اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  ایلام

برگزاری ششمین دوره انتخابات شورای هیات مذهبی در ایلام

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان ایلام گفت: ششمین دوره انتخابات شوراهای هیات مذهبی همزمان با سراسر کشور در روز جمعه، ۳۰ اردیبهشت ماه جاری در ۱۱ شهرستان استان ایلام برگزار می‌شود.

برگزاری ششمین دوره انتخابات شورای هیات مذهبی در ایلام

رئیسی معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان ایلام صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام گفت: ششمین دوره انتخابات شوراهای هیات مذهبی همزمان با سراسر کشور در روز جمعه، ۳۰ اردیبهشت ماه جاری در ۱۱ شهرستان استان ایلام برگزار می‌شود. 

وی افزود: بیش از ۸۰۰ هیات مذهبی در استان فعالیت دارند که مدیران هیات‌های مذهبی یا نماینده تام الاختیار آنها با در دست داشتن مجوز هیات از ساعت ۸ صبح روز جمعه حاضر شده و از میان داوطلبان نماینده‌های اصلح و توانمند را انتخاب می‌کنند.

معاون اداره تبلیغات اسلامی استان ایلام بیان کرد: شورای هیات‌های مذهبی از جمله تشکل‌های میانی وابسته به سازمان تبلیغات است و انتخابات آن هر ۴ سال یک بار برگزار و در اولین جلسه رسمی بین منتخبین رئیس، نائب رئیس و دبیر برای مدت یک سال انتخاب خواهند شد.

رئیسی گفت: از جمله شرایط داوطلبی در این دوره از انتخابات، تأهل، حداقل ۳ سال سابقه هیئت به غیر از ده شب محرم، حداقل سن ۲۵ و حداکثر سن ۶۵ سال است و منتخبین دوره قبل از شرایط سنی و مدرک استثنا هستند.

وی افزود: تعداد ۱۵۰ نفر به عنوان نامزد در این انتخابات شرکت کرده‌اند که در مرکز استان ۷ نفر آنها به عنوان اعضای اصلی انتخاب می‌شوند و ۳ نفر علی البدل و در سایر شهرستان‌ها ۵ نفر اصلی و ۳ نفر علی البدل با عنوان شورای هیات مذهبی در استان فعالیت خواهند کرد.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول