اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  کتاب و ادبیات

سرهنگی: ازدحام در نمایشگاه وقتی خوب است که با خرید همراه باشد

مرتضی سرهنگی، پیشکسوت تولید محتوای دفاع مقدس گفت: ازدحام در شبستان نمایشگاه در شرایطی خوب است که همراه با خرید و شناخت باشد. من فکر می‌کنم ارتباط ناشر با مردم حتی اگر به نازکی یک نخ هم باشد، باید حفظ شود.

سرهنگی: ازدحام در نمایشگاه وقتی خوب است که با خرید همراه باشد

به گزارش خبرگزاری فارس، مرتضی سرهنگی نویسنده، روزنامه‌نگار و پژوهشگر ادبیات دفاع مقدس، درباره برگزاری نمایشگاه کتاب پس از دو سال وقفه به خاطر شیوع کرونا گفت: این وقفه دوساله به صورت طبیعی باعث شکاف، بین ناشران و مخاطبان شد، اما این شکاف دائمی نخواهد بود و با حضور مردم و برگزاری مستمر نمایشگاه در سال‌های آینده پر خواهد شد.

این نویسنده درباره همزمانی برگزار شدن نمایشگاه حضوری و مجازی اظهار داشت: نمایشگاه مجازی در شرایط کنونی شاید مزیت به حساب بیاید. با این امکان نمایشگاه می‌تواند از دو سمت با مردم ارتباط برقرار کند و مشکل بسیاری از مردم در استان‌ها که حضور در نمایشگاه برایشان مقرون به صرفه نیست را هم حل خواهد کرد. مساله مهم دیگر، اینکه تا جایی که امکان دارد بین مردم و ناشران ارتباط برقرار کنیم. ازدحام در شبستان نمایشگاه در شرایطی خوب است که همراه با خرید و شناخت باشد. من فکر می‌کنم ارتباط ناشر با مردم حتی اگر به نازکی یک نخ هم باشد، باید حفظ شود. 

سرهنگی با اشاره به گستردگی کتاب‌ها و ناشرهای حوزه دفاع مقدس در نمایشگاه امسال نیز عنوان کرد: این گستردگی باید عمیق باشد، اگر ما بتوانیم برای ادبیات جنگ کتاب‌های خوبی منتشر کنیم، اتفاق بسیار خوبی رخ داده است. این روزها شاهد آثار خوب پراکنده‌ و کم تعدادی در این حوزه هستیم. همین که ناشران برای کار کردن در این حوزه مشتاق هستند، خوب است و امیدوارم طوری هدفگذاری کنند که به تولید آثار درخشان منجر شود. آثاری که حتی بتوانند ترجمه و به خارج از فرستاده شود.

این پژوهشگر ادبیات دفاع مقدس درباره تشابه آثار نویسندگان مختلف ادبیات دفاع مقدس تصریح کرد: این شباهت‌ها اگر ادامه پیدا کند، آسیب محسوب می‌شود. با این وجود از آنجایی که موضوع واحد و درباره جنگ است، طبیعی است که شباهت‌هایی به وجود بیاید، حتی ادبیات دفاع مقدس ما با ادبیات جنگ روسیه به دلیل جنس دفاعی مشترکشان، شباهت‌هایی دارد، نکته مهم این است که ما هنوز به آثار درخشان پرتعداد در این حوزه نرسیده‌ایم. باید تلاش کنیم و به جایی برسیم که هر ناشر چند کتاب خوب تولید کند و از بین آن‌ها یک اثر درخشان بیرون بیاید

سی‌و‌سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از بیست‌ویکم آغاز شده و تا سی‌ویکم اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ در دو بخش حضوری در مصلای امام خمینی(ره) و مجازی در سامانه ketab.ir  برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول