اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

عدم‌ رشد جمعیت در کشور بسیار خطرناک است

امام جمعه پیشوا گفت: اگر روند عدم رشد کافی جمعیت ادامه یابد، باید در سال های آینده به جای خیرین مدرسه ساز به دنبال خیرین سازنده خانه سالمندان بگردیم .

عدم‌ رشد جمعیت در کشور بسیار خطرناک است

به گزارش خبرگزاری فارس از پیشوا، حجت الاسلام روح الله باقری امام جمعه پیشوا در خطبه های نمازجمعه این هفته شهرستان پیشوا اظهار کرد: مسئله جمعیت و عدم رشد آن در جامعه مسئله ای بسیار مهم است‌ زیرا روز به روز جمعیت کشور ما در حال پیر شدن است که این امر بسیار مهم و خطرناک می باشد.

وی گفت: از طریق ابزارهای مختلف باید آسیب و خطرات عدم رشد جمعیت تبیین شود زیرا برای آینده بسیار حیاتی است.

امام جمعه پیشوا افزود: در بحث جمعیت در حال ضرر هستیم و از سال ۱۳۸۵ تا ۱۴۲۵ پنجره جمعیتی در کشور باز شده است که اگر از این پنجره جمعیتی به خوبی استفاده نکنیم روز به روز جمعیت ما پیرتر و فرسوده تر می شود.

حجت الاسلام باقری ادامه داد: اگر این روند عدم رشد کافی جمعیت ادامه یابد، باید در سال های آینده به جای خیرین مدرسه ساز به دنبال خیرین سازنده خانه سالمندان بگردیم پس مردم‌ مسئله جمعیت را باید بسیار جدی بگیرند.

وی در ادامه با اشاره به سالروز آزادسازی خرمشهر گفت: بحث خرمشهر و سالروز آزاد سازی آن بسیار مهم است و این آزاد سازی نقطه عطفی در تاریخ کشور محسوب می شود و دلیل اهمیتش آن است که خرمشهر به صورت حماسی آزاد شد و نجات پیدا کرد.

امام جمعه پیشوا بیان کرد: حماسه های مختلفی توسط مردم ما خلق شد که به جز خرمشهر باید به قیام‌ پانزده خرداد و غیره اشاره کرد که در تاریخ کشور ما بی نظیر هستند.

حجت الاسلام باقری به بحث کارهای فرهنگی حماسی نیز اشاره کرد و افزود: کارهای فرهنگی حماسی از اهمیت ویژه ای برخوردار است که اخیرا نیز باید به سرود سلام فرمانده اشاره کنیم که دهه های هشتادی و نودی پای کار آمده اند.

وی بیان کرد: در بحث جنگ اقتصادی نیز دولتی می تواند پیروز شود که جنگ اقتصادی و مسئله این جنگ را باور داشته باشد و با اقتدار به میدان جنگ اقتصادی برود.

امام جمعه پیشوا گریزی به بهینه سازی یارانه ها زد و گفت: اگر بهینه سازی یارانه ها به تاخیر می افتاد بسیار مضر بود و اکنون نیز دولت باید این گرانی ها را مدیریت کند و از افرادی که به دنبال سودجویی و سوء استفاده از این فضا هستند با نظارت های دقیق جلوگیری کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول