اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

عزم قزاقستان و چین برای مبارزه با نقل‌وانتقال غیر قانونی مواد هسته‌ای

همکاری نهادهای گمرکی قزاقستان و چین برای جلوگیری از جابجایی غیرقانونی مواد هسته‌ای، رادیواکتیو، زباله‌های رادیواکتیو و اقلام خطرناک تشعشعی تقویت می‌شود.

عزم قزاقستان و چین برای مبارزه با نقل‌وانتقال غیر قانونی مواد هسته‌ای

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، پارلمان قزاقستان قانونی را به تصویب رساند که بر اساس آن همکاری نهادهای گمرکی این کشور و چین در زمینه جلوگیری از جابجایی غیرقانونی مواد هسته‌ای تقویت می‌شود.

«یرلان ژامائوبایف» وزیر دارایی قزاقستان ضمن سخنانی در پارلمان گفت: تصویب این موافقتنامه امکان گسترش و تعمیق همکاری بین طرفین در زمینه گمرک به منظور جلوگیری از جابجایی غیرقانونی مواد هسته‌ای، رادیواکتیو، زباله‌های رادیواکتیو و اقلام خطرناک تشعشع، از جمله همکاری در زمینه معرفی فناوری‌های مدرن، برگزاری تمرینات مشترک و سمینارهای آموزشی را فراهم می‌کند.

علاوه بر این، این قانون امکان نظارت بر تشعشعات در ایست‌های بازرسی در مرز‌های گمرکی دو کشور را فراهم و ایمنی شهروندان را در برابر پرتوی آن تضمین می‌کند.

وی افزود: در صورت عدم رعایت الزامات قوانین طرفین در مورد حمل و نقل کالاها و وسایل نقلیه در زمینه تشعشع بیش از هنجارهای تعیین شده در کشور وارداتی، صادرات این کالاها به قلمرو طرف مقابل مجاز نیست.

این مقام قزاقستان در ادامه، جنبه مهم این موافقتنامه را امکان پایش مشترک تشعشعات خواند که روال آن توسط یک کارگروه مشترک شامل نمایندگان مقامات گمرک و متخصصان مراکز آموزشی تعیین خواهد شد.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول