اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  آموزش و پرورش

فارس من| واکنش آموزش و پرورش به موسیقی و حرکات موزون در مدارس/ شؤونات اسلامی باید در تمام مدارس رعایت شود

در بخشنامه جدید آموزش و پرورش که 28 اردیبهشت 1401 ابلاغ شده، آمده است: «در اجرای تمام فعالیت‌های ورزشی بویژه نرمش صبحگاهی موازین و شؤون اسلامی در تمام مدارس اعم از دولتی و غیردولتی رعایت شود».

فارس من| واکنش آموزش و پرورش به موسیقی و حرکات موزون در مدارس/ شؤونات اسلامی باید در تمام مدارس رعایت شود

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، چند وقتی است که ویدئوهایی در صفحات مجازی از حرکات موزون و موسیقی در مدارس منتشر می‌شود.

بیش از 5100 نفر مخاطبان خبرگزاری فارس در سامانه فارس من با ثبت سوژه‌ای با عنوان «حذف موسیقی تند و حرکات موزون از ورزش مدارس» خواستار پیگیری این موضوع شدند. 

در درخواست این افراد آمده است: «اندیشه‌های مسموم همچنان در روحیه مدیران برخی مدارس رخنه کرده و برنامه‌های حرکات موزون با نام ورزش صبحگاهی همراه با موسیقی ریتم‌دار به عنوان ابلاغیه آموزش و پرورش با هدف شاداب‌سازی دانش‌آموزان در حال اجراست.

ما اولیای دانش‌آموزان از آینده تربیتی فرزندان و نسل آینده خود نگرانیم و خواستار حذف موسیقی از نرمش و اجتناب از حرکات موزون رقص‌گونه از ورزش هستیم و خواهشمندیم از اجرای تمامی مواردی که با فرهنگ غنی اسلامی مغایرت دارد مطابق فتوای مراجع عظام در قالب یک لیست و فهرستی از موارد به مدارس ابلاغ شده تا از هر گونه سوء استفاده و اعمال سلیقه شخصی مدیران جلوگیری نماید».

این درخواست 22 اردیبهشت ثبت شد و 28 اردیبهشت 1401، در بخشنامه‌ای خطاب به مدیران آموزش و پرورش از سوی صادق ستاری‌فرد معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش آمده است: «ضمن تشکر از زحمات جنابعالی و همکاران محترم در راستای اجرای برنامه‌های تربیت بدنی و فعالیت‌های ورزشی به استحضار می رساند با توجه به گزارش‌هایی مبنی بر اجرای فعالیت‌های نرمش صبحگاهی خارج از مقررات آموزش و پرورش (موزیک و پوشش) مقتضی است دستور فرمایید در اجرای تمامی فعالیت های ورزشی به ویژه نرمش صبحگاهی موازین و شئونات اسلامی در کلیه مدارس اعم از دولتی و غیردولتی رعایت گردد».

صادق ستاری‌فرد معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش نیز به خبرنگار فارس تأکید کرد: اعلام کرده‌ایم در تمام مدارس دولتی و غیردولتی باید شئونات اسلامی رعایت شود. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول