اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

مسکو: 1730 شبه‌نظامی اوکراینی در ماریوپل تسلیم شدند

وزارت دفاع روسیه اعلام کرده است که از روز دوشنبه هفته جاری تاکنون، بیش از یکهزار و ۷۳۰ سرباز و شبه‌نظامیان ملی‌گرای اوکراین در کارخانه آزوفستال منطقه ماریوپل تسلیم شدند.

مسکو: 1730 شبه‌نظامی اوکراینی در ماریوپل تسلیم شدند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «ایگور کوناشنکوف» سخنگوی وزارت دفاع روسیه امروز (پنجشنبه) در گزارش روزانه از وضعیت عملیات نظامی ارتش روسیه در اوکراین گفت که یگان توپخانه و راکتی نیروهای زمینی روسیه در جریان یک عملیات ویژه در اوکراین،۳۵۰ موضع نیروهای مسلح اوکراین را در یک روز هدف قرار دادند.

بنا بر گزارش خبرگزاری روسی تاس، سخنگوی وزارت دفاع روسیه تصریح کرد: «نیروهای موشکی و توپخانه‌های ارتش روسیه، ۶ مرکز فرماندهی، ۲۹۵ مرکز تجمع نیروی انسانی و تجهیزات نظامی نیروهای مسلح اوکراین و ۴۳ واحد توپخانه و خمپاره ارتش اوکراین را به همراه دو ایستگاه جنگ الکترونیک هدف قرار دادند».

وزارت دفاع روسیه همچنین اعلام کرد که بیش از ۷۷۰ نفر از شبه‌نظامیان یگان ملی‌گرایان آزوف در روز گذشته (چهارشنبه) در کارخانه آزوفستال ماریوپل تسلیم شدند و در مجموع یکهزار و ۷۳۰ نفر از روز دوشنبه هفته جاری تاکنون، در آزوفستال تسلیم شده‌اند.

کوناشنکوف در این خصوص توضیح داد: «در ۲۴ ساعت گذشته، ۷۷۱ شبه نظامی از واحد ملی‌گرایان آزوف در کارخانه محاصره شده متالوژیکی آزوفستال در ماریوپل تسلیم شدند. در مجموع از ۱۶ می (۲۶ اردیبهشت ماه) تاکنون یکهزار و ۷۳۰ شبه‌نظامی از جمله ۸۰ زخمی تسلیم شدند».

وی ادامه داد آن‌هایی که به درمان و بستری نیاز داشتند، در مؤسسات پزشکی و درمانی در نووازوفسک و دونتسک خدمات درمانی و پزشکی دریافت کردند.

خبرگزاری روسی اسپوتنیک نیز به نقل از وزارت دفاع روسیه گزارش کرد که نیروی هوافضای روسیه، سامانه پدافند هوایی اس-۳۰۰ و «بوک-۱» را در نیکلایف و دونتسک منهدم کردند و ارتش روسیه همچنین ۱۵ پهپاد اوکراینی و ۱۱ انبار را در دونتسک هدف قرار دادند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول