اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سیستان و بلوچستان

تولید امنیت اقتصادی و فرهنگی از دیگر مسؤولیت‌های نیروهای مسلح است

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: تولید امنیت اقتصادی و فرهنگی از دیگر مسؤولیت های نیروهای مسلح است، در عرصه جهاد نظامی در هشت سال دفاع مقدس خوش درخشیدید در عرصه جهاد اقتصادی و فرهنگی هم باید بیش از پیش در میدان مقابله حاضر باشید.

تولید امنیت اقتصادی و فرهنگی از دیگر مسؤولیت‌های نیروهای مسلح است

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، حجت الاسلام سیدضیاءالدین آقاجانپور امروز در جلسه با فرماندهان و روسای عقیدتی سیاسی یگان های نظامی در سیستان و بلوچستان اظهار کرد: با تمام فراز و نشیب‌ها، بیش از ۴۳ سال از پیروزی انقلاب اسلامی می گذرد و نهالی که امام راحل غرس کردند امروز به درخت تنومندی تبدیل شده که در مقابل گردبادهای تند ایستاده است.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با بیان اینکه اگر ایران نبود کشورهایی از جمله عراق، لبنان و یمن و ... هم نبوند و سلطه استکبار برا آنها غلبه می کرد، گفت: دشمنان ما امروز جرات تجاوز به ایران اسلامی را ندارند و ایران اسلامی به نقطه امید برای کشورهای مظلوم تبدیل شده است.

این مسؤول ادامه داد: اگر فلسطینیان یک زمانی بجز سنگ و کلوخ سلاحی نداشتند برای مقابله با استکبار، امروزه پاسخ متجاوزان را با موشک می دهند.

وی بیان کرد: مرزها فقط مرزهای جغر افیایی نیست با تهدیدات دیگری هم رو به رو هستیم، امروز اگر دشمن بخواهد از طریق مرزهای جغرافیایی به ما لطمه وارد کند با اقتدار جلوگیری می کنیم و دشمن این عدم توانمندی را در خود دیده لذا به جنگ فرهنگی و اقتصادی روی آورده است.

حجت الاسلام آقاجانپور افزود: دشمن از طریق رسانه و فضای مجازی وارد خانه هایمان شده و تلاش دارد ذهن جوانان ما را منحرف کند، جهاد تبیین یکی از راهکارهای مقابله با جنگ نرم دشمن است.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: در ادوار مختلف جوانان زیادی را برای پا برجا بودن انقلاب اسلامی داده ایم و خون آن شهدا زمینه استحکام این نظام را فراهم کرده است.

وی افزود: در شرایط فعلی باید برای مردم جامعه امنیت اقتصادی را هم فراهم کنیم، رهبری معظم انقلاب در ادوار مختلف از اقتصاد مقاومتی سخن فرموده اند،  چرا که دشمن بیکار نمینشیند و از هر طرفی که حس کند کشور ما مشکل دارد ضربه وارد می کند.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح اضافه کرد: تولید امنیت اقتصادی و فرهنگی از دیگر مسؤولیت های نیروهای مسلح است، در عرصه جهاد نظامی در هشت سال دفاع مقدس خوش درخشیدید در عرصه جهاد اقتصادی و فرهنگی هم باید بیش از پیش در میدان مقابله حاضر باشید.

این مسؤول گفت: سیستان و بلوچستان بر خلاف همجواری با دوکشور بی ثابت از نظر امنیتی، امروز از شرایط بسیار خوبی برخوردار است که به واسطه تلاش و وحدت رویه نیروهای مسلح است، اما نیروهای مسلح صرفا وظیفه تامین امنیت فیزیکی را بر عهده نداشته بلکه باید حافظ اقتدار اقتصادی و فرهنگی هم باشند و اجازه تجاوز به بیگانگان ندهند.

وی بیان کرد: مشکلات رفاهی خانواده های نیروهای مسلح را نیز پیگیری خواهیم کرد چرا که مردم این منطقه همواره همراه نظام و انقلاب بوده و با وحدت و انسجام و بصیرت و هوشیاری اجازه ایجاد تفرقه به دشمن نداده اند.

مدیرکل تامین اجتماعی نیروهای مسلح سیستان و بلوچستان نیز در این جلسه اظهار کرد: بیش از ۱۶۰ هزار بیمه شده نیروهای مسلح در سیستان و بلوچستان داریم که از این تعداد حدود ۱۲ هزار نفر سرپرست و مستمری بگیر هستند.

سیدمحمدامین سجادی افزود: با هدف ارائه خدمات درمانی به زیرمجموعه نیروهای مسلح در این استان با حدود ۸۵۰ مرکز درمانی خصوصی قرارداد داریم.

وی گفت: در مجموعه تامین اجتماعی نیروهای مسلح در این استان، ۳۵ نیروی فعال داریم که مشغول ارائه خدمات به زیرمجموعه هستند و یکی از تقاضاهایشان رسمی شدن نیروهای شرکتی است.

این مسؤول بیان کرد: با هدف در دسترس بودن خدمات اداری، تامین اجتماعی نیروهای مسلح سیستان و بلوچستان ۴ شعبه در زاهدان- زابل- ایرانشهر و چابهار دارد.

وی با بیان اینکه انتظار داریم در حوزه اعطای تسهیلات قرضه الحسنه و بدون بهره این استان ویژه دیده شود، گفت: مردم اهل سنت در این استان از وام و تسهیلات با سود بالا استقبال نمی‌کنند، انتظار داریم سقف وام های قرضه الحسنه با هدف برخورداری آنان از این شرایط تسهیلاتی نیز فراهم شود.

در ادامه این جلسه هر یک از اعضا به تشریح ظرفیت ها و مشکلات ارگان های خود پرداختند.

انتهای پیام/3139/ع

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول