اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  کتاب و ادبیات

زندگی و مبارزات مجتبی شاکری کتاب شد/ رونمایی، فردا در نمایشگاه

آیین رونمایی کتاب «مجتبی» روایت زندگی و مبارزات مجتبی شاکری فردا در نمایشگاه کتاب تهران برگزار می‌شود.

زندگی و مبارزات مجتبی شاکری کتاب شد/ رونمایی، فردا در نمایشگاه

به گزارش خبرگزاری فارس، آیین رونمایی کتاب «مجتبی» با حضور اهالی هنر و فرهنگ ایثار شهادت، محمدرضاسرشار، رحیم مخدومی و راضیه حقیقت در روز پنجشنبه ۲۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ ساعت ۱۹:۳۰ در سرای اهل قلم واقع در سی و سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب برگزار می‌شود.

کتاب «مجتبی» روایت زندگی مجتبی شاکری از زبان خود اوست. او از جمله فعالان انقلابی در دوره پهلوی و از اعضای گروه توحیدی صف بوده و با شهید بروجردی و دیگر اعضای برجسته این گروه ارتباط داشت. در جریان پیروزی انقلاب اسلامی، گروه توحیدی صف اقدام به فعالیت‌های گسترده‌ای بر علیه رژیم پهلوی کرده بود که در این کتاب به آنها اشاره شده است. از جمله، نقش این گروه در استقبال از امام‌خمینی (ره) در هنگام ورود به کشور در بهمن ۵۷ بسیار حائز اهمیت بوده است.

مجتبی شاکری در همان ابتدای انقلاب در اثر حادثه‌ای مجروح شده و به درجه جانبازی نائل می‌شود. روایت او از زندگی بعد از جانبازی و روبرو شدن با مسائل مختلف و مبارزه با سختی‌ها و حضور در فعالیت‌های مختلف اجتماعی خواندنی است. در بخش پایانی کتاب نیز بخشی از روزنوشت‌های او آمده که درباره روزهای انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۳۸۴ است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول