اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  سلامت

نخستین دوره تربیت مربی نهضت پیشگامان پیشرفت هلال احمر برگزار شد

نخستین دوره تربیت مربی نهضت پیشگامان پیشرفت عدالت سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر برگزار شد.

نخستین دوره تربیت مربی نهضت پیشگامان پیشرفت هلال احمر برگزار شد

به گزارش خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، نخستین دوره تربیت مربی نهضت پیشگامان پیشرفت عدالت سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر با حضور علی آقا محمدی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، محمد گل فشان رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر، سید علی منیری معاون دانشجویی و جوانان و ۱۰۰ عضو داوطلب سازمان جوانان هلال احمر در مشهد مقدس برگزار شد.

 علی آقا محمدی، رئیس طرح توسعه و تحول اجتماع‌محور محلات کم‌برخوردار کشور در اختتامیه اولین دوره آموزش مربیان نهضت پیش‌گامان پیشرفت و عدالت سازمان جوانان هلال‌احمر در اردوگاه کشوری ثامن‌الائمه در مشهدالرضا (ع)، آغاز این حرکت را منشأ یک تحول بنیادین و زمینه‌ساز صعود در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی دانست و افزود: بدون داشتن تشکل  و تعلیم و همسان‌سازی افراد با هم امکان کارهای بزرگ وجود ندارد.

عملیاتی شدن طرح در ۴۰۴۰ منطقه روستایی

رئیس طرح توسعه و تحول اجتماع‌محور محلات کم‌برخوردار کشور در خصوص فعالیت‌های جمعیت هلال‌احمر در احیا طرح توسعه و توانمندسازی مناطق کم‌برخوردار کشور ،گفت: بیست میلیون نفر در 2200 منطقه کم‌برخوردار و بافت‌های فرسوده و مناطق حاشیه‌نشین در شهرهای ایران شناسایی شدند و به‌زودی 4040 منظومه روستایی برای پوشش 13500 روستا در سراسر کشور عملیاتی خواهد شد، که  جمعیت هلال‌احمر از 106 هفته قبل این طرح را فعال کرده است و مقام معظم ولایت این اقدام را امر مبارکی خواندند و قبولی اعمال  در این راستا و  کمک پروردگار را برای آن  طلب کردند.

هلال احمر پایه گذار و از ارکان حرکت جهادی طرح است

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: جمعیت هلال‌احمر پایه‌گذار و از ارکان این حرکت جهادی بود که با کمک 3 نهاد دیگر شامل:کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و سازمان بهزیستی کشور در دروازه غار تهران اولین خانه هلال را در محله شهید هرندی تأسیس کرد و کارهای بزرگ و ماندگاری را از دو سال قبل  تا کنون انجام دادند.

وی راهکار برون‌رفت از دو دسته بودن محلات، فقر نسلی و پیشگیری از جرائم را توجه به جمعیت زیر 30 سال کشور دانست و اظهار کرد:  اگر جوانان زیر 30 سال کشور با هم منسجم بشوند و با تلاش و کار می توانند با موفقیت بر مشکلات موجود غلبه کنند.

پیاده سازی بیانیه گام دوم انقلاب

رئیس گروه اقتصادی دفتر مقام معظم رهبری اجرای این طرح را در راستای تحقق فرمان رهبر انقلاب در خصوص پیاده‌سازی بیانیه گام دوم انقلاب  اسلامی دانست  و  ارکان آن  را تشکیلات و  تعلیمات خواند که  با عمل قوی، سرعت و نظم در فعالیت‌ها، مربیان این نهضت به‌عنوان مؤسس برای 2020 محله و بیش از دو میلیون نفر در مدت کوتاهی برنامه‌ریزی می‌کنند.

آقا محمدی خطاب به مربیان سازمان جوانان هلال‌احمر در مسیر گام دوم انقلاب اسلامی تاکید کرد: هرچه قوی‌تر و منظم‌تر و سریع‌تر عمل کنید با الگوی بهتری این حرکت شکل می‌گیرد و شما سهمی در تأسیس این حرکت بزرگ و طی مسیر گام دوم انقلاب اسلامی خواهید داشت.

جوانانی می خواهیم که جان فدای ملت باشند

وی در پایان با اشاره به حاکمیت نسل جوان تعلیم‌دیده، منظم و تقویت شده در نهضت پیش‌گامان پیشرفت هلال‌احمر اظهار کرد:  جوانانی می‌خواهیم که جان فدای ملت باشند و به فکر میز و قدرت  نباشند. اگر در آغاز این حرکت خیز اساسی بردارید مطمئن باشید با آمدن نسل جوان امکان ظهور حضرت مهدی (عج)  فراهم می‌شود و برای من روشن است این کار شما مقدمه‌ساز ظهور خواهد بود چون  به دنبال پیشرفت و عدالت هستید.

لازم به ذکر است،  این دوره به مدت 4 روز با برپایی 10 کارگاه آموزشی با موضوع هویت و روحیه پیش‌گامی، پروژه و خلاقیت، تشکیلات، اصول و مبانی مدیریت، فنون تصمیم‌گیری و حل خلاقانه مسئله، اصول و فنون ارتباطات مؤثر و مذاکره با سخنرانی و برگزاری کارگاه‌های فنی توسط استادان پیش‌کسوت و نخبه در محل اردوگاه کشوری ثامن‌الائمه مشهدالرضا (ع)  برگزار شده و قرار است در این طرح  آموزه‌های طرح پیش‌گامان پیشرفت به  دانش‌آموزان، در سه رده 9 تا 12 سال،12 تا 15 سال و 15 تا 18 سال در مدارس آموزش داده شود.

یادآور می شود: در پایان این دوره  آزمون عملی و تئوری از محتوای این دوره برگزار شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول