اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

مقام عراقی: آلودگی زیست‌محیطی بمباران‌های آمریکا هنوز ادامه دارد

یک مقام محلی عراقی گفت که آثار حملات هوایی آمریکا در زمان اشغال عراق، هنوزدر محیط زیست و شیوع انواع بیماری‌ها خود را نشان می‌دهد.

مقام عراقی: آلودگی زیست‌محیطی بمباران‌های آمریکا هنوز ادامه دارد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، یک مقام محلی در استان الانبار، واقع در غرب عراق امروز (شنبه) به وبگاه المعلومه گفت که بخش زیادی از زمین‌های کشاورزی این استان به دلیل استفاده آمریکا از سلاح‌های ممنوعه دیگر قابل کشت نیست.

او گفت که شهرهای مختلفی در الانبار در زمان جنگ، در معرض حملات جنگنده‌های آمریکایی با بمب‌های ممنوعه قرار گرفتند که موجب آلودگی زیست محیطی شده و تاکنون صدها مورد ابتلای به سرطان در این شهرها به دلیل همین بمب‌ها گزارش شده است.

این مقام عراقی بدون ذکر نام خود گفت که کارشناسان و سازمان‌های بین‌المللی فعال در حوزه محیط‌زیست بارها به عراق آمده و موارد آلودگی رادیواکتیوی ثبت کرده‌اند، اما به دلیل فشارهای آمریکا نتوانسته‌اند این پرونده را پیگیری کنند، در حالیکه دلایل قوی برای اثبات چنین حملات وجود دارد.

او افزود: «نیروهای آمریکایی جنگ زیست‌محیطی علیه عراق به راه انداختند و آثار وخیم آن بر خاک و آب مناطق غربی مشهود بوده و در بلندمدت اثرات وخیم‌تری از خود به جا می‌گذارد. در شهرهای الانبار برخی متخصصان اقدام به ثبت آلودگی رادیواکتیوی کردند اما مقامات محلی که وابستگی آن‌ها برای همه معروف است، مانع ادامه کار آن‌ها شدند.»

به گفته منابع عراقی،  آمریکا سه بار در سالهای ۱۹۹۱، ۱۹۹۹ و ۲۰۰۳ میلادی عراقی‌ها را هدف قرار داد و علاوه بر آن، رژیم صهیونیستی نیز در سال ۱۹۸۱ رآکتور هسته‌ای «تموز» را هدف قرار داد که این حملات، باعث قربانی شدن صدها هزار عراقی به خاطر قرار گرفتن در معرض تشعشات و بروز انواع سرطان‌ها و لخته‌های مغزی و تولد کودکان ناقض الخلقه شده و خاک عراق همچنان غرق در تاثیر تشعشات است.

سال گذشته میلادی «احمد مخلف حماد» مدیر اطلاع رسانی بیمارستان شهر «فلوجه» در استان الانبار به روزنامه الصباح عراق گفت که با وجود گذشت ۱۶ سال از جنگ، هرساله بیش از هزار کودک عراقی در شهر فلوجه  به دلیل استفاده آمریکا از سلاح‌های ممنوعه، ناقص و با معلولیت به دنیا می‌آیند.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول