اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  ایلام

استفاده از سرکه برای شست‌وشوی مرغ‌ها صحت ندارد

مدیرکل دامپزشکی استان ایلام گفت: استفاده از سرکه برای شست و شوی مرغ های تاریخ مصرف گذشته صحت نداشته چرا که مرغ های کشتار روز پس از انجماد تا 9 ماه تاریخ مصرف دارند.

استفاده از سرکه برای شست‌وشوی مرغ‌ها صحت ندارد

پورنجف مدیرکل دامپزشکی استان ایلام عصر امروز در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در ایلام گفت: مرغ زیر نظر کارشناسان دامپزشکی و در کشتارگاه ذبح می‌شود که دارای تاریخ تولید و مصرف است و تا ۷۲ ساعت بعد از تولید می‌توان به صورت گرم استفاده شود.

وی افزود: در صورتی که وضعیتی شبیه چند وقت اخیر رخ دهد و مرغ تولید شده مصرف نشود قبل از پایان تاریخ مصرف و در صورتی که در شرایط مناسب نگهداری شده و فاقد هر گونه بو یا تغییر رنگ و علایم فساد باشد در کشتارگاه بسته بندی مجدد و منجمد شده و می تواند تاریخ مصرفی حدود 9 ماه داشته باشد.

مدیر کل دامپزشکی استان ادامه داد: توزیع و عرضه هرگونه مرغ به صورت قطعه بندی و فله ای ممنوع است و اینکه مرغ در خرده فروشی‌ها بعد از تاریخ مصرف به صورت قطعه بندی شده عرضه و برای رفع بوی نامطبوع آن سرکه اضافه می شود هیچ صحتی ندارد.

وی در پایان گفت: همشهریان عزیز در صورت هرگونه تخلف موارد را به تلفن ارتباطات مردمی روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان به شماره 1512 گزارش کنند.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول