اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

در راه دفاع از دین نباید از بدگویی‌ها ترسید

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی گفت: در راه دفاع از دین و عمل به تکلیف واجب شرعی، نباید از بدگویی‌ها ترسید و فقط کسب رضای الهی و انجام وظیفه بندگی را در نظر گرفت.

در راه دفاع از دین نباید از بدگویی‌ها ترسید

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی، آیت الله سید احمد علم الهدی نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی و امام جمعه مشهد امروز در نخستین همایش بین‌المللی تبلیغ جهانی دین که با محوریت بررسی چالش‌ها و فرصت‌های تبلیغ و تجارب عرصه بین‌المللی برگزار شد اظهار کرد: در راه دفاع از دین و عمل به تکلیف واجب شرعی، نباید از بدگویی‌ها ترسید و فقط کسب رضای الهی و انجام وظیفه بندگی را در نظر گرفت. از این بابت، برخورد با جریانات انحرافی یک ضرورت حتمی و قطعی است؛ حتی در صورتی که با هجمه روانی رسانه‌ای همراه شود.

وی افزود: مبلغان باید جو شکن باشند. حتی اگر مبلغ سوژه عملیات روانی دشمن شد، باز هم نباید دست از بیان حقیقت و آگاه‌سازی مردم بردارد و اسیر جوسازی‌ها شود.

آیت الله علم الهدی جو شکنی را مهم‌ترین ضرورت فعالیت‌های تبلیغی در عصر حاضر دانست و افزود: مبلغان باید ترس از هجمه و فشار رسانه‌های معاند را کنار بگذارند و با روحیه انقلابی، ارزش‌های دست‎سازی را که در جهت تأمین منافع استکبار ایجاد شده و محصول اراده دشمن است، برای مردم به نحوی تبیین کنند که رسواکننده خواست مستکبران و جهان‎خواران عالم باشد و مردم را نسبت به ماهیت آن‌ها آگاه کند.

وی با اشاره به این که جریان تبلیغ بین‌الملل، جریان با اهمیتی است که مقام معظم رهبری همواره دغدغه‌های مؤثری پیرامون آن داشته‌اند، خاطرنشان کرد: تأسیس جامعه المصطفی العالمیه نیز رویداد فرخنده و مبارکی بود که در نتیجه آن، امکان تقویت و پرورش نیروهای ارزشمند مسلمان از سرتاسر عالم فراهم شده و به برکت مجاهدت و جان‌فشانی شهدا و ایثارگران، جمعیت پرشماری از عناصر مخلص و مجاهد فرهنگی، امروزه آماده نقش‌آفرینی در عرصه جنگ نرم هستند و فعالیت‌های آن همواره یک اقدام مؤثر در جهت زمینه‌ساز ظهور و فراهم کردن مقدمات آن بوده است.

آیت الله علم الهدی در بخش دیگری از سخنان خود گفت شناخت شگرد شیطانی دشمن و تلاش برای مقابله با آن، یک ضرورت مهم در عصر حاضر است. اما جامعه اسلامی نباید به‌عنوان یک موجود منفعل عمل کند و نباید منتظر ماند تا ابتدا هجمه دشمن صورت بگیرد و سپس در ادامه، دفاع انجام شود. بلکه عناصر انقلابی باید با اقدامات پیش‌دستانه فرهنگی، رویه پدافندی داشته باشند.

وی افزود: نمایش چهره متحجر از اسلام مهم‌ترین سیاست دشمن در تعارض فرهنگی کنونی با جبهه حق است. شکست‌های مفتضحانه جریان باطل در سال‌های اخیر، او را به این جمع‌بندی رسانده است که دیگر با برخورد سخت و سرکوب کردن مبانی دینی امکان مقابله مؤثر با اسلام و جریان حق را ندارد و این اقدامات نه تنها کارگر و مؤثر نیست بلکه می‌تواند فراتر از این عمل کند و به ترویج وسیع ارزش‌های اعتقادی در بین ملت‌ها بینجامد. این شرایط، زمینه مناسب را فراهم آورده تا در تبلیغ بین‌المللی، به جنبه‌های معنوی و رحمانی آموزه‌های این دین مبین توجه ویژه داشته باشیم و در جهت خنثی‌سازی خواست دشمن برای معرفی اسلام به‌عنوان یک مکتب فکری متحجر تلاش کنیم.

 

انتهای پیام/ ۷۰۰۷۹

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول