامعه امروز ایران، از حمایت تمام قد شهرداری تهران از کنشگران، تشکل‌های مردمی و فعالیت‌های حوزه فرزندآوری و جمعیت خبر داد.

 وی با اشاره به تاکید رهبر معظم«مدظله» انقلاب مبنی در توجه به مسئله افزایش جمعیت و جلوگیری از پیری کشور، گفت: «طبق فرمایشات رهبر انقلاب، مسئله فرزندآوری و مسئله نسل بسیار مهم است؛ همانگونه هم که مستحضرید، متاسفانه بر اساس اذعان خبرگان و کارشناسان حوزه جمعیت، کشور  عزیز ما از مرحله بحران جمعیتی عبور کرده و در آستانه فاجعه جمعیتی قرار گرفته است. نظر به وضعیت بحرانی جمعیت کشور و در راستای اجرای سیاست‌های کلی جمعیت ابلاغی مقام معظم رهبری، قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت تصویب و ابلاغ شده است.»

وی افزود: «متاسفانه امروزه برخی موانع فرهنگی باعث شده تا زوجین فرزندآوری خود را به تاخیر بیندازند. شهرداری تهران در دوره جدید مدیریت شهری، بنا دارد تا تمام قد از کنشگران، تشکل‌های مردمی، فعالیت‌های حوزه فرزندآوری و جمعیت پشتیبانی برای عبور از موانع و مشکلات حمایت کند.»

در ادامه این گردهمایی اردبیلی، مشاور شهردار و مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران، حجت الاسلام والمسلمین ساکی‌زاده، دبیر مجمع فعالان جمعیت و حمید صاحب، مدیرکل سلامت شهرداری تهران در رابطه با وضعیت بحرانی جمعیت کشور و نقش کنشگران مردمی در تغییر این وضعیت سخنرانی کرد.

همچنین شرکت کنندگان در این نشست در کمیسیون‌های تخصصی به ارائه ایده و برنامه‌های حوزه جمعیت و خانواده پرداختند.

هفته جمعیت از ۲۴ اردیبهشت ماه آغاز شده است و تا ۳۰‌اردیبهشت ادامه دارد. همچنین در هفته جمعیت، ادارات سلامت مناطق ۲۲گانه پایتخت همایش‌های باروری، جوانی و جمعیت را برای ارائه خدمات به شهروندان برگزار می‌کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول