اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

اسکورت 5 هزارکشتی تجاری و نفتکش از سال ۸۷ تاکنون

معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی گفت: حضور مقتدرانه نیروی دریایی در آب های بین المللی و در فاصله ۲ هزار و ۵۰۰ کیلومتری سبب شد که از سال ۱۳۸۷ تاکنون بیش از 5 هزار کشتی تجاری و نفتکش کشورمان به سلامت و بدون آسیب از این مسیرها عبور کنند.

اسکورت 5 هزارکشتی تجاری و نفتکش از سال ۸۷ تاکنون

به گزارش خبرگزاری فارس از ساوه، امیر دریادار حبیب الله سیاری عصر امروز پنجشنبه در یادواره شهدای عملیات بیت المقدس که در آستانه سالروز آزادسازی خرمشهر و گرامیداشت شهید اسماعیل شعبانی در ساوه برگزار شد، گفت: پس از پیروزی جمهوری اسلامی ایران در سال 57 استکبار جهانی و در راس آنها آمریکا تلاش کردند به روش های مختلف به کشور ما ضربه بزنند و آن را منزوی کنند. 

وی افزود: تلاش کشورهای استکبار برای تضمین منافع خود در منطقه با ایجاد اختلافات قومی و قبیله‌ای و مذهبی و همچنین تجزیه طلبی در بخش‌های مختلف شکل گرفته بود که در برهه‌های مختلفی از تاریخ انقلاب شاهد آن بوده ایم.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران 17 هزار شهید ترور را سند محکمی بر این موضوع دانست و ادامه داد: استکبار جهانی در طول دوران انقلاب بارها و بارها مردم و شخصیت‌های نظامی و سیاسی وعلمی را ترور کرده‌اند تا منافع خودرا تامین کنند اما به برکت خون شهدا این انقلاب استوارتر از همیشه ماندگار شده است.

وی یکی دیگر از توطئه‌های دشمنان را راه اندازی جنگ هشت ساله بر علیه کشورمان دانست و با بیان اینکه دست دشمن به خون جوانان این مملکت آلوده است، گفت: رژیم بعث به سرکردگی صدام با حمایت‌هایی که از جانب تعداد زیادی از کشورها انجام می‌شد هشت سال بر علیه کشور و ملت ایران جنگ به راه انداخت اما با دلاوری و مردانگی غیورمردان جبهه های حق علیه باطل از جمله شهید شعبانی یک وجب از خاک کشور به تصرف دشمن در نیامند.

دریادار سیاری شکست انقلاب اسلامی و در پی آن تصرف کشور و تامین منافع مستکبران را مهمترین اهداف دشمن در طول دوران جنگ دانست و خاطرنشان کرد: کشور تازه انقلاب کرده ایران در مقابل رژیم بعث عراق ایستادگی و نقشه‌های دشمنان را نقش بر آب کرد و با خون پاک رزمندگانش انقلاب را حفظ و به آن بالندگی بخشید.

وی با تاکید بر اینکه پس از جنگ نیز دشمنان از راه‌های مختلف بدنبال ضربه زدن به این کشور بودند، افزود: تحریم‌های ظالمانه و فشار حداکثری، انواع تهاجم‌های فرهنگی و جنگ نرم در عرصه‌های مختلف برای تسلط بر جوانان این مرز و بوم از دیگر تلاش‌های دشمنان برای انزوای ملت ایران بوده است.. 

معاون هماهنگ کننده ارتش خاطرنشان کرد : حفظ تمامیت ارضی، درخشش جمهوری اسلامی و اثرگذاری آن در عرصه‌های بین المللی،  تقویت قدرت بازدارندگی و اقتدار نیروهای مسلح از مهمترین دستاوردهای انقلاب اسلامی بوده که ایمان و اعتقاد و پرهیز از تفرقه در سایه ولایتمداری رمز عبور ملت از توطئه دشمنان است.

وی با اشاره به سالروز آزادسازی خرمشهر نیز گفت: عملیات بیت المقدس ماننده معجزه‌ای در تاریخ انقلاب بود که به تعبیر امام خدا آن را آزاد کرد. 

دریادار سیاری بیان کرد: دلاوری رزمندگان در خرمشهر نشان از ایمان راسخ و اعتقاد به میهن بود و نشان داد هرکجا متحد باشیم میتوانیم افتخار آفرینی کرده و فاتح جبهه‌های نبرد باشیم. 

وی با بیان اینکه برای حفظ این انقلاب خرمشهرها در پیش داریم، اظهار کرد: زنده نگه داشتن یاد و نام شهدا برای حفظ مسیر انقلاب لازم است و باید همواره ارزش خون آنها را حفظ کنیم. 

  معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی در ادامه با اشاره به اقتدار کامل نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران در آب‌های بین المللی گفت: منطقه خلیج عدن و تنگه باب‌المندب و دریای سرخ حدود دو هزار و 500 کیلومتر از ساحل جمهوری اسلامی ایران فاصله دارد و یکی از مسیرهای اصلی خطوط کشتیرانی اعم از نفتکش، تجاری است و بیش از یک سوم تجارت جهان از این منطقه صورت می‌گیرد.

سیاری با بیان اینکه این منطقه محل حضور دزدان دریایی بوده است، خاطرنشان کرد:  از سال 1387 تاکنون نزدیک به 5 هزار کشتی تجاری و نفتکش با حضور پر فیزیکی نیروی دریایی پر قدرت ارتش جمهوری اسلامی ایران در منطقه در قالب تیم‌های اسکورت، حافظ کشتی‌ها و ناوشکن‌ها  در منطقه محافظت شده و در مقابل دزدان دریایی که بعضا از طرف استکبار جهانی مورد برخی حمایت‌ها قرار دارند ایستادگی کردند و کشتی‌ها به سلامت از منطقه عبور داده شدند.

معاون هماهنگ کننده ارتش با اشاره به تهاجم دزدان دریایی به کشتی‌های کشورمان طی روزهای اخیر گفت: نیروهای ما مقتدرانه مقابل آنها ایستادند و این نشان دهنده توانمندی نظام جمهوری اسلامی و اقتدار نیروهای مسلح ایران است که می توانند در دو هزار و 500 کیلومتر دور از مرز خود به عنوان دست بلند کشور از منافع خود دفاع کند.

پیش از آغاز این مراسم دریادار سیاری با حضور در گلزار شهدای امامزاده سید علی اصغر(ع) مزار شهدا را گلباران کرد و با حضور در زورخانه شهید شعبانی ساوه پس از بازدید از هنرنمایی ورزشکاران شال پهلوانی را از دست برادر شهید شعبانی دریافت کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول