اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  کتاب و ادبیات

متن و حاشیه نمایشگاه کتاب تهران/ شایعه حضور رئیس جمهور و کتاب‌هایی که اشتباه ارسال شدند

هشتمین روز نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در حالی به پایان رسید که عبور فروش نمایشگاه از مرز 100 میلیارد تومان، شایعه حضور رئیس جمهور، ارسال اشتباه کتاب برای مردم و برگزاری جلسه مدیریت بحران نمایشگاه از جمله اتفاقات این روز بود.

متن و حاشیه نمایشگاه کتاب تهران/ شایعه حضور رئیس جمهور و کتاب‌هایی که اشتباه ارسال شدند

خبرگزاری فارس ـ گروه کتاب و ادبیات ـ مهدی احمدی: مصلای بزرگ امام خمینی (ره) در حالی میزبان بازدید‌کنندگان نمایشگاه کتاب تهران بود که شاید بیشتر میزان استقبال از نمایشگاه در این روز به عمل آمد و همه معابر و راهرو‌های شبستان مصلی مملو از جمعیت مشتاق به کتاب بود.

پیش‌بینی استقبال حداکثری از نمایشگاه کتاب در دو روز پایانی

البته این اتفاق با توجه به تعطیلی یک روزه نمایشگاه به دلیل آلودگی هوا و اینکه نمایشگاه روز‌های پایانی خود را سپری می‌کند پیش‌بینی می‌شد و با توجه به تعطیلی دو روز پایانی نمایشگاه پیش‌بینی می‌شود در دو روز آینده بالاترین میزان استقبال از نمایشگاه رخ دهد.

شایعه حضور رئیس جمهور در نمایشگاه کتاب در روز هشتم

روز هشتم نمایشگاه در حالی آغاز شد که از همان ساعات اولیه زمزمه‌هایی مبنی بر حضور آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی ریاست محترم جمهور در نمایشگاه کتاب تهران به گوش رسید اما با توجه به اینکه تا ظهر تیم امنیتی نهاد ریاست جمهوری در مصلی فعالیتی نداشتند موضوع منتفی به نظر رسید. اما اشاره سخنگوی نمایشگاه به این زمزمه‌ها از جدی بودن آن نشان داد اما نهایتاً رئیس جمهور به نمایشگاه کتاب نیامد.

ارسال اشتباه کتاب برای برخی مشتریان مجازی و واکنش قائم‌مقام نمایشگاه

ارسال اشتباه کتاب برای مشتریان نمایشگاه مجازی از دیگر حاشیه‌هایی بود که در روز هشتم نمایشگاه مطرح شد و قائم مقام نمایشگاه کتاب تهران در این باره گفت: متأسفانه شاهد هستیم که اشکالاتی در بخش مجازی نمایشگاه رخ داده به طوری که برخی ناشران کتاب‌هایی را به اشتباه برای مخاطبان ارسال کرده‌اند که در این رابطه افراد می‌توانند با مرکز پاسخگویی نمایشگاه کتاب به شماره ۹۱۱۰۰۹۸۹۸ تماس و اعتراض خود را ثبت کنند. در این صورت یا هزینه خرید کتاب به افراد بازگردانده می‌شود و یا ناشران موظف هستند تا کتاب مورد نظر را مجددارض برای افراد ارسال کنند.

ثبت ۲۴۳۰۰ تماس ورودی طی هفت روز برگزاری نمایشگاه کتاب

ثبت ۲۴ هزار ۲۰۰ تماس ورودی و ۶ هزار و ۸۰۰ تماس خروجی طی هفت روز برگزاری نمایشگاه کتاب هم در نوع خود جالب است و این میزان پاسخگویی و رسیدگی به مشکلات مشتریان و مخاطبان در نوع خود قابل تقدیر است.

عبور فروش نمایشگاه از ۱۰۰ میلیارد تومان

عبور میزان فروش نمایشگاه قرآن از ۱۰۰ میلیارد تومان از دیگر اتفاقات روز هشتم برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران بود که این مزیان فروش در هر دو بخش حضوری و مجازی رخ داد.

روز پرکار نمایشگاه در برگزاری نشست‌ها و رونمایی‌ها

در حوزه برگزاری نشست‌ها هم روز هشتم روز پرکاری برای نمایشگاه کتاب بود تا جایی که در این روز نشست‌های «واژه» با حضور ناصر فیض، جشن امضای کتاب «سرباز روز نهم» شامل خاطراتی از شهید مصطفی صدرزاده، رونمایی از کتاب کتاب «تویی که نشناختمت» روایتی از زندگی شهید محسن فخری‌زاده، رونمایی از کتاب «جان ایران» روایتی مستند از مقابله دولت سیزدهم با همه‌گیری کرونا، رونمایی کتاب «مجتبی» روایت زندگی و مبارزات مجتبی شاکری، رونمایی از جلد اول کتاب کارنامه حجت‌الاسلام هاشمی رفسنجانی و رونمایی از کتاب «فرد و جامعه متعالی» در بخش‌ها و غرفه‌های مختلف نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران برگزار شد.

آماده‌باش کامل نیروهای امدادی در دو روز پایانی نمایشگاه کتاب

با توجه به احتمال ازدحام جمعیت در روز‌های پایانی نمایشگاه کتاب و برای جلوگیری از حوادث احتمالی نهاد‌ها و گروه‌های امدادی حاضر در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) در حالت آماده‌باش کامل قرار گرفتند. در این راستا نشست مدیریت بحران نمایشگاه کتاب عصر روز چهارشنبه در سالن جلسات ستاد اجرایی نمایشگاه برگزار شد.

افزایش یک ساعته زمان نمایشگاه در دور روز پایانی

حسین صفری مدیر کمیته اجرایی و پشتیبانی نمایشگاه کتاب در این باره گفت: پیش بینی می شود در روزهای پایانی نمایشگاه کتاب بخصوص روز پنجشنبه و جمعه که ساعت نمایشگاه یک ساعت هم اضافه شده و تا از ساعت ۱۰ الی ۲۱ برگزار می‌شود با افزایش جمعیت استقبال کننده روبرو شویم، از این رو جلسه مدیریت بحزان تشکیل و همه نها‌های امدادی و خدماتی در حال آماده‌باش کامل درآمدند.

به گزارش فارس کمیته های حمل و نقل ترافیک شامل مترو، تاکسیرانی و  اتوبوسرانی، کمیته خدمات شهری شامل پسماند، زیبا سازی و نظافت، کمیته‌ ایمنی و سلامت شامل اورژانس، آتش نشانی اعضای ستاد مدیریت بحران نمایشگاه هستند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول