اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

دادگاه عالی سعودی حکم اعدام 2 جوان بحرینی را تأیید کرد

منابع بحرینی خبر دادند که دادگاه عالی عربستان سعودی حکم اعدام دو جوان بحرینی را که چند سال در زندان‌های عربستان تحت بازداشت قرار داشتند، تأیید کرده است.

دادگاه عالی سعودی حکم اعدام 2 جوان بحرینی را تأیید کرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، دادگاه عالی عربستان سعودی حکم اعدام «صادق مجید ثامر» و «جعفر محمد سلطان» دو جوان بحرینی را که چند سال در زندان‌های سعودی تحت بازداشت قرار داشتند، صادر کرد.

بنابر گزارش عصر جمعه وبگاه «الابدال»، پیشتر دادگاه تجدیدنظر عربستان سعودی حکم اعدام این دو جوان بحرینی را در تاریخ یازدهم ژانویه سال ۲۰۲۲تأیید کرده بود و  این حکم برای تأیید نهایی به دادگاه عالی سعودی ارجاع داده شد.

مقامات سعودی این دو جوان بحرینی را در ماه می سال ۲۰۱۵ بازداشت کرده بودند و به ادعای قاچاق مواد منفجره آن‌ها را به اعدام محکوم کردند.

جریان «الوفاء الاسلامی»، روز گذشته، در بیانیه‌ای درباره پیامدهای اجرای این حکم به مقامات سعودی هشدار داد و تأکید کرد که این اقدامات «به نفع ثبات منطقه نیست» و این حکم «جنایتی بزرگ است که به جنایت‌های قبیله آل سعود علیه ملت متدین بحرین اضافه می‌شود.»

این حزب معارض بحرینی همچنین هشدار داد: «هر کنشی، واکنشی دارد و ملت بحرین سیاست‌های قتل عام و کشتار بی‌رحمانه جوانان را نظاره نخواهد کرد.»

 

 

جریان الوفاء در بیانیه یادشده همچنین خواستار آزادی فوری این دو جوان شد و از سازمان‌های بین‌المللی خواست که به وظیفه خود در متوقف کردن این سیاست‌های خونین که ثبات منطقه را متزلزل می‌کند، عمل نماید.

این جریان در پایان خواستار گردهم‌آیی و یک‌صدایی افراد ذیربط و تلاش برای جلوگیری از این جنایت شد.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول