اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

قانونگذار هم‌حزبی جانسون خواستار رسیدگی به تورم و وضع فقرا شد

قانونگذار ارشد حزب محافظه‌کار از دولت انگلیس خواست همین حالا اقداماتی را برای کمک به کسانی که در پی بحران هزینه‌های زندگی متاثر شده‌اند، اتخاذ کند.

قانونگذار هم‌حزبی جانسون خواستار رسیدگی به تورم و وضع فقرا شد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «یین دانکن اسمیت» رهبر سابق حزب محافظه‌کار و قانونگذار ارشد انگلیسی امروز (شنبه) گفت که دولت محافظه‌کار «بوریس جانسون» باید همین حالا اقداماتی را برای کمک به کسانی که در پی بحران رو به وخامت هزینه‌های زندگی بیش از دیگران متاثر شده‌اند، اتخاذ کند.

تورم بریتانیا ماه گذشته افزایش یافت و به بالاترین نرخ سالانه خود از سال ۱۹۸۲ رسید و تورم قیمت مصرف کننده در آوریل به ۹ درصد رسید که «ریشی سوناک» وزیر دارایی این کشور را تحت فشار قرار داد تا برای کمک به افرادی که در پرداخت هزینه‌های فزاینده مواد غذایی، سوخت و قبوض انرژی به سختی افتاده‌اند، تلاش بیشتری انجام دهد.

به گزارش رویترز، دانکن اسمیت که در سمت معاون وزیر کار و بازنشستگی هم فعالیت کرده، به رادیو بی‌بی‌سی گفت که پرداخت‌های رفاهی «اعتبار جهانی» باید فوراً با تورم به عنوان بخشی از آنچه که او آن را «رویداد مالی ویژه»، در واقع بودجه اضطراری، نامید، مطابقت داده شود.

او گفت: فکر نمی‌کنم بتوانیم تا اواخر سال منتظر بمانیم. فکر می‌کنم که خودپسندانه به نظر برسد. مردم باید ببینند که ما به اندازه کافی برای اقدام فوری اهمیت قائل هستیم و من توصیه می‌کنم که دولت مکث کند و سپس اقدامات بزرگی انجام دهد، در این مورد شجاعانه عمل می‌کند و شجاعانه است زیرا ما یک مسئولیت داریم - کمک به کسانی که شدیداً به کمک نیاز دارند.

پیش‌تر، در کنار اذعان رئیس بانک مرکزی انگلیس به ناتوانی در کنترل تورم، ریاست خزانه‌داری این کشور نیز گفت دولت هیچ کاری نمی‌تواند انجام دهد تا از افزایش تورم و تاثیر آن بر خانواده‌های انگلیسی جلوگیری کند.

به گزارش فارس، چند اندیشکده اقتصادی بزرگ از جمله موسسه «فیسکال استادیز» (IFS)  و موسسه «رزولوشن» هشدار دادند که نرخ تورم اکنون به طرز نامتناسبی به فقیرترین خانواده‌های انگلیسی ضربه می‌زند.

بررسی‌های فیسکال استادیز نشان می‌دهد، ۱۰ درصد خانوارهای انگلیسی با پایین‌ترین درآمد در ۱۲ ماه منتهی به آوریل با نرخ تورم ۱۰.۹ درصد مواجه بودند. این رقم سه درصد بیشتر از نرخ تورمی است که ۱۰ درصد ثروتمندترین افراد در این کشور تجربه کرده‌اند.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول