اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

سرمایه گذاری 5.5 میلیارد دلاری هیوندای برای ساخت باتری و خودروهای برقی

گروه خودروسازی هیوندای کره جنوبی روز جمعه اعلام کرد قصد دارد حدود 5.54 میلیارد دلار برای ساخت اولین خودروی تمام الکتریکی اختصاصی و تاسیسات تولید باتری خود در ایالات متحده سرمایه گذاری کند.

سرمایه گذاری 5.5 میلیارد دلاری هیوندای برای ساخت باتری و خودروهای برقی

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از رویترز،گروه خودروسازی هیوندای کره جنوبی روز جمعه اعلام کرد قصد دارد حدود 5.54 میلیارد دلار برای ساخت اولین خودروی تمام الکتریکی اختصاصی و تاسیسات تولید باتری خود در ایالات متحده سرمایه گذاری کند. این شرکت در بیانیه ای اعلام کرد هیوندای در اوایل سال 2023 تاسیسات جدید خود را در ایالت جرجیا راه اندازی خواهد کرد و انتظار می رود تولید تجاری خود را در نیمه اول سال 2025 با ظرفیت سالانه 300000 دستگاه خودروی برقی آغاز کند.

این گروه خودروسازی اعلام کرد قصد دارد حدود 8100 شغل از این طریق ایجاد کند. هیوندای، که شرکت هیوندای موتور و شرکت کیا را در خود جای داده، افزود مرکز تولید باتری از طریق یک مشارکت استراتژیک ایجاد خواهد شد که جزئیات آن در مرحله بعد فاش خواهد شد.

رویترز هفته گذشته گزارش داد هیوندای در حال مذاکره برای ساخت کارخانه تولید خودروهای برقی در ایالات متحده است و با مقامات ایالت جرجیا گفتگو کرده است.

این کارخانه بخش مهمی از سرمایه گذاری برنامه ریزی شده 7.4 میلیارد دلاری هیوندای در ایالات متحده تا سال 2025 برای افزایش ساخت خودروهای برقی است. مقامات ایالت جورجیا انتظار دارند علاوه بر سرمایه گذاری، یک میلیارد دلار دیگر سرمایه گذاری اضافی از طریق تامین کنندگان غیروابسته به خود جذب کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول