اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  انتظامی و حوادث

کشف ۱۰۵ تن موادمخدر/ مدیریت مرزهای مشترک مطالبه ایران از افغانستان و پاکستان

جانشین فرمانده کل انتظامی کشور از کشف ۱۰۵ تن مواد مخدر در سال جاری خبر داد.

کشف ۱۰۵ تن موادمخدر/ مدیریت مرزهای مشترک مطالبه ایران از افغانستان و پاکستان

به گزارش خبرنگار انتظامی خبرگزاری فارس، سردار قاسم رضایی جانشین فرمانده انتظامی کشور در حاشیه اجرای طرح ظفر پلیس مبارزه با مواد مخدر و بازدید از مجموعه نگهداری معتادان متجاهر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پلیسی که وظیفه‌اش برقراری نظم آرامش و امنیت و برخورد با بدخواهان است امروز در اینجا کارش ایجابی شده و با ایجاد این مرکز جمع آوری معتادان متجاهر و نگهداری مددجویان را به عهده گرفته است: از این لحاظ که نقش پلیس انقلابی را در خدمت به مردم می‌بینیم خوشحال می شویم اما از لحاظ دیگر از اینکه تعدادی از هموطنان در این کمپ حضور دارند ناراحت می‌شویم.

جانشین فرمانده انتظامی کشور تصریح کرد: با تلاش مجموعه فرماندهی انتظامی کشور در سال جاری بیش از ۱۰۵ تن انواع مواد مخدر کشف و ضبط شده است.

وی گفت: قاچاق مواد مخدر در رینگ‌های مختلف از مرز و جاده ها مدیریت می‌شود اما بعضا ممکن است از بیراهه ها و مسیرهای دیگر به تهران برسد و پلیس تهران قبل از اینکه این مواد به بازار مصرف وارد شود هوشمندانه و با دقت و مهارت این مواد را کشف می‌کند که کشفیات اخیر پلیس تهران حدود سه تن بوده است.

 سردار رضایی در ادامه به وجود خرده فروشان در کوچه پس کوچه ها اشاره و بیان داشت: مردم خرده فروشان را در کوچه و پس کوچه‌ها می بینند که باید حتما در این زمینه اقدامات لازم انجام شود.

وی با بیان اینکه ریاست ستاد مقابله با مواد مخدر با ریاست جمهوری است تصریح کرد: از وقتی که دولت سیزدهم سر کار آمده است شاهد برگزاری جلسات با هدف گذاری خوب در این زمینه هستیم اما موضوع اصلی افزایش ظرفیت نگهداری ماده۱۶ است چراکه پلیس می‌تواند ظرف ۴۸ تا ۷۲ ساعت تمام معتادان متجاهر را جمع آوری کند اما دغدغه پلیس ظرفیت نگهداری این افراد است.

 سردار رضایی افزود: اگر معتادان متجاهر جمع آوری شوند خود به خود آمار سرقت های خرد در جامعه کاهش پیدا می‌کند.

 وی گفت: اگرچه دولت و مسئولین افزایش ظرفیت را در دستور کار دارند اما با زمانبندی طولانی این امکان پذیر نیست؛ بخشی از اینها نیز نیاز است که از کمپ‌های سطح ۱۶ خارج و اردوگاهی شوند و این خواست خانواده ها و جامعه و حتی خانواده های آسیب دیده است؛ باید مسوولان این موضوع را در دستور کار قرار دهند.

 جانشین فرمانده انتظامی کشور تصریح کرد: انتظار ما از مسئولان این است که با امکاناتی که در اختیار دارند تعداد کمپ ها و ظرفیت ها را افزایش دهند؛ اکنون یکی از دغدغه های مردم در مناطق هرندی و شوش همین است اگرچه ما به منطقه اشراف داریم اما وقتی که خانه های مخروبه وجود دارد مشخص است چه اتفاقی می افتد.

 سردار رضایی در خصوص مدت زمان نگهداری معتادان گفت: در حال حاضر شش ماه معتادان متجاهر در مراکز نگهداری می‌شوند البته باید پزشک متخصص اعلام کند که فرد پاک شده است اما برآورد متخصصان این است که نگهداشتن برخی افراد کمتر از یکسال بی معناست.

 وی در خصوص وضعیت تولید مواد مخدر در افغانستان اعلام کرد: در طول ۲۰ سال گذشته برآورد سازمان ملل نشان داده که بیش از ۴۵ تا ۵۰ برابر تولید و کشت مواد مخدر در افغانستان بیشتر شده است.

 سردار رضایی به نشست مرزی با مسئولان افغانستان اشاره و بیان داشت: چند روز گذشته با مسئولان ذیربط طالبان در منطقه مرزی تایباد نشست مرزی برگزار شد؛ البته حاکمان طالبان اعلام کرده اند که ما مخالف کشت مواد مخدر هستیم و ما نیز از آنها تشکر کردیم اما هنوز مواردی در این زمینه ندیده‌ایم.

 وی با بیان این مطلب که یکی از مطالبات جدی ما این است که باید مرز های مشترک مدیریت شود گفت: ما از افغانستان و پاکستان این انتظار را داریم که مرزها را کنترل کرده و از ورود مواد مخدر به کشور ما جلوگیری کنند.

جانشین فرمانده انتظامی کشور خاطرنشان کرد: طبق آمار و ارقام بیش از ۹۰ درصد کشفیات مواد مخدر در جهان توسط ایران انجام می‌شود؛ چرا که خط مقدم مقابله و مبارزه با مواد مخدر ایران اسلامی است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول